Jump to content
Sign in to follow this  
Vic

Bygge muskler uten å telle kalorier

Recommended Posts

Hei! Jeg er en jente som ønsker å utvikle en større rumpe. Jeg vet dette må gjøres gjennom trening, men kosthold har også en god del å si. Jeg må spise ca. 500 kalorier over "maintenance" (2000 kalorier). Spørsmålet mitt er om jeg må telle kalorier for å bygge en større bakdel, eller er det mulig å få den større uten telling? Jeg har telt kalorier det siste året for målet mitt var å gå ned i vekt (som var vellykket), men jeg blir så sliten mentalt av å holde styr på tallene. Setter pris på erfaringer innen "booty building" og gjerne tips :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

23 minutter siden, Vic skrev:

Hei! Jeg er en jente som ønsker å utvikle en større rumpe. Jeg vet dette må gjøres gjennom trening, men kosthold har også en god del å si. Jeg må spise ca. 500 kalorier over "maintenance" (2000 kalorier). Spørsmålet mitt er om jeg må telle kalorier for å bygge en større bakdel, eller er det mulig å få den større uten telling? Jeg har telt kalorier det siste året for målet mitt var å gå ned i vekt (som var vellykket), men jeg blir så sliten mentalt av å holde styr på tallene. Setter pris på erfaringer innen "booty building" og gjerne tips :)

Ja det er fullt mulig. 

Jo mer du har telt kalorier og holdt styr på dette tidligere jo enklere blir det for deg å holde sånn ca. track i hodet ditt, ta ting på øyemål etc.  Skal selvsagt godt gjøres å treffe nøaktig på 2000 kalorier, men jeg har gjort dette mye før når jeg har vært i yrker hvor man spiser bufet i matsal 3 gang pr dag etc. Og har så og si aldri bomma.  Man lærer seg sånn ca hvordan 100g kylling, potet, biff etc. ser ut.

Tenk på gladiatorne og andre folk i syk form i fjerne fortider...Tror du de gikk og telte kalorier og fulgte den og den dietten ? (Ifølge enkelte brosciencefolk så gjorde de sikkert det og)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Som @NoBro sier, hvis du har telt før vet du sånn ca. hvordan forskjellige mengder kalorier av ulike varer "ser ut", så da kan du ta ting på øyemål. Følg med på vekta, går den oppover rundt et halvkilo i uka ligger du sånn passe i overskudd. Går du opp mer enn det kan du kutte litt ned, går den ikke opp i det hele tatt (eller ned) spiser du litt ekstra.

Dette er lettere jo mer fastsatte kostholdsrutiner du har. Men ingenting er umulig. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...