Gå til innhold

Trenger veiledning til å komme i ønsket form = cut


Arel

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en jente på 60 kg og er 165 høy. Jeg har startet med treningsprogrammet Arnold Blueprint To Cut og endret på kostholdet, for å gå ned i fettprosent og få mer markerte muskler. Jeg trener 4 til 5 ganger i uken og ligger rundt 133-140 g proteiner pr dag. 

Jeg kunne tenkt med litt veiledning på hvor hen jeg har kommet og eventuelt hvilke forandringer jeg trenger å gjøre for å komme meg i mål med ønsket mitt om cut. 

Når det kommer til kosthold ser en vanlig dag ut slik:

  • Frokost: 2 speltlompe, en avokado og 2 eggehvite + ketchup uten sukker for å få smak. = 359 kcal
  • Lunsj: 50 g fullkornspasta, 145 g laksefile, 140 g grønnsak wok. Bruker olje til steking = 508 kcal
  • Midddag: 50 g fullkonspasta, 170 g svinefile, 140 g grønnsak wok. Bruker olje til steking = 498 kcal
  • Småmåltid: havregryn+melk+banan=havregrøt til kvelds, fyldig gresk yoghurt, frukt eller bær = til sammen 671 kcal

Småmåltidene spiser jeg i mellom måltidene hvis jeg blir sulten, ellers prøver jeg å holde meg til havregrøt til kvelds.

ligger rundt 2000-2200 kcal pr dag. F eks i dag ligger jeg på: 134 g proteiner, 208,9 g karb, 58,2 g fett til sammen når dagen er over.

Jeg bruker også kosttilskudd som cla, zma, bcaa, proteinshake etter trening. 

Jeg er usikker på om jeg får i meg f.eks for mye karb eller fett, og hvor mange kcal jeg bør ligge på om dagen?

Etter å ha spist, frokost, lunsj og middag har jeg nesten fylt opp max proteiner gram pr dag og sliter da med å finne ut hvilke mat som jeg kan spise som mellommåltid eller kveldsmat som jeg liker og metter. Til nå har det gått greit med frukt f.eks og havregrøt til kvelds. Men som sagt, kom gjerne med noen råd slik at jeg kan se resultater ettterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...