Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei hei !

Ny på en måte her.

Jeg startet sånn smått rett før påske...MÅL: stramme opp skrotten da - etter vekt som har svingt opp og ned 50 kilo de siste 8 årene.Det er jo en del å ta av såklart..hihi.

Dagens mål er 170cm over gressmatta og 72 kilo , grevinne heng ( ughhh) ryggfett ( har blitt mindre siden start ) ...prøver å fokusere på kostholdet da...proteiner og rene varer , litt grønt og frukt. Brød er uansett ikke greia for meg lengre. Så flink i noen uker  - også litt kræsj og pån igjen. Har som minste trening 3 dager pr uke  , men prøver å ligge på 4 helst ;-) 2 dager i uka med rompe og beinøveler og 2 dager i uka overkropp , innimellom der putter jeg inn 2 dager med mage og kondis . Styrketrening er nå blitt gøy , ellers er jeg gjerne med på en spinning time / høypuls innimellom. Jeg vet jeg aldri kommer til å bli verken en sylfide eller Fitness Queen - men heller en bedre versjon av meg selv ^_^ 

Liker heller få øvelser med tyngre vekter ( tunge for meg ) , enn lette og 80 repitisjoner som skal være bedre. Jeg har ei jente via youtube jeg følger litt med på ;-) Og jeg får noen råd av en tidligere bodybuilder da - men vi ser veldig forskjellig på hva eller hvordan en kropp bør eller kan være .

Melder meg inn her nå da  - om mulig kan få litt tips og råd. Har skummet meg gjennom både her og der før disse linjer bli skrevet ned ;-) Har også et veddemål jeg skal gjennomføre om under 4 mnd nå  - gjennomføre tjejmilen ( 10 km ) i Stockholm - og jeg som ikke liker å løpe engang :o  - dumme ting man gjør for å impe litt på ungdommen. Ja ja - det er jo muligheter for å gå og jogge på 70 min. I nuet klarer jeg ikke å løpe 1 km uten å få åndenød engang. Så må bli litt kombo-trening frem til det er gjennomført da i det minste. Begynte med det i forrige uke - intervall trening 2 dager i uken ute i skogen faktisk.

Jeg gleder meg til å lære meg - se hva dere gjør - ta imot gode råd og ikke minst ha enda en ny hobby å følge med på  :roflmao:

 

Gleder meg til å høre fra Dere <3

 

Mvh

Dettrorjegjaggu...

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yesssssss yessss - tjejmilen ble gjennomført (y)

En super fin helg i Stockholm som egentlig bare ga mersmak på kondissiden delt med 33 000 andre tuffa tjejer <3  , selv om det ikke ble like mye trening før løpet som jeg hadde planet om.....pga sykdom.

Men siden sist her inne da har jeg kjørt mest styrke igjen. Årsak er at jeg pga 6 mageoperasjoner de siste 6 årene har pådratt meg masse arrvev - så etter mer løping  - ja da kommer disse sinnsyke smertene frem i tid og utide. Eneste løsning er sterke smertestillende - som jeg kan sette selv om jeg ikke trenger AMK og innleggelse. Det lagt til side - er styrketrening derfor mye bedre for meg.

Ellers:

Så - sier og gjør jeg dumme ting innimellom som jeg er usikker på om jeg klarer å gjennomføre :nailbiting: - og denne gangen kommer en tøffere utfordring og det er å bygge meg opp til litt definerte armer - lår og rygg i første omgang - har gått sammen 2,2 cm på h.bicep og 2,5 cm på venstre side. ( mindre flaggermus armer ;) ) meget bedre holdning , har blitt sterkere og litt innsving under navelen. Men jada hva skjer da... - joda vekta opp 5 kg siden jeg registrerte meg her inne rundt påsketider.  Jeg vet det kan bli slik - litt utskeielser de siste 2 ukene - men seriøst likssom  - null alko , spiser fortsatt vanlig mat , litt snack og vært i 1 bursdag med bittelite kakestykke og noen biter sjokolade. Har den siste ukene bare trent 1-2 dager i uken og lengre opphold ved sykdom såklart.- mot til vanlig 3/4 .

Hva er utfordringen min nå da....

Joda...jeg skal ned til 64,9 kg til 01.april 2019 - neida det er ingen april spøk. Jeg mener at det skal være fullt mulig å få det til , men så " redd " for at jeg ikke skal klare det - skuffe min andre part , for videre mål vi skal gå videre med kommer etter det :whistle:Prøver å få i meg proteiner da dobbelt av vekta mi  - men ikke like heldig med den delen hver dag , får prøve å spise mindre karbohydrater , men love poteter da - men legge det til mindre antall og kanskje bare 2 dager i uken. Men helheten i seg selv er jeg sikkert ikke striks nok  - så får prøve å satse mer på treningen. De dagene jeg ikke er i jobb - trener jeg lengre  , men synes likevel at 90-120 min er lenge nok - kort treningspass er like effektivt på 60-70 min - legger opp løpet litt annerledes da - kommer ann på om hvilken del av kroppen som trenes også.

Please help me da...… ;-)

Ikke bli skremt av å svare meg... - jeg er bare ei som liker å trene som hobby/livsstil nærmer , er relativ nybegynner i denne grenen , men med litt erfaring på godt og vondt om hvordan livet kan bli styrt om man ikke spiser rett - trener rett eller lever rett  :dead::facepalm:

Big hugs from

Dettrorjegjaggu...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her