Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg er en idrettsutøver, som den siste tiden har prøvd å gå ned i vekt for å prestere bedre i idretten min. Dette har jeg klart ved å ligge på 1500 kcal om dagen, samt kutte ned på brød, pasta, ris, men spist masse grønnsaker.

Jeg trener veldig mye, i gjennomsnitt 3,5 timer hver dag. Jeg har klart å gå ned i vekt, men føler jeg har mistet mye muskler og føler meg ofte veldig slapp. Ut i fra det kostholdet jeg har blir jeg mett, og føler meg av og til litt oppblåst etter måltider. 

Jeg lurer på hva jeg kan gjøre for å holde vekten jeg nå har klart, men samtidig få tilbake den muskelmassen jeg hadde før. Det har nemlig blitt vanskelig å prestere bra på treninger og stevner, siden kroppen føles veldig svak. 

 

Setter stor pris på hjelp!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, rudboy skrev:

Du svarer nesten på det spørsmålet ditt selv, spis mer mat, så kommer energien og musklene, og karbohydrater er IKKE farlig :)

Men så fort jeg legger karbohydrater inn i kostholdet og spiser mer, så kommer også fettet.. Jeg tenkte at hvis jeg spiser mye grønnsaker vil dette utgjøre en del🙈

Lenke til innlegg
Del på andre sider

La oss se her.. 1500 kcal om dagen, og 3,5 timer trening. Hvor skal jeg starte?

Vi kan jo begynne med at du er prakteksempelet på en brotard. Leser alt mulig på nettet uten kritisk sans. "samt kutte ned på brød, pasta, ris, men spist masse grønnsaker." Hvor mange ganger har jeg ikke lest den setningen der fra en artikkel på treningsforum a? Kunne like godt vært copy paste. 

Så sant du ikke veier 50kilo og er 150 høy hadde jeg vurdert å doble inntaket av mat, og da primært i form for karbyhydrater. Hvis du blir tjukk er det ikke pga karbohydratene iallefall.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 timer siden, Superspurv skrev:

La oss se her.. 1500 kcal om dagen, og 3,5 timer trening. Hvor skal jeg starte?

Vi kan jo begynne med at du er prakteksempelet på en brotard. Leser alt mulig på nettet uten kritisk sans. "samt kutte ned på brød, pasta, ris, men spist masse grønnsaker." Hvor mange ganger har jeg ikke lest den setningen der fra en artikkel på treningsforum a? Kunne like godt vært copy paste. 

Så sant du ikke veier 50kilo og er 150 høy hadde jeg vurdert å doble inntaket av mat, og da primært i form for karbyhydrater. Hvis du blir tjukk er det ikke pga karbohydratene iallefall.

Takk for svar! Må vell en endring til:))

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...