Jump to content
Sign in to follow this  
oleks

overskudd eller underskudd?

Recommended Posts

Hei.

Trener nå X-Size programmet http://fitnessbloggen.no/x-size/ og med dette har jeg et spørsmål: jeg har ligget på 2000kcal, som er 600 under min hvileforbrenning, i ca 1 mnd nå for vekttap mens jeg har trenet et vanlig baseprogram. jeg byttet program forrige uke og lurer på om jeg kan legge meg på 2600 kcal og fremdeles gå ned i fett mens jeg bygger muskler? Vet at protein er alfa omega, og at man bør vel ligge i overskudd for å bygge mest mulig muskler. Det jeg lurer på er hvor bør jeg ligge kcalmessig for å bygge muskler best mulig, men også slik at jeg ikke legger på meg så mye fett. Eller er det ikke mulig? :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Med mindre du er veldig overvektig (noe som er lite sannsynlig hvis vedlikehold er 2600kcal), så spis nok og tren tungt. Min erfaring er at alt for mange fokuserer på at de må ned i vekt fordi magen er litt slapp. Det er ikke sikkert fettprosenten er så høy, men kroppen ser slapp og "tjukk" ut på grunn av manglende muskelmasse. Avhengig av hvordan du ser ut i dag såklart, men jeg tipper du vil få best resultater og mest treningsglede dersom du ligger på vedlikehold, trener tungt, og passer på makroene dine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...