Gå til innhold

Hvordan får jeg vekk dette fettet? Cardio? Styrke?


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

17 minutter siden, NoBro skrev:

Kardio forbrenner kalorier. Kcalunderskudd forbrenner fett, kombinert med styrketrening. 

Den eneste kardioen jeg gjør på diett er å gå bedagelige turer med en aldrende bikkje. 

Kardio er selvsagt sunt på mange måter, men hvor bra det er med masse kardio for en allerede stresset kropp (Langvarig kcalunderskudd) og for fettforbrenning er noe helt annet. 

Ok! Ja jeg er i kcal underskudd, og føler det virker bra, har gått ned et par kg, men fettet er sabla vanskelig å bli kvitt hehe.

Pdd trener jeg det SS-programmet, men føler det er litt veikt, eller tar jeg feil? Er lissom knebøy x3 i uka og såvidt noe bryst, og ikke noe arm-øvelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Marius Bogan skrev:

Ok! Ja jeg er i kcal underskudd, og føler det virker bra, har gått ned et par kg, men fettet er sabla vanskelig å bli kvitt hehe.

Pdd trener jeg det SS-programmet, men føler det er litt veikt, eller tar jeg feil? Er lissom knebøy x3 i uka og såvidt noe bryst, og ikke noe arm-øvelser. 

Kardio får ikke vekk fettet raskere, det gir deg kun et større energiunderskudd om du ikke spiser mer for å kompensere. 

Det tar tid, det går av etterhvert. 

Jeg kjenner ikke til det programmet, men at det og det programmet er best for deff og det og det bygger mer muskler er bullshit, det viktigste er at du trener styrke på en fornuftig måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, NoBro skrev:

Kimtony med nytt nick ? 

Hahaha, det tørr ikke å falle meg inn engang, hvis noen bruker så mye energi på å komme med en ny identitet på et dødt treningsforum. 

Trådstarter, gi det tid. Realistisk mål er å gå ned 1-2 kilo per måned i fett. Og som Nobro sier, ingen styrkeprogram er bedre enn andre til å gå ned i vekt. Til slutt handler det om at kcal ut > kcal inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, NoBro skrev:

Kardio får ikke vekk fettet raskere, det gir deg kun et større energiunderskudd om du ikke spiser mer for å kompensere. 

Det tar tid, det går av etterhvert. 

Jeg kjenner ikke til det programmet, men at det og det programmet er best for deff og det og det bygger mer muskler er bullshit, det viktigste er at du trener styrke på en fornuftig måte. 

Programmet er starting strengh, 3 øvelser i hver økt, 3 ganger i uka, men føler det er litt lite..

Er lissom knebøy/benkpress/skulderpress, såvidt noe armøvelser, men godt mulig disse øvelsene er øvelser som dekker hele kroppen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Superspurv skrev:

Hahaha, det tørr ikke å falle meg inn engang, hvis noen bruker så mye energi på å komme med en ny identitet på et dødt treningsforum. 

Trådstarter, gi det tid. Realistisk mål er å gå ned 1-2 kilo per måned i fett. Og som Nobro sier, ingen styrkeprogram er bedre enn andre til å gå ned i vekt. Til slutt handler det om at kcal ut > kcal inn.

Du mener vel 1-2 kg kroppsvekt? Går vel både ned i muskler og fett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Marius Bogan skrev:

Siden februar

Hvordan skal noen vite hva vekttapet består av? Umulig for noen på nett å tro noe som helst.

Regn med at en hel del er vann, håp på at mesteparten av resten er flesk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, NoBro skrev:

Hvordan skal noen vite hva vekttapet består av? Umulig for noen på nett å tro noe som helst.

Regn med at en hel del er vann, håp på at mesteparten av resten er flesk. 

Hm okay! Ja jeg trener jo også styrke 3 ganger i uka, men aner ikke hehe.

Angående trening, programmet jeg trener har knebøy 3 ganger i uka, så ofte som jeg trener, tror du det vil føre til større lår? Ikke at jeg ikke liker store lår, men er redd at det vil bli store lår og liten overkropp haha? Nå skal det sies at man ikke bygger mest på underskudd dog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marius Bogan skrev:

Hm okay! Ja jeg trener jo også styrke 3 ganger i uka, men aner ikke hehe.

Angående trening, programmet jeg trener har knebøy 3 ganger i uka, så ofte som jeg trener, tror du det vil føre til større lår? Ikke at jeg ikke liker store lår, men er redd at det vil bli store lår og liten overkropp haha? Nå skal det sies at man ikke bygger mest på underskudd dog

Det er neppe noe issue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 Marius bare slutt. Du stiller utrolig dumme spørsmål. Du forstår ikke det grunnleggende.

Trener du en muskel på overskudd av kalorier -> muskelen vokser.

Trener du en muskel på underskudd -> muskelen vokser ikke, fordi du har ikke noe energi til overs for å bygge muskelen større.

 

Jeg orker ikke å starte engang å forklare hvorfor knebøy brenner mer kalorier enn "concentration curl" med 1 arm.



Slutt å tren knebøy. Du misforstår hele poenget. Tren heller 3-4 forskjellige øvelser på bicep, tricep og mage. Det er jo det jentene liker? :) Også husk å spis brokkoli, ris og kylling 3-4 ganger per dag. Det var jo det Arnold spiste på diett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Superspurv skrev:

 Marius bare slutt. Du stiller utrolig dumme spørsmål. Du forstår ikke det grunnleggende.

Trener du en muskel på overskudd av kalorier -> muskelen vokser.

Trener du en muskel på underskudd -> muskelen vokser ikke, fordi du har ikke noe energi til overs for å bygge muskelen større.

 

Jeg orker ikke å starte engang å forklare hvorfor knebøy brenner mer kalorier enn "concentration curl" med 1 arm.



Slutt å tren knebøy. Du misforstår hele poenget. Tren heller 3-4 forskjellige øvelser på bicep, tricep og mage. Det er jo det jentene liker? :) Også husk å spis brokkoli, ris og kylling 3-4 ganger per dag. Det var jo det Arnold spiste på diett.

Jo, man kan bygge litt på underskudd, om man er ny i gamet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Superspurv skrev:

Husk at alle nybegynnere innen trening (gjerne de som er 16-18 år) har en liten kimtony og larserik inni seg.

Sant, men retorikken er prikk lik, de samme spørsmålene konstant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...