Gå til innhold

Høyt stoffskifte i grenseland og grep man kan ta


Maraud

Anbefalte innlegg

Jeg har fått beskjed i sommer om at jeg har «subklinisk» hypertyreose, for lav TSH, normal T3 og 4

Det var jo helt ærlig mye som falt på plass og jeg tror jeg har hatt det i ett-to år før det ble diagnostisert. Legen mener det er forbigående men jeg er neimen ikke sikker, og siste prøvene var verre enn de første. 

Jeg prøver å håndtere det med diett og selvkontroll» men kanskje noen har noen tips til mat eller andre erfaringer? 

Jeg sliter med søvn, føler meg ofte høyt oppe og litt ute av kontroll, humøret svinger og plutselig er jeg helt utkjørt. Trening også er ikke alltid like enkelt, jeg har muskler men ofte føler jeg meg veldig svak, kan gjøre 4 reps og så er det bare full stopp. I tillegg har jeg mye muskelrykninger, bein som står i fyr og flamme på natta, og ikke minst vekttap og hjerte som slår mer dobbelt enn før. Jeg forsøkte å gå noen kg ned i sommer og brått gikk jeg ned 6kg. Forsåvidt innafor så lenge det ikke fortsetter slik. 

Sliter med FODmaps, så spiser mest fett og protein, 50-100g karb og lager alt fra bunnen av. 

 

Håpet å ikke stå på medisiner, men jeg leser research på at det tydelig påvirker fettfri muskelmasse og muskelstyrke, og jeg er litt lei av å føle at jeg ikke har kontroll på hodet mitt 🙄

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16646684   https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19095595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...