Jump to content
Sign in to follow this  
Warren

Lean fit

Recommended Posts

Hei sann.

Trente tidligere forholdsvis mye vekter. Ble sterk, men ble også forholdsvis feit. Gikk fra 62 til 90 kg og har nylig slanket meg ned til 71 kg igjen. Dessverre mistet jeg mye muskler under slankinga.

Nå i 2018 har jeg mål om å trene meg opp igjen, men da ønsker jeg en "lean fit" kropp. Dvs. jeg ønsker å komme i form, gjerne med litt større rygg og muskler generelt, men samtidig ønsker jeg ikke dra på meg fettet en gang til. 

 

Er det noen tips mht. dette? Noen som har gjort det? Er det noen supplementer som anbefales? Er det realistisk overhodet? Jeg har dessverre ikke tid til mer en 2-3 dager på treningssenteret i uka. Er enkelte treningsprogram mer effektivt enn andre med ønske om "lean fit"?

 

Et annet spørsmål er i hvilken grad det er vits å trene styrke på dager med kaloriunderskudd?

 

Takk for svar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

På 14.1.2018 den 12.36, Warren skrev:

Nå i 2018 har jeg mål om å trene meg opp igjen, men da ønsker jeg en "lean fit" kropp. Dvs. jeg ønsker å komme i form, gjerne med litt større rygg og muskler generelt, men samtidig ønsker jeg ikke dra på meg fettet en gang til. 

 

Er det noen tips mht. dette? Noen som har gjort det? Er det noen supplementer som anbefales? Er det realistisk overhodet? Jeg har dessverre ikke tid til mer en 2-3 dager på treningssenteret i uka. Er enkelte treningsprogram mer effektivt enn andre med ønske om "lean fit"?

 

Et annet spørsmål er i hvilken grad det er vits å trene styrke på dager med kaloriunderskudd?

Klart det er realistisk. Uten å vite alder og høyde (?) så vil vel et mer moderat kalorioverskudd være veien å gå for deg, kombinert med skikkelig styrketrening. 

Du finner masse gode fullkroppsprogrammer på 2-3 dager. "Er enkelte treningsprogram mer effektivt enn andre med ønske om "lean fit"?" - Nei, går utifra at du ønsker å bygge muskler uten å legge på deg for mye fett. Hvis du spiser i et for stort overskudd vil du legge på deg en del fett også uavhengig av treningsprogram.

Den viktigste jobben gjør du på kjøkkenet.  Et moderat kalorioverskudd (5-6-700 kcal f.eks) med fornuftige makrofordelinger over tid - Kombinert med et fullkroppsprogram på tre dager i uken, eksempelvis. Bør få deg dit du vil på sikt.

Kosttilskudd spiller en underordnet rolle, det er ingen tilskudd som vil bære lasten her, det gjør kosthold, hvile, trening osv. Men kreatin er ufarlig, billig og har en dokumentert effekt, proteintilskudd om du ikke får i deg nok proteiner gjennom kosten. Styr unna unødvendige og ubrukelige tilskudd som bcaa, zma, testoboostere, slankepiller etc. Det slanker kun lommeboka di.                                  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...