Jump to content
rabalder11

Støl, herre min hatt så støl...

Recommended Posts

Hei :)

Ikke nødvendigvis off topic det her, men vet ikke hvilket emne jeg skal velge! 

Begynte å trene styrke i februar, ble omtrent sengeliggende støl i starten som forventa. Men det jeg lurer mest på, vil det noen gang ta slutt på omtrent sengeliggende støl etter trening når jeg egentlig ikke har økt noe særlig de siste to mnd? Jeg tar ikke i så jeg går i gulver, spyr eller ser stjerner, jeg spiser mer enn nok, får i meg masse væske, men likevel er det idag ett helvete å løfte opp kaffekanna xD 

Leste at hvis man spiser en appelsin før trening så minker det stølheta litt, hjelper ikke hos meg. 

Er det noe man kan gjøre? Gjør jeg noe feil? Jeg vil ikke bli sååå støl hver eneste gang uansett hva eller hvor mye/lite jeg trener :p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

På 25.5.2017 den 16.48, Zmurph skrev:

hvordan ser programmet ditt ut nå?

Varmer opp, enten med sykling eller elipse, også varierer jeg mellom knebøy, markløft, hangups, benkpress og endel øvelser i slynge som går mest på overkroppen :)

Når jeg tenker etter, knebøy blir med hver gang og det er vel det eneste jeg ikke blir støl av! Og trener omtrent 3 ganger i uka, men må variere hvor mye vekter og hvor mange serier pga kroniske plager :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 timer siden, Superspurv skrev:

Øk frekvensen.

 

Du blir støl fordi kroppen blir "sjokkert" eller får belastning den ikke er vant til.

 

 

Som i flere repetisjoner men mindre vekt, eller oftere enn 3 dager i uka? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trener du hver muskelgruppe (feks bein) oftere enn 3 ganger per uke? :)

Jeg mente at man skal trene hver muskelgruppe oftere ja, men trener du hver muskelgruppe 2 ganger per uke eller mer kan jeg ikke forstå at du blir støl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

21 timer siden, Superspurv skrev:

Trener du hver muskelgruppe (feks bein) oftere enn 3 ganger per uke? :)

Jeg mente at man skal trene hver muskelgruppe oftere ja, men trener du hver muskelgruppe 2 ganger per uke eller mer kan jeg ikke forstå at du blir støl.

Jeg tror nok jeg ikke helt følger "normalen", men trener egentlig alltid overalt xD 

Som jeg skrev lengere opp, har en kronisk greie som egentlig styrer hva, hvor mye og hvor ofte, og har fått endel øvelser ifra fysio som jeg velger ut ifra dagsformen :) men knebøyen er alltid med fordi jeg liker den så godt :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 timer siden, LeanMachine skrev:

En stor faktor med stølhet er også restitusjon og mat, for å ikke glemme det.

Mat og restitusjon er ikke noe problem her i gården :) ja, hvis man møter meg for første gang så kan det se ut som jeg har spiseforstyrrelser (som er en av tingene jeg prøver og endre på), men de som kjenner meg sier alltid "hvordan klarer du å spise så mye mat?!" 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutter siden, rabalder11 skrev:

Mat og restitusjon er ikke noe problem her i gården :) ja, hvis man møter meg for første gang så kan det se ut som jeg har spiseforstyrrelser (som er en av tingene jeg prøver og endre på), men de som kjenner meg sier alltid "hvordan klarer du å spise så mye mat?!" 

Høres bra ut , da er du jo klar over det :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 timer siden, LeanMachine skrev:

Høres bra ut , da er du jo klar over det :)

Ja, smertelig klar over det siden jeg hele livet har prøvd å gå opp i vekt! Nå er jeg på god vei :) 4 kg på 2 mnd 💪

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...