Jump to content
Sign in to follow this  
Maur

Kcaloverskudd - jenter

Recommended Posts

Hvor kan jeg lese om kcaloverskudd? Hvor mange kcal jeg bør legge meg på? Hvor mye opp på en uke? hvordan vite om det er fett el muskler som legger seg på vekta, hva jeg kan forvente  o.s.v. Noen jenter med erfaringer? Må innrømme jeg frykter høy fettprosent:o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

http://www.matvareguiden.no/sider/bmr.asp

Bruk en BMR kalkulator for å finne ut hva vedlikeholdet ditt er. Selvfølgelig vil det være noe feilmargin men tviler på den er mindre enn ~10-15%. 

Jeg ville lagt meg ~20% i overskudd av BMRen. Vil du forbrenne 2100 kcal ved et middels høyt aktivitetsnivå ville jeg bulket på 2500 kcal. 

Ellers kan du se deg selv i speilet 2-4 ganger per måned for å se at du ikke får for mye uønsket fett. Du vil alltid få en blanding av muskler og fett når man bulker. Det er også genetisk hvor mye muskler og hvor mye fett man vil legge på seg, så det finnes ikke noe enkelt fasit svar.

Og til slutt vil jeg si at hvis du skal på et diett over tid så er det ekstremt viktig at du justerer inntaket av mat over tid. Skal du bulke i 16 uker kan du ikke spise det samme på dag 1 som den siste dagen. Her feiler mesteparten. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 time siden, Superspurv skrev:

http://www.matvareguiden.no/sider/bmr.asp

Bruk en BMR kalkulator for å finne ut hva vedlikeholdet ditt er. Selvfølgelig vil det være noe feilmargin men tviler på den er mindre enn ~10-15%. 

Jeg ville lagt meg ~20% i overskudd av BMRen. Vil du forbrenne 2100 kcal ved et middels høyt aktivitetsnivå ville jeg bulket på 2500 kcal. 

Ellers kan du se deg selv i speilet 2-4 ganger per måned for å se at du ikke får for mye uønsket fett. Du vil alltid få en blanding av muskler og fett når man bulker. Det er også genetisk hvor mye muskler og hvor mye fett man vil legge på seg, så det finnes ikke noe enkelt fasit svar.

Og til slutt vil jeg si at hvis du skal på et diett over tid så er det ekstremt viktig at du justerer inntaket av mat over tid. Skal du bulke i 16 uker kan du ikke spise det samme på dag 1 som den siste dagen. Her feiler mesteparten. 

Hvor stor økning kan en forvente på en uke? Er 2

174 og 62 kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I underkant av en halv kilo vektøkning per uke. Mulig at du legger på deg noe mer i starten med tanke på vann og glykogen, men dette trenger du ikke å tenke på. 

Hvis du liker å trene tungt (3-6 rep område) råder jeg deg til å trene mest mulig styrke mens du bulker. Blir du sterkere, så vet du at du bygger muskler, og vice versa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...