Gå til innhold

PHAT - Bytte ut tre øvelser


Jansen

Anbefalte innlegg

God dagen.

Startet å trene på studio sent i November 2017, og har gått der 3-4 ganger i uken.
Men har også jogget aktivt i 9 1/2 år, så jeg har sterke bein. 
Jeg er vel mer omvendt, store bein og liten overkropp.

Så startet jeg med ett opplegg som en av mine fettere bruker, denne her.
Problemet for meg er det at jeg må bytte ut tre øvelser.
PullUps, Rack Chins og Dips.

Øvelser som krever at jeg løfter meg selv er ute av bildet for øyeblikket.
Så jeg lurte på hva jeg bør bytte de ut med

Også øvelser som markløft. pendlayroing og foroverbøyd roing er problematisk for meg.
Hvorfor? Jeg klarer ikke strekke ut ryggen når jeg bøyer meg, den forblir en pukkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg så var PHAT et veldig bra treningsprogram når det gjaldt stor økning av både styrke og muskelmasse.

Jeg ville ikke prøvd å byttet ut øvelsene i noe særlig grad, men heller gjøre de litt lettere i første omgang.. For eksempel:

1. Pullups kan du gjøre ved bruk av bånd eller kamerat (assistert pullups). Eventuelt hiv deg opp og hold deg oppe før du slipper deg sakte nedover (negatives)

2. Dips kan være veldig tung i stativ, men noe lettere på benk dersom du har mulighet til det. Her kan du hjelpe til med å holde vekten oppe ved bruk av beina, noe som gjør det lettere. 

Det er viktig at du får i deg nok næring, opprettholder hver eneste økt og øker gradvis for hver uke på styrkedagene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...