Gå til innhold

MÅ man telle kalorier for å få progresjon av styrketrenking?


Anbefalte innlegg

Jeg er 165 cm høy og ca 60 kilo. Jeg har et dagsinntak på ca 21000 kalorier, og skal prøve å ligge på dette for å redusere fettprosent som er målet. MÅ jeg teller kalorier for å vite at jeg får i meg nok mat når målet er progresjon? Trener styrketrening 2-3 ganger i uken med fokus på mage/rygg, rumpe og lår.

Hva skal til for at jeg skal få progresjon? Har trent tung styrketrening i ca 1 år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 16.1.2017 den 20.51, Stella25 skrev:

Jeg er 165 cm høy og ca 60 kilo. Jeg har et dagsinntak på ca 21000 kalorier, og skal prøve å ligge på dette for å redusere fettprosent som er målet. MÅ jeg teller kalorier for å vite at jeg får i meg nok mat når målet er progresjon? Trener styrketrening 2-3 ganger i uken med fokus på mage/rygg, rumpe og lår.

Hva skal til for at jeg skal få progresjon? Har trent tung styrketrening i ca 1 år.

Ja, du må telle kalorier om du skal "kutte". Det er noe dritt, og det er skikkelig kjedelig. Det er også viktig at du passer på at det du spiser faktisk er noe kroppen din trenger, altså sette opp en makroplan. 
Men når man har kommet til en viss fettprosent, så må man rett og slett passe på hva man pakker inn i munnen dersom man vil komme seg nedover. Som @HenrikWL sier er det viktig med nok søvn, mat og selvfølgelig trening. Spørsmålet er jo også, hva trener du, og kan dette effektiviseres for dine mål? Dersom du kunne delt makroplanen din og treningsprogrammet så hadde det vært supert. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trener knebøy/sumo markløft og hip thrust ca 3 x per uke. (Knebøy 60 kg x 3 d.d. ) Har øvelser på overkropp imellom settene.

Kostholdet: tror jeg har sånn ca peiling på næringsinnholdet i det jeg spiser, men teller ikke kalorier til dagen. Vet jeg har ligget på ca 2100-2400 kalorier når jeg har telt... ca 2-3 ganger i måneden. Tenker om jeg fortsatt skal ligge på dette, da må jeg i så fall telle hver dag. Er det nøyaktig kalorimengde per dag som skal til for å få progresjon? Eller kan man ha litt slingringsmonn? :)

Har i dag en fettprosent på 24%, og ønsker meg ned til ca 20 % til sommeren :) 

Takk for svar og tilbakemeldinger... fine dere!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...