Gå til innhold

Like mange kalorier på hviledager?


Sportyspice33

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette er veldig individuelt.

Når jeg prøver å gå ned i vekt forsøker jeg å spise mye mat på treningsdager, henholdsvis ETTER trening. På hviledager eller inaktive dager spiser jeg vesentlig mindre. 

Under normale forhold spiser jeg omtrent likt på treningsdager og fridager, men har alltid litt mer mat etter trening. 

Ellers burde du sannsynligvis heller fokusere på å få i deg mer proteiner enn karbohydrater siden du nevner det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, BroScience00 skrev:

syns ikke akkurat det virker dumt å kutte ned litt på kalorier på de dagene man forbrenner mindre.

Likevel har han helt rett. Det har ingen praktisk betydning. 

Om du hver uke kjører et overskudd eller underskudd på f.eks 3500 kalorier så vil det ikke utgjøre noen forskjell om du spiser mer på treningsdager og mindre på fridager, kontra likt hver dag. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.8.2017 den 12.00, Sportyspice33 skrev:

Hei! 

Jeg lurer på om det er vanlig å kutte ned på kalorier på hviledager, eller om dere spiser like mye som på de dagene dere trener? Burde man spise mer karbohydrater f.eks. (siden kroppen restituerer)?? 

Du burde, som andre har påpekt, gjøre det som passer dine rutiner best. Det er kalorioverskudd/kaloriunderskudd over tid som vil ta kroppen din i en bestemt retning. Da over mere tid enn fra dag til dag, og enda mindre fra time til time. 

Trives du med å spise likt hver dag gjør du det, trives du med noe annet gjør du det. Men slik detaljfokus vil ikke utgjøre forskjell av betydning uansett, og i tillegg tar det fokus fra langt viktigere aspekter når det gjelder å nå sine mål. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, BroScience00 skrev:

syns ikke akkurat det virker dumt å kutte ned litt på kalorier på de dagene man forbrenner mindre.

Så lenge man er i ønsket overskudd/underskudd over tid så spiller det altså nada rolle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, BroScience00 skrev:

syns ikke akkurat det virker dumt å kutte ned litt på kalorier på de dagene man forbrenner mindre.

 

Du skrev ETTER med store bokstaver, som om å få i seg det proteinmåltidet rett etter trening som alle fitnesstjerner på youtube skal ha deg til å gjøre. 

Det er også naturlig å spise mindre på hviledager. Jeg blir sulten av å trene, og dermed spiser jeg noe mer på treningsdager, uten at jeg tenker over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superspurv mangler dannelse og har vist at han har et lukket sinn med begrenset kapasitet. Han greier heller ikke skille mellom ulike brukere i en kort tråd. Sammen med NoBro har han redusert all kunnskap rundt trening til null. Det eneste man trenger om å gjøre er å møte opp på treningssenteret. 

Alt annet er uvesentlig og spiller INGEN rolle.

Lol. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"The first is whether the surplus should be eaten every day or only on workout days.  So let’s say our intermediate guy is training 4 days/week.  Should he eat 120 calories per day extra or 240 extra on training days (and maintenance on the other days)?   While you could probably argue this both ways, the time course of protein synthesis, going up after several hours and then peaking at 24 hours (this is often less at the advanced stages) would suggest that keeping calories above maintenance on both days would be the overall better choice."

https://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/muscle-gain-math.html/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.8.2017 den 14.16, SamGold skrev:

Superspurv mangler dannelse og har vist at han har et lukket sinn med begrenset kapasitet. Han greier heller ikke skille mellom ulike brukere i en kort tråd. Sammen med NoBro har han redusert all kunnskap rundt trening til null. Det eneste man trenger om å gjøre er å møte opp på treningssenteret. 

Alt annet er uvesentlig og spiller INGEN rolle.

Lol. :) 

enig begge to virrker helt BLÅST tror det er bare å trene å spise så blir du stor og stærk liksom.  superDUST og NOGO har ikke peiling på trening å kosthold hvist di mener dette ferdig snakka !! 

tenk på pæriodisk faste tommi torrvildsen å flere blant annet sier at å spise periodisk faste å trene fastende frigjør 2000 prosent veksthormon

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, LostinBoyd96 skrev:

forskning viser att å trene fastene under periodisk faste kan frigjør opptil 2000 prosent vekst hormon å det har han tommi torvildsen bekrefta han å flere med han

dere burde prøve NOGO å superDUST kanskje dere får fremgang og kommer over 100 i benken dere å =)))

At å spise en spesifik diett (Periodisk faste) / trene fastende frigjør 2000 prosent (!!!) veksthormon er sånn ca. 2000 prosent med bullshit. 

2000 prosent med veksthormon tilsvarer omkring 25 IU i døgnet. Nå vet jeg ikke hva du forstår av den setningen, men en typisk effektiv dose i kroppsbygging er vel rundt 4-8 IU daglig, mens de største gutta kanskje tar noe mer, men neppe så mye som 25 IU. Det vil nok være særdeles uvanlig høyt. Mulig du finner en sjelden freak som gjør det, men nå snakker vi om Ola Gymrotte og ikke Ronnie Coleman. 

Hvis påstanden din om periodisk faste medførte riktighet, 2000 prosent, så hadde alle som spiste/trente etter dette prinsippet måtte fått insulin på resept, ettersom store doser veksthormon medfører betydelig økt risk for diabetes og problemer med bukspyttkjertelen. 

Makan til idiotutsagn har jeg sjeldent hørt. Men jeg tviler ikke på at du, Samgold og andre går fem på som vanlig. Fordi en eller annen gjøk som får betalt for å reklamere for en bestemt diett eller et bestemt tilskudd ved å si at det var slik han vant NM i bodybuilding eller whatever.

Apropos benk så får jeg opp 200kg utstyrsfritt på 110 kg kroppsvekt, med laange armer og en relativt lav fettprosent. Uten målrettet trening for styrkeløft. Uten periodisk faste, bcaa, noen annen form for fancy diett eller whatnot. Så hva du og SamGold mener om meg og min kunnskap er meg revnende likegyldig. 

Takk for en god latter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/28/2017 at 8:40 AM, Marcus Halberstram said:

"The first is whether the surplus should be eaten every day or only on workout days.  So let’s say our intermediate guy is training 4 days/week.  Should he eat 120 calories per day extra or 240 extra on training days (and maintenance on the other days)?   While you could probably argue this both ways, the time course of protein synthesis, going up after several hours and then peaking at 24 hours (this is often less at the advanced stages) would suggest that keeping calories above maintenance on both days would be the overall better choice."

https://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/muscle-gain-math.html/

Takk for at du bidrar konstruktivt til diskusjonen. Det har desverre blitt en mangelvare her.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, pilatus skrev:

Takk for at du bidrar konstruktivt til diskusjonen. Det har desverre blitt en mangelvare her.

Du serverer jo selv likes når SamGold kaller undertegnede og Superspurv for "Kunnskapsløse innen trening"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.8.2017 den 18.28, NoBro skrev:

Og det kommer fra en som har trent i ti+ år og har en 5RM i knebøy på 95 100 kg og markløft 5 RM på 165 kg...

 

Var det alt du hadde å komme med? :)

Løftene mine og erfaringen min er god nok til at jeg kan dele av mine erfaringer. Det er faktisk heller ikke alle av oss som har lyst til å være 110 kg eller 100 kg for den saks skyld. Ikke engang 80 kg for min del. 

Om du og spurven leser innlegget mitt, så forteller jeg bare hva jeg gjør når jeg skal ned i vekt og skriver videre at når jeg ikke skal ned i vekt er jeg mindre opptatt av dette. Ingen plass har jeg kommet med noen absolutter om at det ene er bedre enn det andre.

Det er du og spurven som skråsikkert kommer med absolutter og påstander uten å begrunne de. Hadde dere i det minste ordlagt dere med "Det er sannsynligvis ikke av betydning..." så hadde dere vært langt mer spiselige og troverdige. Meg bekjent er dette fortsatt et omdiskutert tema hvor mennesker som sannsynligvis har mer kunnskap rundt emnet enn dere fortsatt ikke er enige. Jeg har ingen grunn til å tro at du sitter på fasiten selv om du tar 200 i benk og spiser pizza på diett. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...