Gå til innhold

Sliten og sulten


Anbefalte innlegg

Hei. Da jeg startet seriøs styrketrening for fire måneder siden så veide jeg 60 kg. Nå veier jeg 57 kg. 

Jeg trener knebøy og markløft 2-3 ganger i uken. Jeg løfter 70 kg i knebøy og 65 kg i markløft. Trener også mage og overkropp i disse øktene.

De andre dagene trener jeg relativ tøff kondisjon. Så det blir trening 6 dager i uken.

Jeg følger ingen kostholdsplan, jeg lytter til kroppen og spiser når jeg føler meg sulten. Passer på å få i meg mye frukt og grønt og proteiner. Har et helt vanlig kosthold vil jeg si.

De siste dagene har jeg følt meg veldig sliten, og har også vært mye mer sulten/økt appetitt. Før kunne jeg spise to brødskiver til frokost og vente 5-6 timer til neste måltid. Nå blir jeg råsulten igjen 2 timer etter mat. 

Jeg spiser ikke for lite heller, men dette ødelegger jo for vektnedgangen min. 

Hva skal jeg gjøre? Noen tips? :)

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 hours ago, Alita said:

Hei. Da jeg startet seriøs styrketrening for fire måneder siden så veide jeg 60 kg. Nå veier jeg 57 kg. 

Jeg trener knebøy og markløft 2-3 ganger i uken. Jeg løfter 70 kg i knebøy og 65 kg i markløft. Trener også mage og overkropp i disse øktene.

De andre dagene trener jeg relativ tøff kondisjon. Så det blir trening 6 dager i uken.

Jeg følger ingen kostholdsplan, jeg lytter til kroppen og spiser når jeg føler meg sulten. Passer på å få i meg mye frukt og grønt og proteiner. Har et helt vanlig kosthold vil jeg si.

De siste dagene har jeg følt meg veldig sliten, og har også vært mye mer sulten/økt appetitt. Før kunne jeg spise to brødskiver til frokost og vente 5-6 timer til neste måltid. Nå blir jeg råsulten igjen 2 timer etter mat. 

Jeg spiser ikke for lite heller, men dette ødelegger jo for vektnedgangen min. 

Hva skal jeg gjøre? Noen tips? :)

 

Hei.

Kroppen blir en litt annen type maskin når man begynner å trene med vekter. Spis deg god og mett på sunn mat (det er lov å skeie ut noen ganger). Du trenger ikke å bekymre deg for vektoppgangen, dette kan faktisk være fordelaktig for deg. Med dette mener jeg at du øker i muskelmasse samtidig som kroppen din forbrenner fettmasse.

Kan gi deg et eksempel:

Frida veier 60 kg, er tynnfeit og ganske slapp i fisken. Hun begynner å trene alle baseøvelsene samtidig som hun har et fornuftig kosthold. Etter 2 år veier hun 70 kg med en stram, feminin og muskuløs kropp.

Hva skjedde her egentlig? Hvorfor ser hun slankere ut når hun har gått opp 10 kg i kroppsvekt?

Det som har skjedd er at muskel og fettdistribusjonen har forandret seg. Muskler har økt mens fettet har blitt redusert. Og har du betydelig med muskelmasse, hjelper dette å regulere fettmassen i stor grad enn hvis du aldri begynte å trene med vekter.

Håper du fikk noe ut av dette svaret! 🙂

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...