Jump to content
BDL

Hvor tilbøyelig er kosthold egentlig?

Recommended Posts

Hei! 

Nå nylig har jeg hatt mer fokus på hva og hvor mye jeg putter i meg. Det var en åpenbaring da jeg forstod hvor dårlig og lite mat jeg har fått i meg.

Nå så loggfører jeg maten jeg spiser og passer på at jeg får riktige mengder karbo, protein og fett. Når kveldene nærmer seg så ser jeg at Jeg f. Eks. Mangler x antall gram karbohydrater. Er det da noe problem å trykke i meg en håndfull poteter eller er det fordeler at maten er kombinert med protein og fett?

Altså for å sette det helt på spissen (ikke at dette er noe jeg ønsker) kunne man ha spist kun karbohydrater til frokost, kun fett til middag og kun protein til kvelden? 

Setter pris på alle svar 😊

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Hvordan du fordeler næringsstoffene ut over dagen har litt å si. Enkel liste i prioritert rekkefølge:

1. Rett mengde kalorier

2. Nok protein

3. Nok karbohydrat og fett, minimumskravene her er ganske små.

4. Næringsrik mat. Nok frukt, grønnsaker, fiber, omega 3 osv.

5. Minst 3 porsjoner protein spredd ut over dagen. Hver porsjon bør være minst 0.3g protein per kg kroppsvekt. Så minst 30g protein for en mann på 100 kg.

6. Nok karbohydrater til å prestere på trening. Her kan de være en fordel å spise de tettere på treningen om du føler deg bra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...