Jump to content
BroScience00

Noen som har noen erfaringer med 8x8 eller 10x10?

Recommended Posts

Har tenkt å prøve noe helt nytt siden jeg for det meste av tiden ar gjort to- tre øvelser per muskel med 8-12 reps to ganger i uka en god stund nå og føler jeg har "truffet veggen" og ikke ser noen resultater. Har kommet over disse to programmene og lurer på om noen har har prøvd dem og hva dere synes. 

Btw, er 16 år, veier 69 kg, er 1.80 høy og har trent i ca. 1,5 år.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Har du truffet veggen, så kan det være utallige grunner til det.

Men det siste du bør gjøre er å hive deg på en German Volum Training protokoll, volum skal økes gradvis over tid, og ved en 10x10 tilnærming vil du nok like fort møte veggen på nytt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har du noen tips til hva jeg kan gjøre da? Har 3 tre uker drevet på med noe jeg har satt sammen selv. I 4 uker skal jeg ikke gjøre mere enn 5-8 reps per set. De fire neste ukene skal jeg øke til 8-12 reps. Jeg har tre øvelser på de store musklene og 2 på de små. De to siste ukene i disse "Periodene skal jeg kjøre dropset, restpause og andre teknikker for å sjokke muskelen. Jeg har klart å øke i vekt på de fleste øvelsene men synes ikke musklene har vokst noe serlig. Er 3 uker inn i dette programmet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Med din alder og ditt utgangspunkt ville jeg fokusert på et mer grunnleggende program først. Da et program med opplegg for god progresjon og som øker styrken din.

Tips er gode fullkroppsprogram 3-4 ganger i uka eller en 2 splitt. Overkropp/underkropp 4 eller 5 dager i uka.
Da med fokus på baseøvelser og med noen få isolasjonsøvelser i tillegg.


Sammen med ett godt kosthold vil du nok få mye mer ut av det en å eksperimentere med ting som 10x10 osv på dette stadiet. 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 timer siden, BroScience00 skrev:

Har du noen tips til hva jeg kan gjøre da? Har 3 tre uker drevet på med noe jeg har satt sammen selv. I 4 uker skal jeg ikke gjøre mere enn 5-8 reps per set. De fire neste ukene skal jeg øke til 8-12 reps. Jeg har tre øvelser på de store musklene og 2 på de små. De to siste ukene i disse "Periodene skal jeg kjøre dropset, restpause og andre teknikker for å sjokke muskelen. Jeg har klart å øke i vekt på de fleste øvelsene men synes ikke musklene har vokst noe serlig. Er 3 uker inn i dette programmet.

Fullkroppsøkter, 3-4 i uka som nevnt over.

Droppsett og rest-pause er teknikker du ikke trenger å benytte deg av med din treningsbakgrunn.
Linær tilnærming vil fortsatt fungere helt topp på deg, og gi deg mest økning og kontroll på økning fremover. 

Musklene trenger ikke noe "sjokking".. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...