Jump to content
Eva_

Gode råd for jumpers knee?

Recommended Posts

Jeg fikk plutselig jumpers knee (hopperkne) for ca 2 mnd siden. Har siden da holdt meg helt unna løping. Og den siste måneden har jeg trent eksentrisk trening 2x om dagen (3x15), i tillegg til hamstring og hofte-øvelser. Men progresjonen er minimal. Kneet er det første jeg merker om morningen, og smertene kommer etter bare en rolig søndagstur med familien. Så nå begynner jeg å vurdere andre behandlinger, som trykkbølge og PRP behandling. Derfor lurer jeg på om det er noen som har erfaring med dette? Har dere klart å bli kvitt symptomene helt, eller bare blitt noenlunde bedre? Er spesielt nysgjerrig på om noen har erfaring med PRP behandling?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Du må trene hamstrings agressivt. Sittende legghev (men ikke stående) kan også være gunstig.

Jumper's kne oppstår når tibia (leggbeinet) har kommet for langt frem ift lårbeinet (femur).

Glute ham raise, liggende leg curl, strak mark (må ha riktig bekkenstilling), nordic hamstrings er alle gode øvelser for jumper's knee.

https://treningogrehab.no/knesmerter-i-forbindelse-med-styrketrening/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...