Jump to content
Sky

Kan man få til seriøse resultater med å trene rumpe hjemme?

Recommended Posts

Etter ett vekttap på 30 kg så forsvant rumpa mi fullstendig! Vil gjerne ha den tilbake, men med baby i hus er treningssenter bare å glemme. Er det mulig å få til seriøse resultater med øvelser hjemme? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

31 minutter siden, Sky skrev:

Etter ett vekttap på 30 kg så forsvant rumpa mi fullstendig! Vil gjerne ha den tilbake, men med baby i hus er treningssenter bare å glemme. Er det mulig å få til seriøse resultater med øvelser hjemme? 

Ja.

Hip trust, glute bridge og utspark med strikk i alle retninger. En kettlebell er kjekt å ha.

Rask barnevogntrilling i bratt terreng.

Google Bret Contras glute så får du opp mye  snadder.

Lykke til!

Paul

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 timer siden, PaulM skrev:

Ja.

Hip trust, glute bridge og utspark med strikk i alle retninger. En kettlebell er kjekt å ha.

Rask barnevogntrilling i bratt terreng.

Google Bret Contras glute så får du opp mye  snadder.

Lykke til!

Paul

Takk for svar, skal prøve det. Har trilla vogn opp en ås hver dag i 8 mnd nå uten noe resultater på rumpa 😜

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 timer siden, Sky skrev:

Takk for svar, skal prøve det. Har trilla vogn opp en ås hver dag i 8 mnd nå uten noe resultater på rumpa 😜

Hvordan måler du resultatet på rumpa? Målebånd?

Sprinttrening kan også være bra for rumpa. Jogging er ikke bra.

Paul

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, det er fullt mulig, til en viss grad med visse modifikasjoner.

Alt handler om progresjon. I det legger jeg at den neste økta di burde være "mer" enn forrige økt. Det vil ikke si at du skal lasse på med vekter, men at det kan enten være A)tyngre enn sist, eller B)Flere reps enn sist. Det ligger bak premisset progressive overload.

For å jobbe opp trenger man egentlig bare litt gulvplass og kanskje en strikk eller tre. Når man skal bygge rumpe bør man også tenke år, ikke måneder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hipthrusts/glutebridge trenger du svært lite utstyr for å gjøre hjemme og er knall øvelser for å gi rumpa juling! Bare å ha en vekt, eller noe lignende i "fanget" - gjerne noe du progressivt kan øke vekta/motstanden på. 

Pass på at ekstensjonen kommer fra rumpa og hofta og ikke korsryggen, mens du strammer rumpa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...