Jump to content
Proteinpudding

Litt angst for å trene, fordi...

Recommended Posts

Hei skriver her for å be om hjelp :)

Hvem:
Jente 23 år - 160 cm høy - 57 kg tung

Hva:
Trener 5-6 ganger i uken. Spiser veldig godt og sover 7-8 timer hver natt.
Trent fast på denne måten i straks 2 måneder.

Hvordan:
Starter med oppvarming på tredemølle
Så knebøy 
Triceps
Sittende roing
Mage
Rygghev
Nedtrekk
Avslutter med løping på tredemølle
Uttøying

I tillegg til dette går jeg mye ute.

Problemstilling:
Vært plaget med vondt i høyre kne i ca. en uke. Har kjent litt i venstre kne også, men mest i høyre. Iblant vondt i ryggen.

 

Håper på råd og tips for hva jeg kan gjøre for å bli kvitt begynnende smerter :unsure:

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Vanskelig å vite hva som kan være galt med knærne dine, men skikkelig oppvarming(dynamisk oppvarming og mange oppvarmingsett) er viktig, kan også være lurt å kjøre litt ekstra beinøvelser, f.eks utfall, gobletsquat, strake markløft for å styrke beina/knærne litt ekstra :) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 time siden, rudboy skrev:

Vanskelig å vite hva som kan være galt med knærne dine, men skikkelig oppvarming(dynamisk oppvarming og mange oppvarmingsett) er viktig, kan også være lurt å kjøre litt ekstra beinøvelser, f.eks utfall, gobletsquat, strake markløft for å styrke beina/knærne litt ekstra :) 

 

Hei!
Mener du at jeg kanskje bør ha mange oppvarmingsett i tillegg til oppvarmingen på tredemølle før jeg tar knebøy evt? Forstår jeg det riktig at det betyr å ta mange knebøy med bare stanga f.eks før jeg kjører på med vektene?
Og hva er dynamisk oppvarming? :)

Takk for tips.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://fitnessbloggen.no/dynamisk-oppvarming-ovelser/

 

Ja, riktig oppvarming er veldig viktig, og kjør gjerne mange sett oppvarming, fra stanga og legg på litt og litt frem til du når den arbeidsvekta du skal trene med :) 

Men om du kneproblemene dine er noe som hemmer deg, så ville jeg ha kontaktet lege eller andre helseinstanser for å sjekke det ut, men det er uansett lurt å trene litt ekstra beinøvelser, for å styrke musklene i området. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...