Gå til innhold

Burde jeg trene når jeg maler hus 8 timer om dagen?


Marryhass

Anbefalte innlegg

Jeg maler og skraper et ganske stort hus nå ut juli måned og lurer på om jeg burde trene styrketrening i tillegg? Jeg holder på i ca 6-8 timer om dagen og er ganske sliten når jeg er ferdig så det frister jo ikke så mye å trene men jeg har jo ikke lyst å bli svakere på denne tiden heller.

Jeg pleier å trene 4 ganger i uken til vanlig.

Hva tror dere? Setter veldig pris på svar 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Marryhass skrev:

Vil jo gjerne vedlikeholde styrken jeg har opparbeidet :) målet er større muskler og mindre fett. Det virker ikke som jeg går noe mer ned i fettprosent heller selv om jeg spiser det samme og er mye mer aktiv.

Vil du vedlikeholde styrken må du fortsette å løfte de vektene som har gitt deg styrken du har nå. Vil du ha større muskler må du løfte mer, og spise i overskudd. 

Med mindre du er helt fersk, er du best tjent med å velge: enten ned i fettprosent eller større muskler. Førstnevnte krever kaloriunderskudd mens sistnevnte krever -overskudd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.7.2018 den 11.04, Marryhass skrev:

eg pleier å trene 4 ganger i uken til vanlig.

Hva tror dere? Setter veldig pris på svar 

:)

Økt alternativ aktivitet kompenserer som allerede nevnt av andre ikke for styrketrening.

Økt matinntak kompenserer for de ekstra kaloriene du forbrenner og er ganske sikkert nødvendig for at du skal greie å prestere likt på trening. 

Hvor mange kcal det utgjør blir umulig å si, personlig må jeg opp 15-1600kcal daglig under hektiske jobbperioder.

Så prøv deg fram med økt matinntak er vel svaret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...