Gå til innhold

Ned i vekt til sommeren?


marphil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1300 høres lite ut ja. Med så lite vil mye av vektnedgangen være tap av muskelmasse

Ikke nødvendigvis. På PSMF hvor man er nede i 600-800 kcal mister man minimalt med muskler. Alt går an om man trener smart, og spiser smart. Jeg anbefaler dog ingen å leve på så lite kcal, altså. Sørg bare for å spise nok proteiner (2ish g/kg), og fyll på resten av kalorikvota med sunt fett og ønska mengde karbohydrater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lyst til å gå ned 7kg, men har satt 5kg som første mål, så får vi se hvordan det går etter det! Jeg teller ikke kalorier foreløpig, har heller ikke lyst til å gjøre det, da jeg tror det ikke er så veldig bra for hodet mitt ;) har nettopp laget meg logg her inne, hvor jeg skriver ned alt jeg spiser og hvor mye jeg trener! er veldig fornøyd med dette hittil, da det er vanskeligere å skjeie ut når jeg faktisk må fortelle alle her inne at jeg gjorde det! prøver å spise mer proteiner og mindre karbohydrater enn jeg gjorde før! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lyst til å gå ned 7kg, men har satt 5kg som første mål, så får vi se hvordan det går etter det! Jeg teller ikke kalorier foreløpig, har heller ikke lyst til å gjøre det, da jeg tror det ikke er så veldig bra for hodet mitt ;) har nettopp laget meg logg her inne, hvor jeg skriver ned alt jeg spiser og hvor mye jeg trener! er veldig fornøyd med dette hittil, da det er vanskeligere å skjeie ut når jeg faktisk må fortelle alle her inne at jeg gjorde det! prøver å spise mer proteiner og mindre karbohydrater enn jeg gjorde før! :)

Ja, kaloritellinga utgjør en stor stressdel av hverdagen for mange, jeg mener nå mat skal være en positiv del av dagen! Loggføring er kjempebra for å faktisk gjennomføre planene man legger, og hvis det blir litt for mye en dag er det lettere å "se hvor feilen ligger" istedet for å "glemme og gjemme" som noen kan ha en tendens til å gjøre :)

Hva er egentlig utgangsvekten for nedgangen din? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter. Hvordan står det til med dere? :)

Jeg er nig i at kaloritellinga kan gjøre deg gal. Særlig for meg så har et lukus problem med å ikke få i meg nok mat. Føler jeg ikke gjør annet enn å spise. De siste 2 dagene har jeg ligget på 1800 kcal - 2000. Idag regna jeg ut den planlagte matplanen min å hjelpe meg kun 1400 kcal. Tips til hva jeg kan hive i meg ikvel for å få opp kcal? (tenker ikke mcdonalds eller smågodt) Skal til en vennine. Vurderer å kjøpe en stor pose ristede nøtter, men er det bra å få i seg sånne mengder med fett?

Ligger allerede i underskudd, har hatt 45 min langkjøring cardio. Må la musklene ha en hviledag etter fullkroppsstyrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter. Hvordan står det til med dere? :)

Jeg er nig i at kaloritellinga kan gjøre deg gal. Særlig for meg så har et lukus problem med å ikke få i meg nok mat. Føler jeg ikke gjør annet enn å spise. De siste 2 dagene har jeg ligget på 1800 kcal - 2000. Idag regna jeg ut den planlagte matplanen min å hjelpe meg kun 1400 kcal. Tips til hva jeg kan hive i meg ikvel for å få opp kcal? (tenker ikke mcdonalds eller smågodt) Skal til en vennine. Vurderer å kjøpe en stor pose ristede nøtter, men er det bra å få i seg sånne mengder med fett?

Ligger allerede i underskudd, har hatt 45 min langkjøring cardio. Må la musklene ha en hviledag etter fullkroppsstyrke.

Hvordan mye proteiner får du i deg gjennom matplanen egentlig? :)

Skal ikke mange nøttene til for å komme opp i energiinntak, så jeg synes du fint kan spise dette hvis du føler for det! Men hvis du skal til ei venninne kan dere vel feks lage grønnsaker med dipp? (vanlig kesam) Hjelper litt på det også, samtidig som grønnsaker er übernice for kroppen :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøtter gir jo veldig sunt fett så dette er jo bra dersom du ikkje har fått i deg kjempe store mengder fett tidligere på dagen.

Har et lite spørsmål her. Skal nå inn i 3 mnd praksis ute i ingenmannsland. Skal jobbe på et sykehus fra 7-15 mandag - fredag, men resten av helgen og etter klokka 3 hver dag har jeg som sagt fri. Har ingen bekjente her, så derfor ingen sosiale distraksjoner og bare fult fokus på eksamenslesing og trening/kosthold disse mnd. Tror dere at det er mulig å skape store endringern på kropp i denne perioden? Har lyst å ha skikkelig treningscamp disse 3 mnd. Forslag til hvordan jeg bestbkan gjøre dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøtter gir jo veldig sunt fett så dette er jo bra dersom du ikkje har fått i deg kjempe store mengder fett tidligere på dagen.

Har et lite spørsmål her. Skal nå inn i 3 mnd praksis ute i ingenmannsland. Skal jobbe på et sykehus fra 7-15 mandag - fredag, men resten av helgen og etter klokka 3 hver dag har jeg som sagt fri. Har ingen bekjente her, så derfor ingen sosiale distraksjoner og bare fult fokus på eksamenslesing og trening/kosthold disse mnd. Tror dere at det er mulig å skape store endringern på kropp i denne perioden? Har lyst å ha skikkelig treningscamp disse 3 mnd. Forslag til hvordan jeg bestbkan gjøre dette?

hatt proteinpannekake til frokost stekt i 1 ts smør 0 1 ss peanøttsmør på. og litt olje på kyllingen i salaten. uten nøttene senere ikvel ble det 30 % fett og 48 % proteiner.

Spiser jeg derimot 40-50 g nøtter (4-5 never) så ligger det på 40 % fett. Er dette litt mye da? Snakk om å være besatt av matinntaket her:oops:

Du kan jo eventuelt stå opp tidligere og få til litt morgencardio før jobb og styrke på kveldene etter jobb? :) Hvis treningen blir et pes og du absolutt ikke har tid å trene nok denne perioden kan du prøve deg på PSMF-dietten. Da trenger du minimalt med styrketrening for du har så stort underskudd. Proteinene i kosten gjør at du ikke mister musklemasse og ca 3 dager med 20-30 min styrke skal holde. Ingen cardio.

http://myrevolution.no/s/hurtig-vektnedgang-med-psmf/

NB: Dette er en ekstremdiett! Er ikke fan av dietter. Hvis du har hatt en spiseforstyrrelse før så kan du bare droppe den. Krever veldig fokus på mat og flere matvaregrupper uteblir. Jeg vurderer den selv rett før ferien en ukes tid, men det kommer til å bli beinhardt.[/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøtter gir jo veldig sunt fett så dette er jo bra dersom du ikkje har fått i deg kjempe store mengder fett tidligere på dagen.

Har et lite spørsmål her. Skal nå inn i 3 mnd praksis ute i ingenmannsland. Skal jobbe på et sykehus fra 7-15 mandag - fredag, men resten av helgen og etter klokka 3 hver dag har jeg som sagt fri. Har ingen bekjente her, så derfor ingen sosiale distraksjoner og bare fult fokus på eksamenslesing og trening/kosthold disse mnd. Tror dere at det er mulig å skape store endringern på kropp i denne perioden? Har lyst å ha skikkelig treningscamp disse 3 mnd. Forslag til hvordan jeg bestbkan gjøre dette?

Jeg får best resultat av treningen i eksamensperiodene mine ettersom jeg da er mer fokusert på kun meg selv om de få oppgavene som skal gjøres(trene, lese, sove, spise).

For meg har jeg samme kosthold som ellers, men slenger gjerne inn morgenkardio(rask gange/ellipse i 30-40min) for å våkne før en lang dag på lesesalen, og en styrkeøkt på kvelden, noe som hjelper på "kaloriregnskapet" :)

Etter min mening ville jeg nok ikke kjørt noen hard/ekstrem diett i en periode hvor du skal jobbe en god del når du heller kan slenge inn litt ekstra kardio :) Dietter har jo sine konsekvenser, og PSMF krever mye av psyken etter hva jeg har lest(kan vissnok heller ikke gi maks på trening :cool:).

Du har tross alt 3 måneder i ingenmannsland -> 9 uker -> god tid hvis du går ned i kaloriinntak og trener :) Bare at du skal være et sted hvor du kun trenger å fokusere på deg selv og ikke alt annet "gøy/fristelser" er jo til stor hjelp!

Edit: Haha, snakk om eksamenshode på meg nå, 3mnder blir selvfølgelig 12 uker :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på noe her, følte dere i begynnelsen at dere tvinger i dere maten? Særlig hvis du går opp en del i kalorier og spist liite før. Jeg sliter å få ned en proteinkaffe her jeg sitter! spiste en salat med 200 g kylling for en stund siden. sprekker snart og føler jeg er 6 mnd på vei, hehe. Hvordan fikk dere opp kaloriinntaket uten å føle at all maten kommer opp igjen? Helt grusomt... faktiskt verre enn å være sulten.

Nå står havregrøten snart for tur. Klarer nesten ikke tanken, men mat må kroppen ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på noe her, følte dere i begynnelsen at dere tvinger i dere maten? Særlig hvis du går opp en del i kalorier og spist liite før. Jeg sliter å få ned en proteinkaffe her jeg sitter! spiste en salat med 200 g kylling for en stund siden. sprekker snart og føler jeg er 6 mnd på vei, hehe. Hvordan fikk dere opp kaloriinntaket uten å føle at all maten kommer opp igjen? Helt grusomt... faktiskt verre enn å være sulten.

Nå står havregrøten snart for tur. Klarer nesten ikke tanken, men mat må kroppen ha.

Oh yes, merka det godt ja! Dette er jo mest fordi magesekken din har blitt vant til en mindre mengde(volum), og nå må den venne seg til et størrevolum- den strekkes. Strekkreseptorene i magen registrerer dette og er et signal på at du er mett, men hvis du flink og fortsetter på måten du gjør nå så vil det endres og magesekken vil venne seg til økt mengde mat og mer må til for at du blir mett:)

Det er ikke gjort på 1-2-3, men som du sier, mat må kroppen ha!

Kjører du periodisk faste nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kaloritellinga utgjør en stor stressdel av hverdagen for mange, jeg mener nå mat skal være en positiv del av dagen! Loggføring er kjempebra for å faktisk gjennomføre planene man legger, og hvis det blir litt for mye en dag er det lettere å "se hvor feilen ligger" istedet for å "glemme og gjemme" som noen kan ha en tendens til å gjøre :)

Hva er egentlig utgangsvekten for nedgangen din? :)

Ikke sant! for når jeg først skal legge om kostholdet mitt, så vil jeg gjøre det på en hyggelig måte og ikke stresse så fælt med det :) Er 1.67 høy og veier 67 kg (sist veid for to uker siden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke sant! for når jeg først skal legge om kostholdet mitt, så vil jeg gjøre det på en hyggelig måte og ikke stresse så fælt med det :) Er 1.67 høy og veier 67 kg (sist veid for to uker siden)

Høres ut som et bra mål du har satt deg :) Vi er like høye, dog jeg veier 5-6kg mer enn deg :p Har selv som mål først og komme meg under 70kg som de siste årene har vært den "magiske" grensen, så får komme tilbake til flere delmål når den er nådd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg den eneste som elsker kaloritelling? :confused:

Nå er jeg ikke helt nazi da, men synes det er en fantastisk måte å holde styr på hvor mye jeg putter i meg.

Vet nå ikke om jeg elsker det, men synes det er en grei måte å ha kontroll :) Etter en dårlig periode(feks juletider) hjelper det med å se svart på hvitt hva jeg inntar :p

For meg er det også et bra hjelpemiddel hvis det plutselig viser seg at jeg er 6-700kcal under anbefalingen(lite matlyst/syk/trent mye), da blir det et ekstra måltid for å holde formen og humøret stabilt(spiser jeg for lite blir jeg rett og slett depressiv :p)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helu. Melder meg inn her.. Bare jeg ikke har vektnedgangen til sommeren, men til 8 mars!! Da håper eg å ha klart fire fem kilo... Kjipt på shoppingtur om man ikke er fornøyd... I fjor i april veide eig 64 kg.. Så tok sommeren og jula kaken på meg... No er jeg 68, 2.. Men for to uker siden vr jeg 65,3.... Weird kropp, neidu....

Gleder meg til å skravle med dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet nå ikke om jeg elsker det, men synes det er en grei måte å ha kontroll :) Etter en dårlig periode(feks juletider) hjelper det med å se svart på hvitt hva jeg inntar :p

For meg er det også et bra hjelpemiddel hvis det plutselig viser seg at jeg er 6-700kcal under anbefalingen(lite matlyst/syk/trent mye), da blir det et ekstra måltid for å holde formen og humøret stabilt(spiser jeg for lite blir jeg rett og slett depressiv :p)

Det der med humøret kjenner jeg kjempe godt til! Hvis kroppen min ikke får det den trenger så sier den i fra ved å gjøre meg i kjempe dårlig humør! Venner og familie har lært seg å si "Gå å spis litt" når jeg blir sur :p

Men ja, er så greit å ha oversikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der med humøret kjenner jeg kjempe godt til! Hvis kroppen min ikke får det den trenger så sier den i fra ved å gjøre meg i kjempe dårlig humør! Venner og familie har lært seg å si "Gå å spis litt" når jeg blir sur :p

Men ja, er så greit å ha oversikt!

Haha :D

Jeg blir sinna for de minste ting hvis det er no food in the system, så må bare si til folk at de må vente med å prate med meg til etter maten, og de har lært hvorfor ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som et bra mål du har satt deg :) Vi er like høye, dog jeg veier 5-6kg mer enn deg :p Har selv som mål først og komme meg under 70kg som de siste årene har vært den "magiske" grensen, så får komme tilbake til flere delmål når den er nådd ;)

Men det tror jeg vi skal klare å gjennomføre! :D Skal følge med deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...