Gå til innhold

Trening ved over-belastningsskade i hofte/lår/rumpe


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har hatt smerter i min hofte i 10 uker nå og var til ultralyd for et par ukes siden hvor de så at det var overbelastning i rectus femoris og tensor fascia latae. Jeg har vært til trykkbølgebehandling 3 ganger og føler ikke den store fremgang. Jeg har fått beskjed om å holde meg fra alle aktiviteter som gir smerter. Problemet er bare at de fleste hverdagslige aktiviteter som å gå, sykle (sykler til og fra skole og jobb) og de fleste andre bevegelser som innebærer hofte, lår, rumpe forverrer smertene. Jeg er ivrig etter å starte å trene igjen, men hver gang så får jeg større smerter etterpå. Jeg har fått beskjed at siden jeg ikke har sett mer fremgang med trykkbølger, så vil de ikke gi flere behandlinger av det. Det de så kunne tilby meg meg opptrening med en fysio, men jeg er student og har mer eller mindre brukt alle pengene mine på de andre behandlinger. Noen som kjenner til hvordan man kan gjenopptrenes etter en sånn type skade og hva jeg så kan trene uten å forverre smertene? Er så kjedelig at all min fremgang nå blir ødelagt da jeg har vært over 10 uker uten ordentlig trening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Smertene er ved senefestet i rectus femoris, helt oppe i rumpemuskuleturen, nesten i overgangen til ryggen, helt nede i rumpemuskuleturen og ned mot hamstring, på innsiden av låret i muskelen som brukes for å bevege låret innover og litt i tensor fascia latae ved hoftekammen. Alle bevegelser som belaster musklene med mer enn egen kroppsvekt øker smertene, som løping, hopping og styrketrening. Langvarig bruk av dem, som ved gange og sykling gjør også vondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...