Jump to content
norak_01

Hjelp med teknikken!

Recommended Posts

Fortsetter under...

Last opp i youtube under "ikke oppført" og link videoene hit.

Vi lever i 2017 - uaktuelt å laste ned videofiler fra folk man ikke kjenner :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veldig mye bra her til å være første gangen :)

Det er viktig at du fokuserer på å styrke, samt blir kjent med kjernemuskelaturen din slik at du lærer å stive opp kroppen når du kjører øvelser som dette. Legg inn plankeøvelser i forskjellige varianter som en start, og inkluder dette i alle treningsøktene dine.

Èn enkel teknikkting du kan fokusere på til å begynne med er knærne dine. De går "rett frem" på vei ned og dette gir en unødvendig stor påkjenning på de. Vinkle føttene dine litt utover og før knærne utover mot sidene på vei ned. I bunnposisjon kan du jobbe mot illustrasjonen under.

Fokuser på en ting av gangen.

Ikke fokuser på å legge på masse vekter før du føler deg komfertabel med øvelsen.

 

ScreenHunter_214 Apr. 16 22.38.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutter siden, Speilblankt skrev:

Veldig mye bra her til å være første gangen :)

Det er viktig at du fokuserer på å styrke, samt blir kjent med kjernemuskelaturen din slik at du lærer å stive opp kroppen når du kjører øvelser som dette. Legg inn plankeøvelser i forskjellige varianter som en start, og inkluder dette i alle treningsøktene dine.

Èn enkel teknikkting du kan fokusere på til å begynne med er knærne dine. De går "rett frem" på vei ned og dette gir en unødvendig stor påkjenning på de. Vinkle føttene dine litt utover og før knærne utover mot sidene på vei ned. I bunnposisjon kan du jobbe mot illustrasjonen under.

Fokuser på en ting av gangen.

Ikke fokuser på å legge på masse vekter før du føler deg komfertabel med øvelsen.

 

ScreenHunter_214 Apr. 16 22.38.jpg

Tusen takk for svar!:) Da har jeg noe å jobbe med fremover:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

For å gjøre det Kjetil snakker om lettere, kan du stå litt bredere med beina, sånn at hofta får plass til å svinge ned mellom dem i bunn av løftet. Du løfter litt grunt, og det er ikke lett å komme dypere enn du gjør uten å krumme korsryggen slik du står nå.

Litt bredere med føttene, vinkle tærne litt mer utover, skyv knærne i samme retning som tærne peker og fokusér på å henglse i hofta. Så oppnår du både det Kjetil sier, og det Speilblankt snakker om.

Men veldig bra utgangspunkt du har!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvis du gidder å bli god på frontbøy først, så ville knebøyen din blitt mye tryggere/sunnere.

Det meste du gjør feil her, ville du ikke gjort, hvis du hadde jobbet litt med frontbøyen først

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...