Jump to content
Lord00

Hjelp til ny treningssplitt!

Recommended Posts

Hei!

Siden slutten av august til slutten av november har jeg kjørt doggcrapp programmet, Der jeg fikk ganske gode styrkeøkninger. Et eksempel er flat brystpress med manualer, der jeg økte fra 25kg på hver arm til 32,5/35kg på hver arm. Kroppsvekta mi gikk opp ca 4-5kg også. 

Men i lengden ble jeg litt lei programmet, og er ute etter et nytt program, men er litt usikker på hvilken splitt jeg skal velge.

Uansett, jeg er en gutt på 17,5 år, er 175cm høy og veier 72-73kg. Har trent styrke i 2 år. 
Det står mellom en 3-splitt som kjøres 2 ganger i uken, eller en overkropp-underkropp splitt (tenkte uansett å kjøre hver muskel 2 gang per uke).  Målet er både volum og styrke (mest volum).
Det jeg hvertfall har sett for meg er å ha en dag med lavere reps og fokus på styrke, og en dag med fokus på volum. I tillegg ta i bruk base øvelser så mye som mulig. Har ikke noe imot å trene 6 dager i uken, og om jeg føler jeg trenger en ekstra hviledag om jeg går for 3-splitt så kan jeg bare fortsette med programmet over helgen, bare for å ta et eksempel.

Noen tips, evt erfaringer fra hva dere har gjort og hvordan fremgangen deres var da? :) 

Setter stor pris på svar! :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...