Jump to content
Sign in to follow this  
Misses

Kan jeg få flatere mage uten å gå særlig ned i vekt?

Recommended Posts

Jeg er 169 høy og veier 55 kg. Er tynn på resten av kroppen, men har dessverre litt ekstra fett på magen som ødelegger for selvtilliten. 

Gikk gravid for litt over ett år siden, og la på meg 20 kg. Har gått ned 17-18 av disse. Ønsker ikke å gå mer ned i vekt da jeg ikke vil bli for tynn på resten av kroppen. Spørsmålet mitt er da om jeg kan få flatere mage, uten å gå bemerkelsesverdig ned i vekt? Spiser sunt, og har nylig begynt å trene styrke 3-4 ganger i uka. Går i kaloribalanse/overskudd. 

Kan jeg endre kroppssammenhengen på denne måten (og dermed få flatere mage), eller MÅ jeg gå i kaloriunderskudd for å få bort magefettet? Etter graviditeten og frem til nå, har jeg trent mest kardio, spist litt usunnere, men gått i kaloriunderskudd. 

Hva tror dere vil være best for meg å gjøre videre for å få bort dette ekstra fettet på magen?

Skal sies at målet mitt er å bli strammere generelt og bygge muskler, så styrketrening er på en måte det jeg vil «holde på med.» Men vil også ha bort magen...

Er forøvrig 23 år om det har noen betydning.

Fortsetter under...