Gå til innhold

Øvelser for magemuskler?


Jansen

Anbefalte innlegg

Hei.
jeg har trent i noen måneder nå, har ett godt program, men jeg mangler noen gode øvelser for mage(core?).
Det er usedvanlig lite av det å finne her på fitnessbloggen, så jeg lurte på om noen her hadde ett program de kunne dele?.

Missliker planking ganske sterkt, kanskje jeg gjør den feil, men den er krevende på ene skulderen min (har vært plaget med den en stund).

Tenkte å lage lage ett program for mage som jeg skal følge minst to ganger i uken.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

I stedet for å ha eget program for mage hadde jeg villet lagt inn et par mageøvelser på slutten av 2-3 økter i uka. Funker kjempebra for meg. Det finnes mange gode mageøvelser, men noen av de jeg synes tar best er cable crunch, beinhev, windshield wiper, russian twist og hmmm... usikker på hva denne heter, men du står i "plankeposisjon" bare med strake armer og beina oppå en pilatesball - så trekker du beina/ruller du pilatesballen mot henda (du klapper liksom sammen og blir stående som en opp-ned "V" (herregud, mine forklaringsevner - eller mangel på, sådan)). 

Husk at også de store baseøvelsene som knebøy, mark, benkpress osv. også er gode øvelser for magen/kjernemuskulaturen, så å dedikere en helt økt for magen (mener jeg) er unødvendig om man kjører litt baseøvelser i tillegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med masse fokus på tunge baseøvelser er det lite nødvendig med mye magetrening. Det hender jeg tar et par sett her og der hvis jeg får tid til det, men kan gå ukesvis uten og magemusklene har aldri sett bedre ut på rundt 10% kroppsfett nå. 

Eget mageprogram er bare tøv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...