Gå til innhold

Snej1207

Anbefalte innlegg

Hello:)

Jeg er en gutt på 18 år som lenge har prøvd å gå opp i vekt. Har etter mye prøvelser klart og endelig begynne å øke, med hjelp av peanøtter/peanøttsmør. Spiser ofte en hel 300 grams pose med peanøtter om dagen, og jeg lurer på hvordan dette kan påvirke kroppen min. Trener aktivt på høyt nivå med ballidrett 3-4 ganger i uken, og trener vekter også 3-4 ganger. Jeg vet at peanøtter har høyt proteininntak, men også at det er mye fett i det. Lurte på om noe kan oppklare dette litt for meg?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det beste er et variert kosthold, med alle elementer fra kostsirkelen du lærte om i heimkunnskapen på barneskolen. 300g peanøtter er omtrent 1600kcal, noe som vel må være over halvparten av dagsinntaket ditt. Jeg vet ikke hvordan kostholdet ditt ellers ser ut, men du bør absolutt prøve å spise mer av all mat og ikke bare fylle på med en enkelt matvare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...