Jump to content
Kristinea

vondt i armene/hendene under markløft

Recommended Posts

har noen noen tips til å unngå smerter/anstrengelse i armer og hender under markløft.

selv er jeg bare på mine 40 kg, men armene mine makter ikke mer. jeg mister totalt grepet på stanga og blir veldig støl og sliten i underarmene. jeg vil gjerne økt i kilo når det gjelder beina og ryggen, merker jeg fint kunne klart fler kilo der. men ja. I'v got a problemo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Jeg har samme problem. Har klart å øke til 45 x 6, og har garantert mye mer å gå på i bein/rygg, men grepet er for svakt. How to fix?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

for å styrke grepet ditt kan du henge i ei stang(som om du skulle tatt pull ups, chins eller whatever) og prøv å henge/holde så lenge du makter.. flere ganger..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tren deadholds på slutten av økta. Bare legg stanga på racket, hiv på så mye vekt du klarer å holde, løft opp og hold til du griner. Repeat for reps.

blir moro for de andre når jeg står der med stanga og weeper! :cry::D

hehe, men det skal jeg prøve! takk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Bruker du låsegrep? :)

nei, det gjør jeg forsåvidt ikke! det er kanskje noe jeg bør gjøre?

er ganske nybegynner når det gjelder tung styrketrening, så har ikke supermye kunnskap... men lærer mer og mer for hver dag :thumbsup:

bør man ha venstre eller høyre med undehåndsgrep da?

Share this post


Link to post
Share on other sites
nei, det gjør jeg forsåvidt ikke! det er kanskje noe jeg bør gjøre?

er ganske nybegynner når det gjelder tung styrketrening, så har ikke supermye kunnskap... men lærer mer og mer for hver dag :thumbsup:

bør man ha venstre eller høyre med undehåndsgrep da?

Jeg klarer det definetivt ikke uten låsegrep:P

Syns det er mye mindre belastende, men det kan jo hende det bare er meg!

Prøv det neste gang, så tar du og varierer på høyre og venstre:)!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg klarer det definetivt ikke uten låsegrep:p

Syns det er mye mindre belastende, men det kan jo hende det bare er meg!

Prøv det neste gang, så tar du og varierer på høyre og venstre:)!

det skal jeg prøve! tusen takk!

Share this post


Link to post
Share on other sites
har noen noen tips til å unngå smerter/anstrengelse i armer og hender under markløft.

selv er jeg bare på mine 40 kg, men armene mine makter ikke mer. jeg mister totalt grepet på stanga og blir veldig støl og sliten i underarmene. jeg vil gjerne økt i kilo når det gjelder beina og ryggen, merker jeg fint kunne klart fler kilo der. men ja. I'v got a problemo...

JEg klarte max 2 på 80 kg.. kjøpte lifting pads fra Proteinfabrikken og tok 10 x 80 og 2x 100 :) Kan hende andre har samme nytten av det! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Låsegrep og hansker med skinn inni (får ikke bruke kalk) fungerer godt for meg iallefall:) Har ikke sjans på tunge vekter uten låsegrep:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Låsegrep virker som svaret på problemet ditt, det gjør vondt i starten, men du blir vandt med det etter hvert.

Låsegrep utføres slik hvis du er i tivl.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Låsegrep virker som svaret på problemet ditt, det gjør vondt i starten, men du blir vandt med det etter hvert.

Låsegrep utføres slik hvis du er i tivl.

dette er vel ikke låsegrep. Dette er ganske vanlig grep innen styrkeløft men jævlig vondt å løfte tungt med. Låsegrep er en hånd ut, en inn?

Dette brukes vel også innen vektløfting?

Share this post


Link to post
Share on other sites
dette er vel ikke låsegrep. Dette er ganske vanlig grep innen styrkeløft men jævlig vondt å løfte tungt med. Låsegrep er en hånd ut, en inn

Det trodde jeg også.. Har mest brukt betegnelsen mixed grip, men trodde det var det samme som låsegrep..

Share this post


Link to post
Share on other sites

det er hvertfall den benevnelsen vi bruker på låsegrep, men for all del jg skal ikke påstå d er riktig. Jeg har bare aldri hørt noe annet enn hook grip, for hook grip. heh

Share this post


Link to post
Share on other sites

På vektløfterklubben der jeg bor omtaler de det i allefall som låsegrep. Jeg liker Låsegrep fordi jeg klarer å holde mye mer enn jeg klarer å løfte med låsegrep. Ja det gjør vondt i starten men etterhvert så merker man ikke så mye til det lengere.

Share this post


Link to post
Share on other sites
har noen noen tips til å unngå smerter/anstrengelse i armer og hender under markløft.

Jeg er temmelig ny selv, og sliter med samme problem. Irriterende når armstyrken står i veien for ben/rygg :rolleyes: Det ble mye bedre etter at jeg begynte å bli sterkere i underarmene, samt at jeg begynte å bruke "mixed grip". Men jeg føler meg fremdeles temmelig teit av å få pump i underarmene av strakmark... hehe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg kjører overhåndsgrep på feks markløft så mye som jeg klarer.Husker selv i begynnelsen at det gjorde vondt og man fikk krampe i hender,underarmer.

Men bit det i deg,du blir sterkere i grepet for hver gang.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...