Jump to content
Sign in to follow this  
strawberryjuice

Spørsmål vedr. Dietmar Wolfs treningsprinsipper

Recommended Posts

Hei,

Jeg har nylig startet å trene Nybegynner-programmet til Dietmar Wolf som ligger ute på hjemmesiden til Norges Styrkeløftforbund. Det er kun tre programmer som ligger ute på styrkeløft.no; et nybegynnerprogram, et mengdetreningsprogram og et program for viderekomne. Jeg har trent styrke seriøst i ca 2.5 år, veier 90 kg og er 186 cm høy. Basert på det jeg har lest på nettet har jeg bestemt meg for å trene programmene i følgende rekkefølge: Nybegynner -> Mengdetrening -> Viderekomne. Jeg har også et par spørsmål vedrørende programmene til Dietmar Wolf:

Når jeg skal trene mengdetreningsprogrammet skal jeg da bare legge inn maxen min? Er det ikke forventet at jeg skal øke noe i knebøy, benk eller markløft i løpet av disse åtte ukene?

Hva er egentlig poenget med mengdetreningsprogrammet om man ikke skal øke i noen av øvelsene?

Er det mulig å trene to oppkjøringsprogrammer rett etter hverandre? F.eks Nybegynner etterfulgt av programmet for viderekomne eller må jeg kjøre mengdetreningsprogrammet mellom oppkjøringsprogrammene?

Jeg har lest mye bra om disse programmene i flere år, og jeg har derfor lyst til å trene disse programmene i lang tid fremover. Men ettersom det kun ligger tre programmer ute på nettet skal jeg da bare trene programmene flere ganger etter hverandre? Eventuelt begynne på nytt med Nybegynner -> Mengdetrening -> Viderekomne når jeg har trent alle tre programmene?

Setter stor pris på om noen tar seg tid til å svare! 😊

Fortsetter under...