Gå til innhold

Hjelp til ny treningssplitt!


Anbefalte innlegg

Hei!

Siden slutten av august til slutten av november har jeg kjørt doggcrapp programmet, Der jeg fikk ganske gode styrkeøkninger. Et eksempel er flat brystpress med manualer, der jeg økte fra 25kg på hver arm til 32,5/35kg på hver arm. Kroppsvekta mi gikk opp ca 4-5kg også. 

Men i lengden ble jeg litt lei programmet, og er ute etter et nytt program, men er litt usikker på hvilken splitt jeg skal velge.

Uansett, jeg er en gutt på 17,5 år, er 175cm høy og veier 72-73kg. Har trent styrke i 2 år. 
Det står mellom en 3-splitt som kjøres 2 ganger i uken, eller en overkropp-underkropp splitt (tenkte uansett å kjøre hver muskel 2 gang per uke).  Målet er både volum og styrke (mest volum).
Det jeg hvertfall har sett for meg er å ha en dag med lavere reps og fokus på styrke, og en dag med fokus på volum. I tillegg ta i bruk base øvelser så mye som mulig. Har ikke noe imot å trene 6 dager i uken, og om jeg føler jeg trenger en ekstra hviledag om jeg går for 3-splitt så kan jeg bare fortsette med programmet over helgen, bare for å ta et eksempel.

Noen tips, evt erfaringer fra hva dere har gjort og hvordan fremgangen deres var da? :) 

Setter stor pris på svar! :D 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...