Gå til innhold

Mest mulig ned i vekt, på kort tid!


Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 26år, veier 107kg ca. Er 1.75cm høy. Jeg må gå ned mest mulig i vekt frem til 1 juni, om det bare er vannvekt eller fett spiller ingen rolle (men vil beholde mest mulig muskler). Noen som har noen tips hvordan jeg kan gjøre dette på best mulig måte? Og hvor mye kan jeg klare på den tiden jeg har? Spiser ikke kjøtt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den enkleste måten å gjøre det på:
1. Spis så lite du kan klare deg med, men ikke mindre. Det vil si at du skal være fysisk sulten før du spiser noe, og bare spise deg passe mett. Om du er skikkelig sulten; spis! Om du tyner deg for mye kommer du bare til å skeie ut.
2. Spis mat som metter mye og gir lite kalorier. Forholdsvis proteinrik mat, grønnsaker og litt frukt. Om du ikke spiser noe kjøtt kan du spise cottage cheese, mager kesam (naturell), egg, tofu og noe bønner. Om du spiser mager fisk, kylling osv er det også supert.

Spørsmål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva trening anbefales? Jeg trener vanligvis mest styrke for å ha høyere forbrenning og forme kroppen, men kan det være lurt denne månden å bare trene kondisjon? Eller er det best med en blanding? Jeg spiser heller ikke Cc, kesam og egg.. Vegansk proteinpulver fra ris/erter osv er det noe som funker? Eller vil det være tull? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrketrening for å bevare muskelmassen. Pass på å trene hver muskelgruppe minst 2 ganger per uke, med minst 10 sett totalt. Det finnes mange ferdige programmer som gjør dette.

Ellers er det lurt å være mye i aktivitet, men du trenger ikke nødvendig trene så mye kondisjon. Mesteparten av underskuddet kommer fra kostholdet, og du trenger energien din til styrketreningen.

Proteinpulver kan funke, men vil mette litt mindre. Vegansk kosthold er ikke ideelt for rask vektnedgang, siden det er få gode proteinkilder som metter. Du får bare kjøre på med proteinpulver, tofu, grønnsaker og bønner/linser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...