Gå til innhold

Hva har skjedd med treningsverdenen ?


NoBro

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Latterlig, kanskje.

Men er det egentlig et problem? Jeg klarer ikke helt å hisse meg opp eller engasjere meg i noe som ikke er et problem. Jeg er happy med å trene alene i slitt t-skjorte og utvasket shorts. Ung-bro'ene er happy med å trene i flokk med siste skrik av moteklær. Det er vinn-vinn, alle er happy.

Jeg irriterer meg mere over alle de som ikke gidder/klarer å rydde opp etter seg, og det ser ut til å være uavhengig av klesstil.

Hilsen 40-åring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, pilatus skrev:

Latterlig, kanskje.

Men er det egentlig et problem? Jeg klarer ikke helt å hisse meg opp eller engasjere meg i noe som ikke er et problem. Jeg er happy med å trene alene i slitt t-skjorte og utvasket shorts. Ung-bro'ene er happy med å trene i flokk med siste skrik av moteklær. Det er vinn-vinn, alle er happy.

Jeg irriterer meg mere over alle de som ikke gidder/klarer å rydde opp etter seg, og det ser ut til å være uavhengig av klesstil.

Hilsen 40-åring :)

Ingen som hisser seg opp.

Men konstaterer at det hele har hatt en negativ utvikling i årene som har gått.

Originalene, personlighetene, humoren, galskapen er forlengst utdødd. Nå er det profit profit profit. Mini-Zyzzene er en naturlig konsekvens av en mer og mer kynisk fitnessbransje. 

Og gamlinger vil alltid mimre om bedre tider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, pilatus skrev:

Latterlig, kanskje.

Men er det egentlig et problem? Jeg klarer ikke helt å hisse meg opp eller engasjere meg i noe som ikke er et problem. Jeg er happy med å trene alene i slitt t-skjorte og utvasket shorts. Ung-bro'ene er happy med å trene i flokk med siste skrik av moteklær. Det er vinn-vinn, alle er happy.

Jeg irriterer meg mere over alle de som ikke gidder/klarer å rydde opp etter seg, og det ser ut til å være uavhengig av klesstil.

Hilsen 40-åring :)

Jo, det er noe å hisse seg over at majoriteren av den fremtidige voksne befolkningen har verdier som er helt fucka og meningsløse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra tema som vert tatt opp her og som eg ofte har undra meg over sjølv.

Det virkar som ungdommen for tida (set det litt på spissen her) ikkje ein gong vurderar å gå på trening om dei ikkje har machande og trendy treningsklede, fiksa seg på håret og teke på parfyme, og ikkje minst teke minst 2 scoops av den heftigaste PWOen. Slik at dei kan sluntre rundt på gymmen med mobilen i handa og trålaust headset, berre for innimellom å ta nokre "pumpsett" for bryst, skuldre eller biceps (#aesthetics).

Særleg dette med PWO har undra meg ei tid no. Overalt høyrer eg snakk om kva som er den beste PWOen på markedet, men ser lite til dei som verkeleg pushar grensene sine på trening. Kva har hendt med kunsten å bruke kroppens eige adrenalin til å pushe seg gjennom treningane?? Lite sidespor der altså, men likevel litt relevant til tema.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Nixon skrev:

Bra tema som vert tatt opp her og som eg ofte har undra meg over sjølv.

Det virkar som ungdommen for tida (set det litt på spissen her) ikkje ein gong vurderar å gå på trening om dei ikkje har machande og trendy treningsklede, fiksa seg på håret og teke på parfyme, og ikkje minst teke minst 2 scoops av den heftigaste PWOen. Slik at dei kan sluntre rundt på gymmen med mobilen i handa og trålaust headset, berre for innimellom å ta nokre "pumpsett" for bryst, skuldre eller biceps (#aesthetics).

Særleg dette med PWO har undra meg ei tid no. Overalt høyrer eg snakk om kva som er den beste PWOen på markedet, men ser lite til dei som verkeleg pushar grensene sine på trening. Kva har hendt med kunsten å bruke kroppens eige adrenalin til å pushe seg gjennom treningane?? Lite sidespor der altså, men likevel litt relevant til tema.  

 

#spoton :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Ungdommen nå for tiden foretrekker luksus, har dårlige manerer, fornekter autoritet, har ingen respekt for eldre mennesker, prater når de egentlig burde arbeide, motsier foreldrene sine og tyranniserer sine lærere»

Sokrates (for 2450 år siden)

Å klage over ungdommen er vel knapt et nytt fenomen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, SterkARE said:

«Ungdommen nå for tiden foretrekker luksus, har dårlige manerer, fornekter autoritet, har ingen respekt for eldre mennesker, prater når de egentlig burde arbeide, motsier foreldrene sine og tyranniserer sine lærere»

Sokrates (for 2450 år siden)

Å klage over ungdommen er vel knapt et nytt fenomen.

Hehe ja, jeg tenkte også på det sitatet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, SterkARE skrev:

«Ungdommen nå for tiden foretrekker luksus, har dårlige manerer, fornekter autoritet, har ingen respekt for eldre mennesker, prater når de egentlig burde arbeide, motsier foreldrene sine og tyranniserer sine lærere»

Sokrates (for 2450 år siden)

Å klage over ungdommen er vel knapt et nytt fenomen.

Her er det ikke ungdommen således som er greia, men hvordan et miljø har endret seg til det negative (I de aller fleste som har vært med noen år sine øyne etter min erfaring) 

Styrke/fitness/kroppsbygging er blitt allemannseie, noe alle skal drive med på et eller annet vis og nivå, noe som også har ført til at fitnessbransjen sin omsetning har eksplodert, og blitt enda mer kynisk. 

Nå skal du ha svindyre og fancy matchende treningsklær, du skal ha PT, du skal ha ørtogførti (ubrukelige) kosttilskudd, fancy headset og fancy ditt og datt. Du skal dyrke them aesthetics og du skal live the bodybuilding lifestyle. 

Disse mini-zyzzene som oppfører seg som de eier treningssenteret er en direkte konsekvens av dette. Det verste av alt er at en stor andel av disse stadig vekk refererer til "The good old days" - "The aesthetic days" - "OldSchoolBodybuilding" - Altså, det siste disse produktene av nymotens fitnessbransje er er old school. 

Jeg synes de er morsomme, men samtidig synes jeg det er trist når jeg tenker tilbake på den herlige atmosfæren man hadde på gymmene før. Min erfaring er at de med kompetanse og erfaring på gymmene den gangen var særdeles lite selviske, de tok seg tid til å hjelpe livredde noobs på 65 kg fordelt på 190 cm som jeg var den gangen, de var behjelpelige, tilgjengelige, og de gjorde det kun med et ønske om å se deg gjøre ting riktig og få fremgang. Selv om flere av disse var fulle av div. substanser selv så frarådet de alle ungdommer til å begynne med det, og de nektet å hjelpe ungdommer som spurte om å få tak i det med noe som helst annet enn tips til trening og kosthold. 

Slike folk er sjelden vare i 2017, de eksisterer omtrent ikke lenger. Nå handler det om å "Hjelpe" for å promotere seg selv som kunnskapsrik, og om å hjelpe for å tjene mest mulig penger. 

Det er godt mulig det er paralellt med et mere kynisk samfunn ellers. Men jeg er ihvertfall klinkende klar på at treningsverdenen har utviklet seg i særdeles negativ retning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.1.2017 den 23.17, Nixon skrev:

Bra tema som vert tatt opp her og som eg ofte har undra meg over sjølv.

Det virkar som ungdommen for tida (set det litt på spissen her) ikkje ein gong vurderar å gå på trening om dei ikkje har machande og trendy treningsklede, fiksa seg på håret og teke på parfyme, og ikkje minst teke minst 2 scoops av den heftigaste PWOen. Slik at dei kan sluntre rundt på gymmen med mobilen i handa og trålaust headset, berre for innimellom å ta nokre "pumpsett" for bryst, skuldre eller biceps (#aesthetics).

Særleg dette med PWO har undra meg ei tid no. Overalt høyrer eg snakk om kva som er den beste PWOen på markedet, men ser lite til dei som verkeleg pushar grensene sine på trening. Kva har hendt med kunsten å bruke kroppens eige adrenalin til å pushe seg gjennom treningane?? Lite sidespor der altså, men likevel litt relevant til tema.  

Godt sagt. 

Her om dagen var det et entourage av slike mini-zyzzer på treningssenteret, hvor èn kom litt senere enn de andre. De disset han for å være forsinka, han hadde stått i trafikkork og måtte hjem og ta "Pre workout-dusjen" først.

Det luktet forøvrig som en parfymebutikk når han ankom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, NoBro skrev:

Godt sagt. 

Her om dagen var det et entourage av slike mini-zyzzer på treningssenteret, hvor èn kom litt senere enn de andre. De disset han for å være forsinka, han hadde stått i trafikkork og måtte hjem og ta "Pre workout-dusjen" først.

Det luktet forøvrig som en parfymebutikk når han ankom. 

😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Plager det virkelig dere at unge karer flexer i speilet? Unødvendig smelling med vektene for å være kule og at de svært sjeldent rydder opp etter seg er noe helt annet. Jeg legger merke til mange venner som også plages av at andre flexer i speilet, men klarer ikke helt å forstå hvorfor. Vi har en del som konkurrerer der hvor jeg trener, når de øver seg på å posere er det ingen som reagerer, men når en ung kvist som for første gang har biceps pump og syntes det er awesome å se i speilet gjør det, er det helt jævlig. Ville aldri gjort det selv da jeg ikke er av typens som liker å vise meg frem, men forstår ikke hvorfor man skal irritere seg over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Superspurv skrev:

Jeg ser at zyzz kulturen tar over på enkelte festivaler iallefall.. kort shorts, veske ++

Dette blir bare for komisk :) n-no h-homo

zyzzkultur.jpg

Med mindre man har null sosiale antenner og aldri vært ute på noen festivaler tidligere, så er det der fryktelig vanlige blant 20-25 gruppen når man er på div. konserter og varmen steker.

Dra til Tomorowland, så ser du 90% av karene gå sånn. Hvorfor skal man ikke ta av seg klærne om det er sommer og man har en fin kropp og det itilegg er mange fine frøkner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Andyb skrev:

Plager det virkelig dere at unge karer flexer i speilet? Unødvendig smelling med vektene for å være kule og at de svært sjeldent rydder opp etter seg er noe helt annet. Jeg legger merke til mange venner som også plages av at andre flexer i speilet, men klarer ikke helt å forstå hvorfor. Vi har en del som konkurrerer der hvor jeg trener, når de øver seg på å posere er det ingen som reagerer, men når en ung kvist som for første gang har biceps pump og syntes det er awesome å se i speilet gjør det, er det helt jævlig. Ville aldri gjort det selv da jeg ikke er av typens som liker å vise meg frem, men forstår ikke hvorfor man skal irritere seg over det.

Bare registrerer at treningsverdenen og miljøet på treningssentrene har utviklet seg til det negative. Det er min observasjon (Og mange andre sin) - Den er ingen fasit, andre må gjerne mene noe annet, men det er min mening. 

Det du nevner ved å smelle unødvendig med vektene / ikke rydde opp er noe som har en tendens til å gå igjen blant samme nevnte gruppe med tenåringer som tror de er guds gave til kroppsbygging.  Der hvor jeg trener har andre typer brukere av senteret kvidd seg for å trene med disse tilstede, og prøvd å kommet til andre tidspunkter på døgnet for å unngå de.

Disse ungdommene er IKKE blant de som løfter mest på gymmet. Mens de som konkurrerer aktivt ikke oppfører seg på den måten i det hele tatt.  Så jeg har full og total forståelse for at folk irriterer seg over folk som tror de er noe - Og dermed oppfører seg som de eier senteret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, NoBro skrev:

Bare registrerer at treningsverdenen og miljøet på treningssentrene har utviklet seg til det negative. Det er min observasjon (Og mange andre sin) - Den er ingen fasit, andre må gjerne mene noe annet, men det er min mening. 

Det du nevner ved å smelle unødvendig med vektene / ikke rydde opp er noe som har en tendens til å gå igjen blant samme nevnte gruppe med tenåringer som tror de er guds gave til kroppsbygging.  Der hvor jeg trener har andre typer brukere av senteret kvidd seg for å trene med disse tilstede, og prøvd å kommet til andre tidspunkter på døgnet for å unngå de.

Disse ungdommene er IKKE blant de som løfter mest på gymmet. Mens de som konkurrerer aktivt ikke oppfører seg på den måten i det hele tatt.  Så jeg har full og total forståelse for at folk irriterer seg over folk som tror de er noe - Og dermed oppfører seg som de eier senteret. 

Du må være veldig uheldig med senteret ditt. Jeg kan ikke si jeg har hatt de samme opplevelsene der jeg har trent og jobbet i løpet av de siste 10 årene. Våres største problem er når et fotball lag som har treningstilbud her et par ganger i uka kommer. De har en tendens til å ikke rydde opp etter seg, men da pleier alltid en eller annen ringrev og kjefte på dem så gjør det. Ser selvfølgelig noen som bruker lenger tid på å fikse seg til trening en de faktisk bruker på å trene, men ikke så ofte som det du får det til å høres ut som. Jeg husker også når jeg startet å trene på senter for ca 12 år siden at folk var like ille. Vektene ble kastet i gulvet av visse ungdommer og folk er notoriske til å ikke rydde etter seg. Faktisk så kommer jeg på nå at det gjerne er en del eldre folk, gjerne med en del penger og dyr bil, som ALDRI rydder etter seg hos oss. Og de blir spydige og frekke om man spør dem om de kan gjøre det. Og vil legge til at trenings moten har nok bare forandret seg, for den var like ille IMO før. Folk kjøpte GASP klær til mange tusen kroner. En ny GASP joggebukse = ca800kr, nike joggebukse = 250kr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...