Gå til innhold

tipps til bra trenings prog


LostinBoyd96

Anbefalte innlegg

hei ! Jeg er en 20 år gammel gutt som begynte med styrke trening i fjor sommer og har tenkt til å bli svær ! Målet er å stille i kropps bygging og da helst mens bodybillding, kanskje allerede neste år men da bør jeg kanskje vurdere classic bodybillding først for det er kanskje litt tidlig å hevde seg i mens bodybillding men uansett bra for meg som trenger scene erfaringen =) hva tror dere er lurt ? 

jeg er 180 og 104 kg å har lagt på meg nesten 40 kg sidne jeg begynte å trene =) tenker jeg builder vidre frem til sommeren før jeg starter deffinga før nm =) har trent samme program som jeg har hatt hele tiden siden i fjor sommer helt til nå så føler vel tiden er moden for nytt prog og fikk høre fra en kommpiss med god peiling at her inne var det mange kunnskaprsike =) 

programme jeg har hatt hele veien er egenkomponert da men har hatt bra gains på det altså =)

mandag bryst og biceps 

benkpress , m BREDT grep ksom kommpisen min bhar lært meg at jeg skal ta å han tar MYE i benken,  10 sett kjører pyramida på 8-12 reps opp t 100 som jeg tar 2 gang så går jeg ned igjen på samme vekter som jeg gikk opp til 100 ( 50, 60,70,90 tar ikke 90 8-12 da blir gjærne 4 reps der på vei til toppen å kanskje et par på vei ned pyramiden=) tar ganske nøye på denne sidn det er base øvelse nr 1

skråbenk kjøre 6-7 sett hær m manualer , 8-12 såklart sidn det er det man må løfte for å bygge masse alt under er for styrke løftere og alt over mister man muskel masse av jeg kjører 22 å en halv kg manualer hær 8-12 gang 6-7 sett men klarer bare 8 på di på di to første settene å da trener jeg til failure så får jeg ut resten m 8 kgs manualer som jeg kjører til failuer (som regel på 11-12 repsen så har tima veldig bra og profft hær)

biceps curl kjører 10 sett hær og sidn dette også er base øvelse for armer bruker curl stang m 5 kg hver side å kjører såklart 8-12 =) 

kjøre hammercurl 5 sett 8-12 så kjøre jeg koncurl 4 sett 8-12 så kjøre jeg sånne drag curls (klarer bare stanga etter sånn utmattelse hehe curl stanga altså=) 

 

 

tirsdag skudlre triceps mage

vet ikke hva øvelsen heter men står hværtfall med en ti kgs vekt plate å strake armer som jeg slår utover, front et eller annet =) kommpisen min lærte meg dette er base øvelse for skuldre =) 12 sett hær 8-12

triceps tar jeg benkpress me litt smalere grep enn på bryst dag =) ca skulderbredt sånn at d tar utelukkende på triceps men det er litt tyngre enn brystbenkpress da men tar 10 sett her 8-12

mage tar jeg situps på sånn skrå stativ tar så mange jeg klarer , som regel 20 front og 7-8 til hver side gjerne 5-6 sett =) 

så tar jeg abdonmial upper abs maschine =) 8 sett hær, 12 reps viktig å ta masse reps =) har den på 40-45 så begynner å få bra abs mtp neste år =) 

så tar jeg rotary torso 8-10 sett 8-12 reps =) =) 

onsdag bryst biceps rygg

pyramide på benken igjen samme som mandagen 

å samme skråbenken =) =) 

samme biceps som mandage =) 

så kjører jeg markløft 10 sett =) klarer 100 10 gang ca da på første sette så kjører jeg nedover i vekt å til slutt klarer jeg feks bare 70 4-5 gang så det er klare indikassjona på at jeg har tatt meg bra ut =) 

torsdag triceps å mage

samme triceps som tirsdag å samme mage =) 

fredag bryst skuldre biceps

Samme bryst skuldre å biceps som jeg har nevnt di andre dagene =)

lørdag trenings fri =)

søndag - bein dag SHIT jeg hater leg day. kjører 5-6 reps 8-12 på bein press da å 3 sett ut spark =) og hvis jeg orker 2 sett lårcurl men beinpress er uansett baseøvelse nr 1 hær så får tatt veldig bra =) 

 

så er sprsmålet hvordan burde jeg som ganske avansert vidrekommen trene vidre mot nm neste år ? selv om styrken har gått litt ned siden i smomer faktisk noe jeg syns er rart så er jeg jo fortsatt ganske sterk for alderen og nå må jeg endre prog for å SJOKKE musklaturen skikkelig, kommpissen min sa at å endre prog annenhver mnd er så sjokkende for musklene at di vokser som om man er på steroider =) jeg er ikke på det altså =) Selv om det er fler i klassen å på skolen som driver å sier at jeg bruker det =) 

kost holdet er som regel sånn da=)

frokkost havregryn ca 200 g en kartong biola en gainer shake

lunch på skolen blir som regel baguett m ost og skinke, to poser sånn usaltede maca madia nøtter for di er ganske gode og magre har kommpissen min sagt =) å gainer shake (star nutritiion ca 1200 kalorier i en med rått byggemateriale)

lunch 2 på skolen blir kalvegodt, spiser ganske mye av det =) faren min er bonde så har nesten ubegrenset tilgang hehe

så blir d mellom måltid 1 pose til m macamadia /valnøtter sånn grønn pose fra rema, å gainer shake igjen

hjem blir det middag spiser mamma sin middag ofte pasta, lasagne pizza eller hva som helst, fyller fatet så mye som går an og gjør dette 2-3 gang utifra hva some r ti lmiddag

halvtime etterpå blir det2-3 bananer å en 200g melkesjokolade el stratos for å få KARBS til treningen så blir det en kaffe latte på shell sammen m en burn og en bcaa kjøpt på rema som er min hjemmelagde pvo =) 

spiser en big 100 bar under trening så en gainer shake etter trening å 6-7 skiver m peanøttsmør å samt tunfisk shake med juice el fun light å tunfisk å litt søtning =) =) 

så kasein shake før kvelds, i og med jeg er en relativt kraftig kar tar jeg to stk utblanda i skummet melk

står som regel opp på do i 3-4 tiden om natta å da tar jeg en kasein shake igjen å et par råe egg for å holde kroppen anabol døgnet igjennom =) 

 

hvordan perfeksjoniserer jeg opplegge mitt ? hvilket prog anbefales det at jeg skifter til  ? =) ser kostholde bra ut mens jeg enda bulker ? jeg har vel litt ekstra fett på kroppen nå da men d er nok ikke snakk om mange uker før jeg kan se veins på armene når jeg begynner deffen mot NM =) =) 

idolene mine er estetiske å kunnskaps rike byggere som bostin loyd, big lenny å rich piana =) 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hahaha :D Troller du eller er du seriøs ? Vanskelig å vite for det finnes faktisk bro`s som er helt på linje med alt du skriver her der ute..

Seriøst, både treninga og spisinga di er helt på jorde, du nærmer deg 110 kg med stormskritt, hadde du bare gjort en brøkdel riktig så hadde styrken din vært LANGT høyere på den kroppsvekta der. 

Det er ikke ofte jeg sier dette, men i ditt tilfelle mener jeg det : Få deg en god PT/Coach, som kan fortelle deg akkurat hva du skal gjøre, hvordan du skal trene, når, og hvordan og hva du skal spise. 

Først må den coachen se over det du driver med, og istedet for å lete etter ting du gjør feil bør han heller lete etter ting du gjør riktig. Seriøst. Du behøver grundig veiledning. Det er ikke vondt ment, men hva er poenget med å bruke masse tid på trening og kosthold på den måten ? Som en hamster i et hjul som faktisk tror den løper fremover.

Og få deg nye helter, Bostin Loyd er helt på jordet han også, han har sånn ca like høy IQ som gjennomsnittsvekta på manualene folk trener sidehev med på gymmene rundt om i kongeriket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, NoBro skrev:

Hahaha :D Troller du eller er du seriøs ? Vanskelig å vite for det finnes faktisk bro`s som er helt på linje med alt du skriver her der ute..

Seriøst, både treninga og spisinga di er helt på jorde, du nærmer deg 110 kg med stormskritt, hadde du bare gjort en brøkdel riktig så hadde styrken din vært LANGT høyere på den kroppsvekta der. 

Det er ikke ofte jeg sier dette, men i ditt tilfelle mener jeg det : Få deg en god PT/Coach, som kan fortelle deg akkurat hva du skal gjøre, hvordan du skal trene, når, og hvordan og hva du skal spise. 

Først må den coachen se over det du driver med, og istedet for å lete etter ting du gjør feil bør han heller lete etter ting du gjør riktig. Seriøst. Du behøver grundig veiledning. Det er ikke vondt ment, men hva er poenget med å bruke masse tid på trening og kosthold på den måten ? Som en hamster i et hjul som faktisk tror den løper fremover.

Og få deg nye helter, Bostin Loyd er helt på jordet han også, han har sånn ca like høy IQ som gjennomsnittsvekta på manualene folk trener sidehev med på gymmene rundt om i kongeriket. 

Mann. Hva tenker du om starting strength programmet, å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Akse skrev:

Qte 

idolene mine er estetiske å kunnskaps rike byggere som bostin loyd, big lenny å rich piana =) 

Unqte

 Eat Clen, Tren Hard!

Kanskje titte litt på sånn derre der synthol olje også 

 

Hehe...Rich Piana er jo faktisk den desidert mest oppegående av de tre der, og det sier litt. I tillegg den klart mest suksessfulle av dem, og den eneste som har oppnådd noe av dem. 

Big Lenny er vel mere en garasjeboler som snakker om alle han skal jule opp, stiller i ymse småshow, og ser jævligere og jævligere ut jo mer han trykker i seg (Og det er ikke lite) 

Bostin Loyd er kroppsbyggingens største tulling, behøver ingen ytterligere presentasjon. 

Men ja...Tre mann som trykker mer enn alle bolerne i Ålesund gjør til sammen bortimot. Det er bra ungdommen har idealer :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, NoBro skrev:

Jeg har aldri prøvd det - Men utifra hva man leser og hører er det helt sikkert bra. Og et som du helt sikkert vil få fremgang på. 

I see. Helt ærlig, hva tenker du om dette programmet her?

Knebøy (Quadriceps, mage og rygg)

Strak markløft (Hamstrenger, rygg

Skulderpress (fremside skuldre)

Lying flyes 

Bicep curls

Bent over rows (Latissimus Dorsi, trapezius, kjernemuskulatur i rygg og hamstrenger)

Lateral raise (Sidemuskulatur i skuldre)

Triceps extension

Omvendt liggende flyes

For en nybegynner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Akse skrev:

Qte 

idolene mine er estetiske å kunnskaps rike byggere som bostin loyd, big lenny å rich piana =) 

Unqte

 Eat Clen, Tren Hard!

Kanskje titte litt på sånn derre der synthol olje også 

 

Mye haters her nå....  Vil bare ha litt fiidbacks på hva jeg kan gjøre bedre tipps til hva som er den beste veien herfra for meg for mine mål og for del målene på veien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, NoBro skrev:

Hahaha :D Troller du eller er du seriøs ? Vanskelig å vite for det finnes faktisk bro`s som er helt på linje med alt du skriver her der ute..

Seriøst, både treninga og spisinga di er helt på jorde, du nærmer deg 110 kg med stormskritt, hadde du bare gjort en brøkdel riktig så hadde styrken din vært LANGT høyere på den kroppsvekta der. 

Det er ikke ofte jeg sier dette, men i ditt tilfelle mener jeg det : Få deg en god PT/Coach, som kan fortelle deg akkurat hva du skal gjøre, hvordan du skal trene, når, og hvordan og hva du skal spise. 

Først må den coachen se over det du driver med, og istedet for å lete etter ting du gjør feil bør han heller lete etter ting du gjør riktig. Seriøst. Du behøver grundig veiledning. Det er ikke vondt ment, men hva er poenget med å bruke masse tid på trening og kosthold på den måten ? Som en hamster i et hjul som faktisk tror den løper fremover.

Og få deg nye helter, Bostin Loyd er helt på jordet han også, han har sånn ca like høy IQ som gjennomsnittsvekta på manualene folk trener sidehev med på gymmene rundt om i kongeriket. 

Bostin loyd er verdens beste natty bodybuilder d er blant annet folk såm rick piana som har sagt at han er dn største å beste natty buildern som finns 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, LostinBoyd96 skrev:

Bostin loyd er verdens beste natty bodybuilder d er blant annet folk såm rick piana som har sagt at han er dn største å beste natty buildern som finns 

Hahahah..Bostin Loyd var på oppunder 13 gram (!!!) steroider ukentlig over lengre tid, noe som er doser som overgår det meste og de fleste, inkl. de aller største. For å sette ting i perspektiv er også 1 gram en ufattelig høy dose, den jevne garasjeboler på ditt lokale gym er ikke i nærheten av å trykke 1 gram ukentlig. Den eneste grunnen jeg kan se til at han hjertet hans fortsatt slår med sånne sinnsvake doseringer tatt i betrakning er en ikke ubetydelig del av substansene han har fått i seg er fake.. Kanskje de som selger til ham kjenner hans eget beste bedre enn det han selv gjør. 

Bostin Loyd ville sette Jason Genova på trenbolon, en høy dose i tillegg. Han ville altså sette en tilbakestående mann på trenbolon, en mann som har løftet og dopet konsekvent og kontinuerlig i snart ti år uten å klare å se annet enn chubby ut, en mann som har et team av folk rundt seg som ønsker å se ham lykkes i å nå sine mål om å bli en decent kroppsbygger, folk som PJ Braun dedikerer masse tid for å hjelpe Jason, og Jason klarer selv på diett å bare bli feitere, fordi han lurer seg unna på donkin donuts og pizza hut hele tiden. Og denne mannen ville altså din helt, Bostin Loyd, sette på en høydosekur av et av de mest potente og skadelige dopingmidlene som eksisterer.

Skaff deg bedre idealer, sånn seriøst ! :) Hvis flere som deg og kimtony dukker opp lurer jeg på å starte en fitness-institusjon, hvor sånne som dere blir overvåket og får alt inn med teskje :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, frodo123 skrev:

Har en følelse av at Kimtony og trådstarter har lite og finne på. To troll, ferdig.

Eventuelt er de ett troll - Og en og samme person...

Samtidig finnes det faktisk mange med lignende holdninger der ute - Og samtidig må det være lov til å håpe at det ikke er snakk om troll, skadefryd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, NoBro skrev:

Eventuelt er de ett troll - Og en og samme person...

Samtidig finnes det faktisk mange med lignende holdninger der ute - Og samtidig må det være lov til å håpe at det ikke er snakk om troll, skadefryd...

lol. Sjekk hvordan fyren skriver for faen.

Men har du noe erfaring med 5x5?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, NoBro skrev:

Har ikke du en egen tråd om dette?

Om hva? 

Er jo så sjukt mye programmer. Aner ikke hva som fitter meg mest. Enten er det dette starting strech programmet som gjør deg sterkere, men usikker på hvit mye muskler du får av det. Eller så kan jeg kjøre på med et helkroppsprogram med 6-7 forskjellige øvelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, kimtony skrev:

Om hva? 

Er jo så sjukt mye programmer. Aner ikke hva som fitter meg mest. Enten er det dette starting strech programmet som gjør deg sterkere, men usikker på hvit mye muskler du får av det. Eller så kan jeg kjøre på med et helkroppsprogram med 6-7 forskjellige øvelser?

Vi svarte vel deg ti tusen ganger i forrige threaden du laget. Jeg foreslår at du trener sånn du vil, lag ditt eget program, tren det programmet også får du lære på den vanskelige måten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Strølle skrev:

Vi svarte vel deg ti tusen ganger i forrige threaden du laget. Jeg foreslår at du trener sånn du vil, lag ditt eget program, tren det programmet også får du lære på den vanskelige måten. 

Joda. Men er som jeg sier tusen programmer.

Stemmer det at starting strength programmet bruker lengre tid å bygge muskler enn et fullkroppsprogram med 6-7 øvelser typ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...