Gå til innhold

Knebøy teknikk


Falk

Anbefalte innlegg

 Hei kjære forum lesere ☺️

Jeg har lagt ved en video der jeg tar knebøy. Sikkert ikke mye å lære bort hehe 😋. Men jeg lurer da på om noen der ute kan bedømme teknikken i løftet. Er løftet dypt nok, lener jeg meg til en av sidene etc. Mye flinke treningsfolk og ekspertise som leser innlegg her, så jeg håper på gode og korrekte tilbakemeldinger. 

Mvh Inge ☺️

VID_20170707_185207700.mp4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

På 7.7.2017 den 20.23, Falk skrev:

Er løftet dypt nok,

Det er klart at med litt lavere vekt klarer du å gå dypere - men så er det også sånn at det ikke eksisterer noen universal fasit for dybde i knebøy, hvor dypt man bør gå kommer helt an på formålet med øvelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 7. juli 2017 den 20.23, Falk skrev:

 Hei kjære forum lesere ☺️

Jeg har lagt ved en video der jeg tar knebøy. Sikkert ikke mye å lære bort hehe 😋. Men jeg lurer da på om noen der ute kan bedømme teknikken i løftet. Er løftet dypt nok, lener jeg meg til en av sidene etc. Mye flinke treningsfolk og ekspertise som leser innlegg her, så jeg håper på gode og korrekte tilbakemeldinger. 

Mvh Inge ☺️

VID_20170707_185207700.mp4

Heisann! 

Kult at du legger ut video, det er ofte letteste måten å få hjelp på :)

Fra mitt ståsted så ser teknikken i løftet bra ut. Det kan virke som (litt vanskelig å si mtp vinkel) at du lener deg litt mye fremmover tidlig i løftet contra hvor dypt du går. 
Forsøk å "sett deg" mer rett og slett. 
Som det sies her er det ingen universal fasit for dybde i bøy, men jo dypere du går jo lettere vil du aktivere muskler i løftet og få mer ut av det. 
Ellers, keep up the good work! Det går alltid fremmover om du prøver!! 

-Jørn-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...