Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Er man på 38 år, veier 108kg. Starta å kjøre benk press for ett år siden, da kjørte jeg 100 kg 6/7repetisjon. Etter ett år nå så kjører jeg 140 kg 6 repetisjoner 4 sett 2 til 3 ganger i uka, men nå har det stoppet helt opp den siste mnd. Føles som det går nedover. Noen gode tips å få? Spiser veldig sunt å riktig med proteiner hver 3/4 time.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

4 timer siden, Jon holmen skrev:

Hei. Er man på 38 år, veier 108kg. Starta å kjøre benk press for ett år siden, da kjørte jeg 100 kg 6/7repetisjon. Etter ett år nå så kjører jeg 140 kg 6 repetisjoner 4 sett 2 til 3 ganger i uka, men nå har det stoppet helt opp den siste mnd. Føles som det går nedover. Noen gode tips å få? Spiser veldig sunt å riktig med proteiner hver 3/4 time.

Dersom du løfter 140 kgx6 tilsvarer dette 1RM 162 kilo. Du er løfter da mer enn 80% av løfterne i tilsvarende alder/vekt. https://strengthlevel.com/ og karakteriseres som "Advanced" Dette er et godt resultat etter 1 års trening, selv om du var sterk da du begynte. 

For å øke, og nå nivået elite må du periodisere treningen, trene støtteøvelser og spise mer. Anbefaler at du spør flinke folk der du trener om å sjekke teknikk og forslag til periodisering.

Paul

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk får svar. Spiser som en hest vær dag vær 3/4 time. Har begynt å gå over til å trene mere støtte muskler, å løfte litt lettere i benkpress med flere repetisjon ,men med like mange sett. Så jeg får fortsette med det å håpe at det kan hjelpe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 timer siden, Jon holmen skrev:

Takk får svar. Spiser som en hest vær dag vær 3/4 time. Har begynt å gå over til å trene mere støtte muskler, å løfte litt lettere i benkpress med flere repetisjon ,men med like mange sett. Så jeg får fortsette med det å håpe at det kan hjelpe.

Tror du er på rett vei. Du har nådd et platå, så nå går alt mye seinere. Dersom du øker 1 kg\måned i 15 måneder vil du ha et beregnet maksløft på 180kg og du vil løfte mer enn 90% i din kategori!

Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et forslag kan vaere aa oeve paa negative. 

Gaa litt lettere i vekt (100 kg) og proev aa gaa ned saa sakte som mulig. Og proev aa dra albuene litt innover paa veien ned.

Jeg er i samme posisjon, hvor jeg har stagnert rundt 180kg paa benken, saa driver aa proever ut en del for aa faa fremgang igjen.

Staa paa!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, PaulM skrev:

Hvordan går det med benkinga?

Hei. Det har stoppet helt opp. Har måtte gå ned til å kjøre  repetisjoner på 130 kg nå, å det er en nedgang på 10/15 kg. Prøver å kjøre mere støtte muskler, spesielt skuldere, rygg og armer. Så får jeg se om det kan gi resultater.

 

På 10.12.2018 den 17.57, Jon holmen skrev:

Takk får svar. Spiser som en hest vær dag vær 3/4 time. Har begynt å gå over til å trene mere støtte muskler, å løfte litt lettere i benkpress med flere repetisjon ,men med like mange sett. Så jeg får fortsette med det å håpe at det kan hjelpe.

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 8.1.2019 den 17.11, lille-gille skrev:

Et forslag kan vaere aa oeve paa negative. 

Gaa litt lettere i vekt (100 kg) og proev aa gaa ned saa sakte som mulig. Og proev aa dra albuene litt innover paa veien ned.

Jeg er i samme posisjon, hvor jeg har stagnert rundt 180kg paa benken, saa driver aa proever ut en del for aa faa fremgang igjen.

Staa paa!!

Takker får svar, skal prøve ut det du skriver.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, Jon holmen skrev:

Hei. Det har stoppet helt opp. Har måtte gå ned til å kjøre  repetisjoner på 130 kg nå, å det er en nedgang på 10/15 kg. Prøver å kjøre mere støtte muskler, spesielt skuldere, rygg og armer. Så får jeg se om det kan gi resultater.

 

 

En deload kan være smart. Kjøre med lavere vekter og mindre volum en stund til du føler deg pigg.

Hva er målet med treningen? Max 1 RM, størrelse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, PaulM skrev:

En deload kan være smart. Kjøre med lavere vekter og mindre volum en stund til du føler deg pigg.

Hva er målet med treningen? Max 1 RM, størrelse?

Ok kan prøve det en stund.  Meningen med treningen er å få ett bra resultat jeg kan være fornøyd med, men man blir alderi førnøyd. Det er en livstil jeg liker, trene spise og sove☺☺  

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×