Gå til innhold
Madskinen

Ck verdier?

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med høye CK verdier?  Kreatinkinase...altså hadde verdier på 1200, men leste meg til at aktive mennesker vil mest sannsynlig ligge på litt høye verdier... normal verdier er 50 til ca 300 ... verdier på 10000 kan ver farlig 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og kommer dette ut ifra det blå? Snakk med fastlegen og slutt med det du driver med x)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 5/11/2018 den 22.27, Madskinen skrev:

Noen som har erfaring med høye CK verdier?  Kreatinkinase...altså hadde verdier på 1200, men leste meg til at aktive mennesker vil mest sannsynlig ligge på litt høye verdier... normal verdier er 50 til ca 300 ... verdier på 10000 kan ver farlig 

Hvorfor har du tatt en CK?

Først ta en kontrollprøven (la vær å trene noen dager i forkant) og helst en myoglobin.

Har over 1000 jeg også, og har litt erfaring med rabdo så fikk kranglet meg til å ta en myoglobin. Disse to prøvene vil sannsynligvis følge hverandre om det kommer fra styrketrening. Det kan også være tegn på mitokondriesykdom men lite sannsynlig. I mitt tilfelle var CK-kontrollen  det samme men myoglobinen normal, så er henvist videre til spesialist og muskelbiopsi.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her