Jump to content
Proteinpudding

Litt angst for å trene, fordi...

Recommended Posts

Hei skriver her for å be om hjelp :)

Hvem:
Jente 23 år - 160 cm høy - 57 kg tung

Hva:
Trener 5-6 ganger i uken. Spiser veldig godt og sover 7-8 timer hver natt.
Trent fast på denne måten i straks 2 måneder.

Hvordan:
Starter med oppvarming på tredemølle
Så knebøy 
Triceps
Sittende roing
Mage
Rygghev
Nedtrekk
Avslutter med løping på tredemølle
Uttøying

I tillegg til dette går jeg mye ute.

Problemstilling:
Vært plaget med vondt i høyre kne i ca. en uke. Har kjent litt i venstre kne også, men mest i høyre. Iblant vondt i ryggen.

Håper på råd og tips for hva jeg kan gjøre for å bli kvitt begynnende smerter :unsure:

Fortsetter under...

Vanskelig å vite hva som kan være galt med knærne dine, men skikkelig oppvarming(dynamisk oppvarming og mange oppvarmingsett) er viktig, kan også være lurt å kjøre litt ekstra beinøvelser, f.eks utfall, gobletsquat, strake markløft for å styrke beina/knærne litt ekstra :) 

1 time siden, rudboy skrev:

Vanskelig å vite hva som kan være galt med knærne dine, men skikkelig oppvarming(dynamisk oppvarming og mange oppvarmingsett) er viktig, kan også være lurt å kjøre litt ekstra beinøvelser, f.eks utfall, gobletsquat, strake markløft for å styrke beina/knærne litt ekstra :) 

Hei!
Mener du at jeg kanskje bør ha mange oppvarmingsett i tillegg til oppvarmingen på tredemølle før jeg tar knebøy evt? Forstår jeg det riktig at det betyr å ta mange knebøy med bare stanga f.eks før jeg kjører på med vektene?
Og hva er dynamisk oppvarming? :)

Takk for tips.

http://fitnessbloggen.no/dynamisk-oppvarming-ovelser/

Ja, riktig oppvarming er veldig viktig, og kjør gjerne mange sett oppvarming, fra stanga og legg på litt og litt frem til du når den arbeidsvekta du skal trene med :) 

Men om du kneproblemene dine er noe som hemmer deg, så ville jeg ha kontaktet lege eller andre helseinstanser for å sjekke det ut, men det er uansett lurt å trene litt ekstra beinøvelser, for å styrke musklene i området. :)