Gå til innhold

Lydnivå stønning/brøling på senteret?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hvor mye er greit? Hvor mye lyd lager du?

Etter at min treningspartner i går fikk klage på at han lagde for mye lyd når han trente, tenkte jeg å høre her inne hva folk mener lydnivået skal være på?

Det var noen eldre damer som ikke likte at han brølte under knebøy serien! Ja, han lagde bra med lyd, men skal man være stille når man løfter kan man like så godt gå hjem! Det er veldig forskjell på folk, trent med flere som nesten ikke lager lyd, mens andre brøler ut! Personlig synes jeg alle skal få brøle så mye de vil! Vi er da for faen på et treningssenter, og ikke et bibliotek! Enig? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det å brøle når man løfter tungt er ingen nødvendighet, det er en vane. Å puste godt når man løfter tungt, det er en nødvendighet. Det at enkelte mener at de rett og slett må bruke stemmebåndene samtidig som de puster ut er jeg overbevist om ikke er noe annet enn en uvane.

Min mening: Lag gjerne litt lyd, men roper du, så ser jeg dumt på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det utøves skjønn. Tung knebøy og litt grynting gjør meg ingenting, men å direkte stønne når du kjører høy rep preacher curl forran speilet er ikke lov. Sorry, det ER forskjell :) Tungt arbeid er tungt arbeid, men soveromslyder når du mirer biceps får du ta hjemme på badet.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fitnesss

Alle er forskjellige, for min del blir jeg ikke distrahert av brøling, men stønning, typ høylytt orgasme er unødvendig og som regel en oppmerksomhetsdrawer. Pustingen er nødvendig, men at noen lager små lyder når di trener akjønner jeg om det er tingt, er vell naturlig det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en som skriker noe jævlig der jeg trener. Ikke når han selv løfter, men når kompisene kjører 8 repetisjoner i benken så ser han seg nødt til å skrike 3-4 ganger. Litt irriterende akkurat det, men folk flest holder nå kjeft :). Føler selv ikke noe behov for å skrike selv på de tyngste repetisjonene i markløft og frontbøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Føler det er greit å lage litt lyd, tenker ikke over det, men jeg lager nok litt lyd de gangene jeg er over 10 reps eller veldig tungt. Da jeg persa i benk i høst ropte jeg i alle fall yes og hoppet opp på benken i spontan glede, men det skjer såpass sjelden at jeg håper folk ikke irriterer seg over meg :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også brumme litt og lage litt "knurrelyder" for å gire meg selv opp, men enkelte burde tenke på hvilke gym de går på. Om man løfter så tungt at man *må* brøle seg gjennom sett eller rope for å motivere seg selv, så trener man liksom ikke på Elixia...for å si det slik. Jeg liker bilanalogier, så det blir som å kjøre rally på en gangsti slik jeg ser det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier ikke lage så mye lyd når jeg holder på med en øvelse, men når jeg er ferdig så er det ofte så vondt at det bare MÅ komme et eller annent faenskap ut at kjeften min! Men jeg har et spm.. HVA er greia med den "tsssh" lyden?? I stedefor å åpne munnen og puste ordentlig hver gang man løfter, så presser man lufta ut mellom tennene og den lyden kommer. DEN irriterer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier ikke lage så mye lyd når jeg holder på med en øvelse, men når jeg er ferdig så er det ofte så vondt at det bare MÅ komme et eller annent faenskap ut at kjeften min! Men jeg har et spm.. HVA er greia med den "tsssh" lyden?? I stedefor å åpne munnen og puste ordentlig hver gang man løfter, så presser man lufta ut mellom tennene og den lyden kommer. DEN irriterer meg.

For meg er det ikke at jeg presser den mellom tenna, men om jeg kjører knebøy eller mark har jeg såpass spenn i kroppen at jeg må presse luften ut - og da kommer den fra halsen og mellomgulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...