Gå til innhold

Teknikk Knebøy og markløft Video


Stimpy

Anbefalte innlegg

Kunne ha trengt kommentarer om hva som gjøres feil og hva som er riktig på teknikken min i knebøy og markløft. Jeg er en gutt på 14år og er ny når det gjelder styrketrening med vekter. Spiller fotball og har startet med vektløfting først å fremst siden det hjelper med fotballen (sterkere, hurtigere, skader osv.) Har lest mye på teknikk og sett på masse videor.  Knebøyen min synes jeg er bra, men markløft ikke så. Ser på videon at jeg skyver hofta for fort frem, altså før stanga kommer til kneet mitt. Kan være feil men trenger tips fra dere. Vet at jeg ikke løfter mye, men har akurrat starta. Bare 20kg+ stanga på knebøy og 30kg+stang på markløft

Det er en spilleliste. Dårlig filmet men video 2 så er knebøyen litt bedre filmet. Markløft på video 3, Obs opp ned.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 25.12.2016 den 15.28, Stimpy skrev:

Ingen som hjelpe her eller? Har satt veldig stor pris om noen ville :)

Mer oppspenning i både knebøy og markløft. For deg som nettopp har startet å trene tror jeg det handler litt om å få kontakt med musklene i korsryggen, for så å klare å spenne opp og holde rett rygg. 

Ligg på magen og løft opp armene foran deg, samtidig som du løfter opp beina. Kjenn at det brenner litt i korsryggen etter hvert. Prøv dette før knebøy og mark og se om du merker noe forskjell. 

Mulig sumo mark hadde passer din kropp bedre  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...