Gå til innhold
Warren

Trenger innspill for et bedre program

Anbefalte innlegg

Hei. 

Trener når jeg kan, men sjeldent mer enn 3-4 ganger i uka. For øyeblikket har jeg et veldig selv komponert program der jeg har dag 1 og dag 2 som ruller.

Dag 1: oppvarming: Roing på ergometer 20 minutter. Ca. 4600-5000 m, 230 kcal ish. 

Benk, bicep curls, nedtrekk, leg raise, dips, hangups, situps, planke, + div. mageøvelser 

Dag 2: oppvarming: Roing på ergometer 20 minutter. Ca. 4600-5000 m, 230 kcal ish. 

Knebøy, chins, roing, tricep pulldowns, lunges, extension og press 

Fikk høre at det var helt håpløst, så tenkte bare å høre her hvordan det burde settes sammen. Kommer nok til å leggetid markløft i programmet, men sliter litt med teknikken for øyeblikket. 

Noen innspill? 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 16.2.2019 den 16.53, Warren skrev:

Hei. 

Trener når jeg kan, men sjeldent mer enn 3-4 ganger i uka. For øyeblikket har jeg et veldig selv komponert program der jeg har dag 1 og dag 2 som ruller.

Dag 1: oppvarming: Roing på ergometer 20 minutter. Ca. 4600-5000 m, 230 kcal ish. 

Benk, bicep curls, nedtrekk, leg raise, dips, hangups, situps, planke, + div. mageøvelser 

Dag 2: oppvarming: Roing på ergometer 20 minutter. Ca. 4600-5000 m, 230 kcal ish. 

Knebøy, chins, roing, tricep pulldowns, lunges, extension og press 

Fikk høre at det var helt håpløst, så tenkte bare å høre her hvordan det burde settes sammen. Kommer nok til å leggetid markløft i programmet, men sliter litt med teknikken for øyeblikket. 

Noen innspill? 

 

Uten at du har oppgitt antall sett og repetisjoner så er programmet ditt ubalansert, det ser ut som du trener like mye om ikke mere biceps/triceps enn du trener hele underkroppen (?) 

"Et bedre program" må ta utgangspunkt i en gitt treningsmende på forhånd, altså hvor ofte du ønsker å trene. Få det til å passe dine rutiner, og keep it simple. 

Nå aner jeg ikke hvilket nivå du er på, men hvis jeg for eksempel hadde anledning til å trene maks tre ganger pr uke så ville jeg kjørt et fullkroppsprogram med noen få variasjoner mellom dagene. Fire dager i uka så ville jeg kjørt overkropp/underkropp/fri/overkropp/underkropp/fri/fri . Men det er bare meg, det er mange vrier på dette, om jeg hadde "3-4" dager i uken hadde jeg kanskje variert mellom overkropp/underkropp/fullkropp og overkropp/underkropp/fri/overkropp/underkropp/fri/fri 

Når du har funnet et fornuftig svar på frekvens/splitt/program så kan du begynne å tenke hva de aktuelle dagene faktisk skal inneholde. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×