Gå til innhold

Stoffskifte


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, T3 går under kategorien doping på samme linje som anabole steroider. Mulig at den er litt i gråsonen, men da er det såfall hvis det er til eget bruk. Import nekter jeg å tro er lov.

 

På en annen side, hvorfor gidder du å potensielt ødelegge stoffskifte ditt resten av livet fordi du er lat og vil ta en snarvei nå? Når du tar tabletter for dette så slutter egenproduksjonen, og det er ikke gitt at den går tilbake dit den var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2017 den 11.21, Superspurv skrev:

Nei, T3 går under kategorien doping på samme linje som anabole steroider. Mulig at den er litt i gråsonen, men da er det såfall hvis det er til eget bruk. Import nekter jeg å tro er lov.

 

På en annen side, hvorfor gidder du å potensielt ødelegge stoffskifte ditt resten av livet fordi du er lat og vil ta en snarvei nå? Når du tar tabletter for dette så slutter egenproduksjonen, og det er ikke gitt at den går tilbake dit den var.

Nei, T3 går ikke under kategorien doping på samme linje som anabole steroider, all den tid dette preparatet ikke er spesifisert under hverken dopinglisten eller narkotikalisten vedtatt av Stortinget. 

Stortingets dopingliste

Stortingets narkotikaliste

Jeg har fått gretne PM`s fra folk/mods/ex-mods om at jeg ikke har lov til å oppfordre til doping inne på forumet her,  noe som er årsaken til at jeg har tenkt å få brukeren min her slettet, dersom det ikke er lov til å sitere norsk lov blir det håpløst. Fordi jeg har konstatert at et preparat ikke er ulovlig å bruke som respons til påstander om at det var ulovlig å bruke (Blant annet methylhexamin/dmaa i amerikanske PWO`er som er helt legalt å bruke )  som er et empirisk faktum.  Skal man begynne å juge om hva som er vedtatt og ikke vedtatt av våre politikere ? Jeg mener f.eks at omskjæring av guttebarn er overgrep og burde være ulovlig, likevel må jeg bare konstatere at dette er en lovlig praksis i Norge. 

Hva bruk gjelder så finnes det heller ikke noe som heter gråsone, enten er noe kriminelt å bruke, eller så er det ikke kriminelt å bruke det. 

Bestiller man det kan det imidlertid bli sjekka, og finner tollerne det så destruerer de det eller returnerer det. Det verste som kan skje er at man taper pengene. Det aller meste blir returnert av kosttilskudd bestilt fra utlandet. Det er ikke dermed sagt at det er ulovlig. 

Forøvrig enig i det siste du skriver. Å benytte seg av T3 er rein idioti for 99,9999999999% av alle som har en målsetning om å gå ned i vekt. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget at om man kjøper T3, et "antiøstrogen" eller testosteron så blir det stoppet 100% i tollen, selvom det ene er medisin for stoffskifte, det andre er medisin for de som har brystkreft og det tredje er medisin mot lave testosteronverdier / bol. 

Er for så vidt enig også at folk blander ofte (meg selv inkludert) hva som er lov til å bruke til personlig vinning og hva som er lov å bruke i organisert idrett, ref DMAA. 

Trådstarter: send meg en melding om hva målet ditt er (åpenbart at det er vektnedgang for sommeren) men gjerne litt spesifisert, så kan jeg heller gi deg noen bedre tips. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Superspurv skrev:

Poenget at om man kjøper T3, et "antiøstrogen" eller testosteron så blir det stoppet 100% i tollen, selvom det ene er medisin for stoffskifte, det andre er medisin for de som har brystkreft og det tredje er medisin mot lave testosteronverdier / bol. 

Er for så vidt enig også at folk blander ofte (meg selv inkludert) hva som er lov til å bruke til personlig vinning og hva som er lov å bruke i organisert idrett, ref DMAA. 

Trådstarter: send meg en melding om hva målet ditt er (åpenbart at det er vektnedgang for sommeren) men gjerne litt spesifisert, så kan jeg heller gi deg noen bedre tips. 

Det er sant. Pointless å bestille medisiner fra utlandet som krever resept i Norge. 

Selv vitaminer som selges i Sverige vil bli stoppet i tollen i Norge, for høye verdier osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2017 den 11.21, Superspurv skrev:

Nei, T3 går under kategorien doping på samme linje som anabole steroider. Mulig at den er litt i gråsonen, men da er det såfall hvis det er til eget bruk. Import nekter jeg å tro er lov.

 

På en annen side, hvorfor gidder du å potensielt ødelegge stoffskifte ditt resten av livet fordi du er lat og vil ta en snarvei nå? Når du tar tabletter for dette så slutter egenproduksjonen, og det er ikke gitt at den går tilbake dit den var.

Synes du er litt forutinntatt superspurv...og drøy i uttalelsen din. Kaller meg lat og babler i vei om snarveier og ødelagt stoffskifte. Ingen av dere aner noe om min situasjon eller grunn for å bruke T3!! Men til opplysning så er jeg ikke overvektig eller ute etter snarveier til noe som helst. Min historie er: opperert vekk halve skjoldbruskkjertelen i 2003, takket nei til medisinering for stoffskiftet da blodverdiene viste helt på grensen til behov for medisin. Jeg var ung og dum, visste ikke nok om min egen"sykdom". I dag en del år eldre med x- antall år med ustabil helse har jeg forstått at jeg trenger medisin. Jeg har brukt medisiner i perioder da folk som har samme sykdom har vært så snille å gi meg av sine. Har satt meg meget godt inn i emne stoffskiftelidelser og hormoner". Jeg er så uheldig å ha en lege som kun ser på blodverdier og ikke klinisk observasjon av individet. Jeg er på rett vei og er i startfasen av å få korrekt hjelp. Problemet er at uten medisinene kroppen min trenger har jeg nok med å kjempe meg gjennom en "normal" hverdag. Ja det er andre leger inni bildet som bekrefter at jeg trenger medisinen, men dessverre er dette pensjonerte leger som ikke skriver ut resepter lenger.                                                                                            

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel ikke så rart om Superspurv gjør de antagelser han gjør? Jeg tenkte i samme baner selv.

For hva det er verdt, fikk jeg utskrevet T3 av en 'alternativ' lege i en periode hvor jeg hadde problemer med utmattelse og beviselig verdier i nedre del av skalaen for stoffskifte. Han hadde i hvert fall ikke store problemer med å skrive ut.

Tror ikke du får bestilt T3 til Norge, dessverre. Du bør nok bytte fastlege eller oppsøke en lege i privat sektor.

Med halve skjoldbruskkjertelen borte og symptomer (?), burde det ikke være et problem å i det minste få prøve stoffskiftemedisin. Vet dog ikke om ren T3 er det ideelle. Ofte bruker man vel T4 og/eller T3, ettersom T3 har veldig rask halveringstid (blir raskt brukt opp).

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Zharoon skrev:

Kjør på. Fuck opp hormonsystemet ditt fordi du ikke klarer å ta enkle grep som å spise litt annerledes og mosjonere 2-3 ganger i uken.

Hvis det er snakk om en reell diagnose her så hjelper det faktisk ikke å ta "Enkle grep" 

Hvorfor skal man unngå å ta medisin for en reell sykdom ? For å være prinsippfast på at "Diett og mosjon hjelper i 100% av tilfellene" ? Det hjelper kanskje i 98-99%, men du har det fåtallet mennesker som faktisk har reelle problemer relatert til stoffskifte, til lavt testosteron...etc. Det er heller ingen grunn til at sistnevnte gruppe mennesker med lavt testosteron ikke skal gå på TRT fast. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5/26/2017 den 11.02, NoBro skrev:

Hvis det er snakk om en reell diagnose her så hjelper det faktisk ikke å ta "Enkle grep" 

Hvorfor skal man unngå å ta medisin for en reell sykdom ? For å være prinsippfast på at "Diett og mosjon hjelper i 100% av tilfellene" ? Det hjelper kanskje i 98-99%, men du har det fåtallet mennesker som faktisk har reelle problemer relatert til stoffskifte, til lavt testosteron...etc. Det er heller ingen grunn til at sistnevnte gruppe mennesker med lavt testosteron ikke skal gå på TRT fast. 

I så fall så kan man få behandling i Norge. Det skal ikke være nødvendig å bestille fra utlandet for noe som er helt vanlig. Mye billigere om man får resept av legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26.5.2017 den 10.52, Zharoon skrev:

Kjør på. Fuck opp hormonsystemet ditt fordi du ikke klarer å ta enkle grep som å spise litt annerledes og mosjonere 2-3 ganger i uken.

 

 

Å ta T3 vil ikke ødelegge egen produksjon, det er en myte som for lengst er blitt avklart.
Med det sagt så betyr det ikke at det er greit at alle hopper på T3 for å deffe seg ned et i fett %, men jeg vet om flere, blant annet min mor som ble påvist lav stoff skifte men ikke fikk medisin mot det fordi blodverdiene hennes ikke var "lav nok".

Leger skriver ikke ut slike medisiner før det er livs viktig, de driter i at du sliter med gå ned i vekt, det eneste de ser på er referanseverdier på blodprøvene. 

 

"T3 has a relatively safe medical profile, compared to other lipolytic agents like DNP. Perhaps most importantly we have presented substantial evidence that even the long-term use of supraphysiological levels of T3 does not damage the thyroid gland."


"An early study that looked at thyroid function and recovery under the influence of exogenous thyroid hormone was undertaken by Greer (2). He looked at patients who were misdiagnosed as being hypothyroid and put on thyroid hormone replacement for as long as 30 years. When the medication was withdrawn, their thyroids quickly returned to normal."

 

 

http://mindandmuscle.net/articles/thyroid-hormone-for-weight-loss-by-karl-hoffman/

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aggressive skrev:

 

 

Å ta T3 vil ikke ødelegge egen produksjon, det er en myte som for lengst er blitt avklart.
Med det sagt så betyr det ikke at det er greit at alle hopper på T3 for å deffe seg ned et i fett %, men jeg vet om flere, blant annet min mor som ble påvist lav stoff skifte men ikke fikk medisin mot det fordi blodverdiene hennes ikke var "lav nok".

Leger skriver ikke ut slike medisiner før det er livs viktig, de driter i at du sliter med gå ned i vekt, det eneste de ser på er referanseverdier på blodprøvene. 

 

"T3 has a relatively safe medical profile, compared to other lipolytic agents like DNP. Perhaps most importantly we have presented substantial evidence that even the long-term use of supraphysiological levels of T3 does not damage the thyroid gland."


"An early study that looked at thyroid function and recovery under the influence of exogenous thyroid hormone was undertaken by Greer (2). He looked at patients who were misdiagnosed as being hypothyroid and put on thyroid hormone replacement for as long as 30 years. When the medication was withdrawn, their thyroids quickly returned to normal."

 

 

http://mindandmuscle.net/articles/thyroid-hormone-for-weight-loss-by-karl-hoffman/

 

 

 

Rart at ikke alle mennesker har ''lave'' T3-nivåer om det gjør at man har vansker for å gå ned i vekt? Da er jo kroppen ekstra god på spare på energilagrene som motvirker død?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Aggressive skrev:

"T3 has a relatively safe medical profile, compared to other lipolytic agents like DNP. Perhaps most importantly we have presented substantial evidence that even the long-term use of supraphysiological levels of T3 does not damage the thyroid gland."

Ja det er helt riktig som du sier. Man fucker ikke opp noe hormonsystem ved å innta T3. Man må forholde seg til faktisk forskning når det gjelder sånne ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.5.2017 den 6.28, Zharoon skrev:

Rart at ikke alle mennesker har ''lave'' T3-nivåer om det gjør at man har vansker for å gå ned i vekt? Da er jo kroppen ekstra god på spare på energilagrene som motvirker død?

 

Hva vil du frem til? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Aggressive skrev:

 

 

Først må du gidde å lese artikkelen, og hvis du går helt nederst på siden så er det referanser på det som blir sagt, der vil du finne flere artikler som er forskningsbasert på det område. 

Jeg har lest min del av forskning på området, nok til å konkludere med nettop det jeg skrev ovenfor.

(Det er dog ikke ensbetydende med at jeg inntar slike preparater selv, som noen antar når folk feks debunker myter om et preparat, som jeg alt har påpekt: Det er helt unødvendig for et friskt individ å innta T3 for å slanke seg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...