Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har hele livet vært veldig slank, men nå i de senere årene har jeg "kjedespist" veldig mye, og lagt på meg hvertfall over 15 kg. Trivdes veldig med å veie 58-60 kg. Jeg er 1.63 cm høy, og da tror jeg det er vanlig å veie ca det (?) Men det gjør jeg jo ikke lenger. Nå veier jeg jeg en del mer.. ca 72 kg. Og til den høyden, så har jeg regnet ut at min BMI er for høy.. altså, overvektig. Litt i hvertfall! Jeg er 21 år gammel. Trives så absolutt ikke med vekten min, men jeg sliter så veldig med motivasjon. Det lengste jeg har klart å spise sunt er i 2 uker, aldri noe lenger. Føler at jeg er nesten avhengig av mat.. blir glad av det, og det er så vanskelig å legge bort den uvanen. Jeg trenger tips og råd fra dere om hvordan man virkelig skal få en skikkelig "boost" og motivasjon som varer. Har kanskje motivasjon i 1 dag, og så mister jeg den.. og så pån igjen.. går i berg og dalbane hele tiden. 

Noen som har noen råd / tips til hvordan jeg bør kanskje tenke, og noen erfaringer? 

Siden jeg er 1.63 cm høy, og veier ca 70 kg, hvor fort tror dere jeg ser forskjell osv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du vil, så er det å telle kalorier en fin måte å ha full kontroll over hva du spiser. Last ned MyFitnesspal eller lignende apper som du kan plotte inn all maten du spiser.

Men noen tips:

*Mer grønnsaker og proteiner

*Litt mer hverdagsaktivitet(gå/sykle til jobb osv)

*Styrketrening 2-3 økter i uka

*Ikke gap over for mye, ved å kjøre lavkarbo eller noen andre sånne løsninger, prøv å gjør det litt bedre dag for dag

*Ikke tenk på det som en slankekur, heller en livsstilforandring, sett deg gjerne noen delmål, men ikke se deg blind på vekta(den kan varierer veldig fra dag til dag), bruk heller bukse-størrelser, speilbildet eller målebånd for å måle fremgang

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...