Gå til innhold

tipps til bra trenings prog


LostinBoyd96

Anbefalte innlegg

11 timer siden, kimtony skrev:

Joda. Men er som jeg sier tusen programmer.

Stemmer det at starting strength programmet bruker lengre tid å bygge muskler enn et fullkroppsprogram med 6-7 øvelser typ?

Kan anbefales å trene slik program jeg har snekra også =)  men husk d er viktig å endre prog totalt hver 4-5 uka for å STOKKE. Kråppen å da bygger du enda mer muskler der har jeg vært sløv men ser etter nytt prog jeg også sånn som du =) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

42 minutter siden, LostinBoyd96 skrev:

Kan anbefales å trene slik program jeg har snekra også =)  men husk d er viktig å endre prog totalt hver 4-5 uka for å STOKKE. Kråppen å da bygger du enda mer muskler der har jeg vært sløv men ser etter nytt prog jeg også sånn som du =) 

Du har snekra? Er egentlig ute etter et fullkroppsprogram ifølge "ekspertene" her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, kimtony skrev:

Du har snekra? Er egentlig ute etter et fullkroppsprogram ifølge "ekspertene" her inne.

Som jeg har skrevet til deg på PM, så er Starting Strength Eller GSLP ypperlige programmer å begynne med de første 3-4 månedene for å bygge styrke og muskelmasse. De er såpass krevende, og legger opp til så heftig progresjon at du egentlig bare kan glemme assistanse øvelser, fordi kroppen din vil ha mer enn nok med å hente seg inn igjen fra økt til økt med lineær progresjon. Etter dette så går progresjonen tregere å det kan være lurt med et annet type treningsprogram med periodisering ifht frekvens, volum og intensitet. Dette må du derimot regne med å måtte betale en PT eller Coach for å lage til deg, da sånt tar tid å tilpasse forskjellige individ (eventuelt melde deg inn i en styrkeløftklubb og få hjelp der). Alternativt tilegner du deg nok kunnskap til å kunne sette opp en plan selv. SS eller GSLP er imidlertid ferdig program som funker flott for nybegynnere uten kunnskap. Så tar du det derfra. Lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, kimtony skrev:

Du har snekra? Er egentlig ute etter et fullkroppsprogram ifølge "ekspertene" her inne.

Ja jeg mekka progget selv =)  ikke no galt men som sagt må man skifte progg og øvelser helst hver 1-2 mnd da sjåkker mann kroppen og bygger muskler mye fortere =)  men har følt at jeg har trengt å snekre litt for å til passe Di behovene jeg har da feks har jeg spilt my fotball å derfor har jeg ganske bra Bein så for å fokusere på å stille i classic eller bodybilding neste år har jeg kjørt ekstra hardt på over kropp =) 

Er ut etter splitt jeg da =)  for jeg har vært dårlig på å sjåkke kroppen og endre progg =)  tror nok splitt er best har hørt at hvist du trener muskelene skikkelig så bruker di en uke på restituere så skal begynne m en gang i uka pr muskel da =) 

Hvor holder du til kommpis? =)  kunne trent ei økt sammen om vi var samme by Oslo hær da =) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fasiten for natties:

Kjør fullkropp 3 ganger per uke.

Velg 1 øvelse per muskelgruppe:
Feks, Knebøy, Markløft, Roing, Benk, Skulderpress, Curls og Skullcrushers. 

Vil du ha variasjon og "sjokkere" musklene kan du bytte ut en øvelse for en muskelgruppe med en annen: feks:
Knebøy -> Beinpress

Markløft -> Strak mark
Roing -> Chins
Benk -> Skråbenk
Skulderpress -> OHP
Armer er det nok varianter av der ute. 

Man kan også endre på repetisjoner fra 8 til 5 fra uke til uke.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Superspurv skrev:

Fasiten for natties:

Kjør fullkropp 3 ganger per uke.

Velg 1 øvelse per muskelgruppe:
Feks, Knebøy, Markløft, Roing, Benk, Skulderpress, Curls og Skullcrushers. 

Vil du ha variasjon og "sjokkere" musklene kan du bytte ut en øvelse for en muskelgruppe med en annen: feks:
Knebøy -> Beinpress

Markløft -> Strak mark
Roing -> Chins
Benk -> Skråbenk
Skulderpress -> OHP
Armer er det nok varianter av der ute. 

Man kan også endre på repetisjoner fra 8 til 5 fra uke til uke.
 

Hva mener du m dette hær?  Natties?  mener du at alle som ikke bruker roids kun skal trene fullkråpp?  Er alle Di som er godt trent som ikke trener fullkråpp på roids??  Er jo mange he rinne som trener muskelene 2 gang i uka leser jeg,  boler Di?  Eller er dem uten kunskaper å bør trene fullkråpp?? 

Er du nattie?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Superspurv skrev:

Fasiten for natties:

Kjør fullkropp 3 ganger per uke.

Velg 1 øvelse per muskelgruppe:
Feks, Knebøy, Markløft, Roing, Benk, Skulderpress, Curls og Skullcrushers. 

Vil du ha variasjon og "sjokkere" musklene kan du bytte ut en øvelse for en muskelgruppe med en annen: feks:
Knebøy -> Beinpress

Markløft -> Strak mark
Roing -> Chins
Benk -> Skråbenk
Skulderpress -> OHP
Armer er det nok varianter av der ute. 

Man kan også endre på repetisjoner fra 8 til 5 fra uke til uke.
 

Er dette programmet ment til meg eller Ts? Eller et ordinært nybegynnerprogram?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, kimtony skrev:

Er dette programmet ment til meg eller Ts? Eller et ordinært nybegynnerprogram?

hab sa at d ikke er vits å trene anet enn fullkråpp hvist man ikke bruker roids =p stemmer ikke dette vel?  Gjør det vet du? 

hatere se på dere selv dere er neppe på bostin sin størrelse så hvist dere skal rakke ned på Anndre kanskje dere skal bli like bra El bedre selv først? Di er mine idealer fordi de har kommet dit Di er å gir gode råd til andre rpå youtyoube sånn fysikk som bostin har annser jeg som drømmefysiken og jeg kan sikkert ikke oppnå d med det første men målet er hvertfall konkurangse neste år for å få scene erfaringen alle må starte et sted d=)

 jeg er faktisk ganske stor nå å ha økt i styrke siden jeg begynte trene så hvor dårlig kan programet og kosthåldet være liksom? haters gonna hate. Misunnelige eller?  Hva med og hjelpe med d jeg faktissk spør omm??? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullkropp er det som har bevist gitt medt muskelvekst til en forsøksgruppe. 

Proteinsyntesen varer noe sånn som 48 timer. Dvs at en muskel vokser i 48 timer. Hvis du vil ha gains bør man trene relativt kjapt etter disse 48 timene. 

Selvfølgelig kan man trene en 5 split.. La oss si man trener bryst og biceps på mandag. Da er muskelen ferdig utviklet på onsdag og INGENTING skjer før neste mandag. Da har muskelen vokst i 2 dager og den hviler i ytterligere 5 dager.)(fram til neste mandag). Kjapt regnet så har man ca 2/7(35%?) utbytte ved å trene en 5 split enn fullkropp. 

Fullkropp gjelder både for nybegynner og viderekommende. Jeg har trent i 5 år, tar nesten 600 kilo sammenlagt i de 3 store og trener fortsatt fullkropp. Er det noen andre her som er like sterke med 5 splitten sin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Superspurv skrev:

Fullkropp gjelder både for nybegynner og viderekommende. Jeg har trent i 5 år, tar nesten 600 kilo sammenlagt i de 3 store og trener fortsatt fullkropp. Er det noen andre her som er like sterke med 5 splitten sin?

Trener 2-splitt (En individuelt tilpasset verson basert på PHAT-programmet til Layne Norton), denne rutinen har jeg fulgt i lang tid, og sammenlagt 1RM på meg på de tre store anno forrige måned er 640 kg.

På 103 kg er jeg selvsagt ingen styrkeløfter med de løftene, men det har jeg heller ingen ambisjoner om å bli, men som et svar på spm ditt.

Mange veier til rom. Men TS og Kimtony her burde definitivt trene fullkropp, dog burde de hatt noen til å passe på at de ikke skader seg selv eller andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, LostinBoyd96 skrev:

hab sa at d ikke er vits å trene anet enn fullkråpp hvist man ikke bruker roids =p stemmer ikke dette vel?  Gjør det vet du? 

hatere se på dere selv dere er neppe på bostin sin størrelse så hvist dere skal rakke ned på Anndre kanskje dere skal bli like bra El bedre selv først? Di er mine idealer fordi de har kommet dit Di er å gir gode råd til andre rpå youtyoube sånn fysikk som bostin har annser jeg som drømmefysiken og jeg kan sikkert ikke oppnå d med det første men målet er hvertfall konkurangse neste år for å få scene erfaringen alle må starte et sted d=)

 jeg er faktisk ganske stor nå å ha økt i styrke siden jeg begynte trene så hvor dårlig kan programet og kosthåldet være liksom? haters gonna hate. Misunnelige eller?  Hva med og hjelpe med d jeg faktissk spør omm??? 

Han mente kanskje snarere at du, i likhet med kimtony her som kjent, trenger å lære deg noen få øvelser godt og riktig, det blir fort surr når noen som er helt på jordet treningsmessig skal forholde seg til en splitt med masse forskjellige øvelser på bryst/rygg/bein osv, og dessuten er vel ikke sjansen liten for at du kjører flere øvelser på biceps enn på rygg og bein. 

You need it simple. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, NoBro skrev:

Trener 2-splitt (En individuelt tilpasset verson basert på PHAT-programmet til Layne Norton), denne rutinen har jeg fulgt i lang tid, og sammenlagt 1RM på meg på de tre store anno forrige måned er 640 kg.

På 103 kg er jeg selvsagt ingen styrkeløfter med de løftene, men det har jeg heller ingen ambisjoner om å bli, men som et svar på spm ditt.

Mange veier til rom. Men TS og Kimtony her burde definitivt trene fullkropp, dog burde de hatt noen til å passe på at de ikke skader seg selv eller andre.

Joda men hva snakker vi da. Vanlig fullkropp med 8-9 øvelser eller starting strengh ish?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...