Jump to content

Recommended Posts

Hei! 

Jeg er en idrettsutøver, som den siste tiden har prøvd å gå ned i vekt for å prestere bedre i idretten min. Dette har jeg klart ved å ligge på 1500 kcal om dagen, samt kutte ned på brød, pasta, ris, men spist masse grønnsaker.

Jeg trener veldig mye, i gjennomsnitt 3,5 timer hver dag. Jeg har klart å gå ned i vekt, men føler jeg har mistet mye muskler og føler meg ofte veldig slapp. Ut i fra det kostholdet jeg har blir jeg mett, og føler meg av og til litt oppblåst etter måltider. 

Jeg lurer på hva jeg kan gjøre for å holde vekten jeg nå har klart, men samtidig få tilbake den muskelmassen jeg hadde før. Det har nemlig blitt vanskelig å prestere bra på treninger og stevner, siden kroppen føles veldig svak. 

 

Setter stor pris på hjelp!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Du svarer nesten på det spørsmålet ditt selv, spis mer mat, så kommer energien og musklene, og karbohydrater er IKKE farlig :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minutter siden, rudboy skrev:

Du svarer nesten på det spørsmålet ditt selv, spis mer mat, så kommer energien og musklene, og karbohydrater er IKKE farlig :)

Men så fort jeg legger karbohydrater inn i kostholdet og spiser mer, så kommer også fettet.. Jeg tenkte at hvis jeg spiser mye grønnsaker vil dette utgjøre en del🙈

Share this post


Link to post
Share on other sites

La oss se her.. 1500 kcal om dagen, og 3,5 timer trening. Hvor skal jeg starte?

Vi kan jo begynne med at du er prakteksempelet på en brotard. Leser alt mulig på nettet uten kritisk sans. "samt kutte ned på brød, pasta, ris, men spist masse grønnsaker." Hvor mange ganger har jeg ikke lest den setningen der fra en artikkel på treningsforum a? Kunne like godt vært copy paste. 

Så sant du ikke veier 50kilo og er 150 høy hadde jeg vurdert å doble inntaket av mat, og da primært i form for karbyhydrater. Hvis du blir tjukk er det ikke pga karbohydratene iallefall.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 timer siden, Superspurv skrev:

La oss se her.. 1500 kcal om dagen, og 3,5 timer trening. Hvor skal jeg starte?

Vi kan jo begynne med at du er prakteksempelet på en brotard. Leser alt mulig på nettet uten kritisk sans. "samt kutte ned på brød, pasta, ris, men spist masse grønnsaker." Hvor mange ganger har jeg ikke lest den setningen der fra en artikkel på treningsforum a? Kunne like godt vært copy paste. 

Så sant du ikke veier 50kilo og er 150 høy hadde jeg vurdert å doble inntaket av mat, og da primært i form for karbyhydrater. Hvis du blir tjukk er det ikke pga karbohydratene iallefall.

Takk for svar! Må vell en endring til:))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...