Jump to content

Recommended Posts

Hei dere ^_^

Forandringer ønsker vi nok alle menn og kvinner her inne av ymse slag. Mitt mål for fremtiden er en middels aktiv livsstil så jeg kan krysse noen fjell , sykle i skogen / kanskje noen ritt om mulig  - stramme opp fra topp til tå og ha litt synlig former i det minste. Jeg er 170 cm over bakken og holder pr i dag vekt på 70 kg ( maxvekt 120 kg )  - men still going down til 65-67 kanskje. Ikke noe stress - viktigere å se fresh ut og føle meg vel. Den såkalte muskelmassen jeg hadde ( ja for var sterk engang - den har forsvunnet med kiloene påvei nedover...hihi ) Men det er aldri for sent å gjøre noe med det...så derfor er jeg her hos Dere. Jeg har de siste 14 mnd vært igjennom en bukplastikk  - brystreduksjon for 8 uker siden og nok en bukplastikk i vente om ca 7 uker ( for de klarte ikke å sy magemuskelene mine for de ble ødelagte etter et sykehusopphold i 2012 :eek: Ellers prøver jeg å ha litt fokus på kosthold da  - for det er en del jeg ikke tåler ...som fett , brød , grønnsaker etc.  Jeg har en partner som er opptatt av inntak av proteiner så da blir jo jeg også litt fokus og prat om det såklart - men han er i overkant ekstrem i mine øyne - men han har 1 kose dag i mnd.Og trenger ikke være godis da altså...kan rett og slett bare være brunt og boblende... :brb:  Brus vel å merke lightbrus  lagt 80 % på hylla - godis bare 2-3 ggr i mnd. Bruker rene kjøttprodukter - blir mye kylling og fisk,men digger også gakk-gakk , grønnsaker og litt potet. Byttet ut brød med knekkebrød , proteinshaker og banan. Og til og med saus nytes bare innimellom. Synes jeg er flink jeg da....når jeg tenker etter....:)

Jeg har lest masse her inne før jeg meldte meg inn ,samt tittet på treningsprogrammer ,  youtube og annet. Jeg har tiltross for tidligere size alltid vært i trening - tro det eller ei - så kan vel masse egentlig. .Men nå er legger jeg meg flat og sier at jeg er en  " nybegynner " som  vil bygge meg opp igjen , med rett ekspertise og erfaring som jeg vet mange av dere sitter inne med.

Send meg gjerne noen linjer og tips - jeg gleder meg til å høre fra nettopp DEG/DU som leser nå - greit å starte selv om det er rett før påske - det er likssom SÅÅÅÅ typisk meg da.... :playful:

Påskeklem

fra

Tussigirl , Østfold

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Ja, som getsome skriver, for å stramme opp er det styrketrening som gjelder. Vi har en utmerket nybegynnerguide her på siden, og selv om du strengt tatt ikke er nybegynner skader det ikke å begynne på scratch som du selv sier: http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/

Og, siden du er jente kommer jeg eventuelle bekymringer du måtte ha i forkjøpet og linker deg også til denne: http://fitnessbloggen.no/beviset-pa-at-tung-styrketrening-ikke-gjor-damer-maskuline/

Selv begynte jeg med Starting Strength i sin tid og hadde god fremgang med det.

En fordel du har er jo at siden du både har drevet med trening før og har båret rundt på en del flere kilo i hverdagen enn du gjør nå er du nok allerede ganske mye sterkere enn dine utrente medsøstre som har vært slanke hele livet. Så her er det bare å gi jernet, sier jeg.

At du ikke er så veldig opptatt av vekten er bra, og det bør du fortsette med.

16-1.jpg

Hun ser helt klart slankere og strammere ut på bildet til høyre, til tross for at hun veier mer her. Muskler veier mer enn fett, tross alt.

Lykke til! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 timer siden, getsome skrev:

Om du ønsker å "stramme opp" kroppen er definitivt styrketrening veien å gå. Hvordan trives du med styrketrening og hvor ofte kan du trene? Vil i første omgang anbefale deg et fullkroppsprogram tre ganger i uken

Jeg har satt 3 dg som minimum men får til 4 - for kan ikke gi meg med spinninga - fast gjeng der 2 dg.i uka fra min " sykkelkarrriere " for bare noen år siden...hihi - Dette gir ekstra glød og glede - inkl. rå musikk og " gi jernet feeling " så det må jeg ha med meg 1 dag i uka 👍✨🙃Så kommer mølle og styrketrening de andre dagene og turer i skogen med 2 & 4 beinte i heimen 🙃  Skulle gjerne hatt en treningsvenn da - mine venner er ikke interessert i min type bevegelse , noen sitter fortsatt i soffan ellers har det fortsatt et ønske om å begynne med noe " snart " hihi 🤗🙈🙃1000 takk for svar , jeg vet veien er lang å gå men langt ifra umulig 💐😂🌷🐥klem 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yooohuuu - ting tar tid 🙃✨ Ny bukplastikk gjennomført endelig - inkl sying av bukmuskler som hadde en sprik på litt under 5 cm iflg kirurg , 1,1 kg hud fjernet ( så totalt nå 3,7 kg hud på mage er tatt bort siden jan 16 ) , fjernet også 1,4 l fett i samma slengen . Likevel sier kirurg at jeg har for mye hud til min kropp men det får jeg prøve å gjøre noe med selv i tiden fremover✨🙃Men AUUUUUUUUU kan jeg love mest i mage og litt i rygg, men det slipper taket litt hver dag tenker jeg og formen igår var strålende dag 10  etter operasjon. Får ikke trene bukmuskel før om 3/4 mnd🤗, og løfte tunge ting heller men så fort formen er bedre blir det å gå- gå- gå og legge til trening mot grevinneheng og må fokusere på matinntaket. Fortsatt vekt på 70 , for jeg gikk 2 kg opp og så ned igjen siden forrige innlegg ser jeg.  Tenker dere andre har tips for meg , med tanke på hvordan trene armer og stramme lår spesielt innside- som ikke gjør at bukmuskel blir belastet . Tanken er å  prøve å redusere ned et par kg til mot 67samtidig. Men har gått som en krøket kjærring i 11 dager nå - huffe. Fått treningspartner fra aug/sept selv om vi er på forskjellige nivåer har vi samma mål . Stramme opp skrotten , gjerne at det er litt synlig og økt utholdenhet 😂🙃✨👍 Nå blir jeg aktiv her igjen for har vært på sidelinjen en stund 🙊🙈💃 Klem fra T 🌻 

Share this post


Link to post
Share on other sites
På 11.6.2017 den 10.57, Tussigirl vil så gjerne.. skrev:

Yooohuuu - ting tar tid 🙃✨ Ny bukplastikk gjennomført endelig - inkl sying av bukmuskler som hadde en sprik på litt under 5 cm iflg kirurg , 1,1 kg hud fjernet ( så totalt nå 3,7 kg hud på mage er tatt bort siden jan 16 ) , fjernet også 1,4 l fett i samma slengen . Likevel sier kirurg at jeg har for mye hud til min kropp men det får jeg prøve å gjøre noe med selv i tiden fremover✨🙃Men AUUUUUUUUU kan jeg love mest i mage og litt i rygg, men det slipper taket litt hver dag tenker jeg og formen igår var strålende dag 10  etter operasjon. Får ikke trene bukmuskel før om 3/4 mnd🤗, og løfte tunge ting heller men så fort formen er bedre blir det å gå- gå- gå og legge til trening mot grevinneheng og må fokusere på matinntaket. Fortsatt vekt på 70 , for jeg gikk 2 kg opp og så ned igjen siden forrige innlegg ser jeg.  Tenker dere andre har tips for meg , med tanke på hvordan trene armer og stramme lår spesielt innside- som ikke gjør at bukmuskel blir belastet . Tanken er å  prøve å redusere ned et par kg til mot 67samtidig. Men har gått som en krøket kjærring i 11 dager nå - huffe. Fått treningspartner fra aug/sept selv om vi er på forskjellige nivåer har vi samma mål . Stramme opp skrotten , gjerne at det er litt synlig og økt utholdenhet 😂🙃✨👍 Nå blir jeg aktiv her igjen for har vært på sidelinjen en stund 🙊🙈💃 Klem fra T 🌻 

Jeg tør ikke gi råd om trening etter såpass omfattende operasjon, men kan i alle fall bare minne om at det går helt fint om du må ha pause fra trening en stund, og at du fokuserer på maten er supert! Bruk tiden fremover til å planlegge og lese deg opp, så er du skikkelig klar når kroppen din har fått leget seg. Å prøve å trene rundt hele kjernemuskulaturen høres rett og slett vanskelig og lite fruktbart ut, bicepscurl gir ikke så mye uttelling alene. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Regner med du har fått en del restriksjoner ift tid etter operasjon og tunge løft. Nå er jeg ikke så kjent med retningslinjene for bukplastikk, men f.eks ved sternumspnitt (åpen hjerteopr.) Så fraråder vi direkte løft over 5kg de første ukene, og gradvis opptrapping etter 6-8 uker. Jeg vil gjerne høre hvilke råd kirurg evt fysio har gitt deg :)

Etter min mening er det i ditt tilfelle verdt å ta kontakt med fagpersonell med erfaring hos opererte, for å tilrettelegge god og trygg trening. Enten fysio eller pt med nok kompetanse :) det viktigste er jo at du beveger deg, om det er enkle øvelser eller gåturer/spinning så er det helt topp. Mer tung styrke kan du gradvis implementere senere over tid ;) masse lykke til!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...