Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg er en idrettsutøver, som den siste tiden har prøvd å gå ned i vekt for å prestere bedre i idretten min. Dette har jeg klart ved å ligge på 1500 kcal om dagen, samt kutte ned på brød, pasta, ris, men spist masse grønnsaker.

Jeg trener veldig mye, i gjennomsnitt 3,5 timer hver dag. Jeg har klart å gå ned i vekt, men føler jeg har mistet mye muskler og føler meg ofte veldig slapp. Ut i fra det kostholdet jeg har blir jeg mett, og føler meg av og til litt oppblåst etter måltider. 

Jeg lurer på hva jeg kan gjøre for å holde vekten jeg nå har klart, men samtidig få tilbake den muskelmassen jeg hadde før. Det har nemlig blitt vanskelig å prestere bra på treninger og stevner, siden kroppen føles veldig svak. 

 

Setter stor pris på hjelp!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, rudboy skrev:

Du svarer nesten på det spørsmålet ditt selv, spis mer mat, så kommer energien og musklene, og karbohydrater er IKKE farlig :)

Men så fort jeg legger karbohydrater inn i kostholdet og spiser mer, så kommer også fettet.. Jeg tenkte at hvis jeg spiser mye grønnsaker vil dette utgjøre en del🙈

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

La oss se her.. 1500 kcal om dagen, og 3,5 timer trening. Hvor skal jeg starte?

Vi kan jo begynne med at du er prakteksempelet på en brotard. Leser alt mulig på nettet uten kritisk sans. "samt kutte ned på brød, pasta, ris, men spist masse grønnsaker." Hvor mange ganger har jeg ikke lest den setningen der fra en artikkel på treningsforum a? Kunne like godt vært copy paste. 

Så sant du ikke veier 50kilo og er 150 høy hadde jeg vurdert å doble inntaket av mat, og da primært i form for karbyhydrater. Hvis du blir tjukk er det ikke pga karbohydratene iallefall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 timer siden, Superspurv skrev:

La oss se her.. 1500 kcal om dagen, og 3,5 timer trening. Hvor skal jeg starte?

Vi kan jo begynne med at du er prakteksempelet på en brotard. Leser alt mulig på nettet uten kritisk sans. "samt kutte ned på brød, pasta, ris, men spist masse grønnsaker." Hvor mange ganger har jeg ikke lest den setningen der fra en artikkel på treningsforum a? Kunne like godt vært copy paste. 

Så sant du ikke veier 50kilo og er 150 høy hadde jeg vurdert å doble inntaket av mat, og da primært i form for karbyhydrater. Hvis du blir tjukk er det ikke pga karbohydratene iallefall.

Takk for svar! Må vell en endring til:))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her