Gå til innhold

Hvilke øvelser kan gjøres med disse utstyrene?


kimtony

Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, kimtony skrev:

Har tidligere drevet å vært på maks 1500 kcal om dagen. Det var jo bra, gikk ned flere kg. Men var ufattelig kjedelig og ikke minst så var kroppen den samme.

No wonder hverken at du gikk ned flere kg eller at kroppen var den samme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, NoBro skrev:

No wonder hverken at du gikk ned flere kg eller at kroppen var den samme..

Nei men skal pumpe hardt nå. Prøve å sette inn 4 økter i uka slik at chesta og armene blir litt fyldigere, så får vi se. 

Bare usikker på hva som skjer med mat osv. Roe ned litt eller guffe i meg det jeg ser. Fordi jeg spiser kebab, sjokkis et par ganger i uka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, kimtony skrev:

Forresten. Er det noen produkter på proteinfabrikken som er å anbefale? Shake? Kreatin? Osv. For raskere muskelvekst. 

Kan selvfølgelig spise vanlig proteiner også via mat

Guffe i deg det du ser er ihvertfall å be om enda mer svor ;)

Kreatin er nyttig nok det, brukt over lang tid, men det er ikke noe must for dine målsetninger. Ellers er det ingenting innpå der som gir deg raskere muskelvekst enn vanlig fast føde, og om du har tenkt å ligge i kaloriunderskudd vil jeg av egen erfaring anbefale å spise mest mulig god og mettende (sunn) mat fremfor ymse pulver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, NoBro skrev:

Guffe i deg det du ser er ihvertfall å be om enda mer svor ;)

Kreatin er nyttig nok det, brukt over lang tid, men det er ikke noe must for dine målsetninger. Ellers er det ingenting innpå der som gir deg raskere muskelvekst enn vanlig fast føde, og om du har tenkt å ligge i kaloriunderskudd vil jeg av egen erfaring anbefale å spise mest mulig god og mettende (sunn) mat fremfor ymse pulver.

Hjertelig. Men helt ærlig nå. Om du hadde vært meg, og med den kroppen min som visst. Hva hadde du gjort? Spist som før og trent styrke, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, kimtony skrev:

Hjertelig. Men helt ærlig nå. Om du hadde vært meg, og med den kroppen min som visst. Hva hadde du gjort? Spist som før og trent styrke, eller?

JEG hadde spist i overskudd, fordi JEG hadde preferert mere muskelmasse og det å bli sterk, jeg hadde gitt faen i det fettet og heller lagt meg i underskudd etter en god stund på overskudd og bra trening. 

Men du er ikke meg og omvendt, derfor må du først definere DINE mål. Du kan oppnå masse med underskudd også, som nevnt 100 gang av snart 100 forskjellige i denne og andre tråder :)

men nå er det sengetid, tidlig opp , god natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, NoBro skrev:

JEG hadde spist i overskudd, fordi JEG hadde preferert mere muskelmasse og det å bli sterk, jeg hadde gitt faen i det fettet og heller lagt meg i underskudd etter en god stund på overskudd og bra trening. 

Men du er ikke meg og omvendt, derfor må du først definere DINE mål. Du kan oppnå masse med underskudd også, som nevnt 100 gang av snart 100 forskjellige i denne og andre tråder :)

men nå er det sengetid, tidlig opp , god natt :)

Da prøver jg overskudd. Hvorfor? Fordi å ligge i underskudd er ufattelig slitsomt i lengden. Må kutte ut alt av snop, brød osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 6.11.2016 at 23.47, NoBro skrev:

JEG hadde spist i overskudd, fordi JEG hadde preferert mere muskelmasse og det å bli sterk, jeg hadde gitt faen i det fettet og heller lagt meg i underskudd etter en god stund på overskudd og bra trening. 

Men du er ikke meg og omvendt, derfor må du først definere DINE mål. Du kan oppnå masse med underskudd også, som nevnt 100 gang av snart 100 forskjellige i denne og andre tråder :)

men nå er det sengetid, tidlig opp , god natt :)

Btw, en ting til. 

Stemmer det at jo flere øvelser du tar for en bestemt muskel, så har det like bra effekt som om du tar 1-2? Ta feks bryst. Om jeg tar 4-5 brystøvelser kontra 1-2 brystøvelser. Vil ikke musklene vokse/bli mer pumpa når jeg tar flere øvelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.gyldendal.no/Videregaaende/Idrettsfag/Generell-idrettslitteratur/Styrketrening-i-teori-og-praksis 

 

Kjøp deg den boka og les, der er det referert til vitenskap. Nå har vi brukt 5 siden på å forklare deg hvordan du bør trene, men det går inn ett øre og ute det andre. Så jeg anbefaler deg å kjøpe boka jeg linka over, å sette deg ned å lese. Også får du lese kapittel 1-7 og 16-17. Husk at du er en nybegynner, ikke en Arnold/Ronnie hybrid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.gyldendal.no/Videregaaende/Idrettsfag/Generell-idrettslitteratur/Styrketrening-i-teori-og-praksis 

 

Kjøp deg den boka og les, der er det referert til vitenskap. Nå har vi brukt 5 siden på å forklare deg hvordan du bør trene, men det går inn ett øre og ute det andre. Så jeg anbefaler deg å kjøpe boka jeg linka over, å sette deg ned å lese. Også får du lese kapittel 1-7 og 16-17. Husk at du er en nybegynner, ikke en Arnold/Ronnie hybrid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kimtony skrev:

Btw, en ting til. 

Stemmer det at jo flere øvelser du tar for en bestemt muskel, så har det like bra effekt som om du tar 1-2? Ta feks bryst. Om jeg tar 4-5 brystøvelser kontra 1-2 brystøvelser. Vil ikke musklene vokse/bli mer pumpa når jeg tar flere øvelser?

Jeg vettafaen jeg !! Jeg er bare en gammel skrulling som mimrer om gains fra en svunnen tid, hva vet vel jeg ? Vi som har holdt på siden nittitallet kan niks og nada i en verden hvor alle er PT`er og alle har en personlig fitnessblogg. 

Stikk og spør på "Norwegian athletic forum", jeg har hørt at det er utrolig mange eksperter og utrolig høyt kunnskapsnivå der også. 

NoBro som kapitulerer og kaster inn håndkledet, nå blir det pizza, snus og øl for alle penga fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Strølle skrev:

http://www.gyldendal.no/Videregaaende/Idrettsfag/Generell-idrettslitteratur/Styrketrening-i-teori-og-praksis 

 

Kjøp deg den boka og les, der er det referert til vitenskap. Nå har vi brukt 5 siden på å forklare deg hvordan du bør trene, men det går inn ett øre og ute det andre. Så jeg anbefaler deg å kjøpe boka jeg linka over, å sette deg ned å lese. Også får du lese kapittel 1-7 og 16-17. Husk at du er en nybegynner, ikke en Arnold/Ronnie hybrid.

Joda betale 700kr for en bok..

Og nei det er bare du som har svart meg på om det har betydning om du tar flere eller færre øvelser for en muskel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må starte med å si at jeg setter pris på hjelpa jeg får av dere til trening osv.

Men uansett. Idag tok jeg bryst og armer, økte varte i ca 35-40 min, der jeg tok ca 1 min pause mellom hver øvelse/sett.

Bryst:

Benkpress 3x15

Skråbenk med manualer 2x10

Flyes 2x8

Armer:

Hammercurl 2x8

Standing french press 2x15

Bi lateral kickbacks 2x10(hver arm)

Bicepscurls 2x10

Tanker? Må jeg inkludere færre/flere øvelser? Setter stor pris på svar:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, kimtony skrev:

Og nei det er bare du som har svart meg på om det har betydning om du tar flere eller færre øvelser for en muskel.

Du behøver ikke masse øvelser pr muskelgruppe for å bygge muskelmasse/styrke. 

Keep it simple bro, fokuser på baseøvelser og ikke på fancy isolasjonsøvelser som han svære kompisen din som bicepscurler mest på skolen sier at er bra. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, NoBro skrev:

Du behøver ikke masse øvelser pr muskelgruppe for å bygge muskelmasse/styrke. 

Keep it simple bro, fokuser på baseøvelser og ikke på fancy isolasjonsøvelser som han svære kompisen din som bicepscurler mest på skolen sier at er bra. 

 

 

Ok skal gjøre:)

Men sjekk de øvelsene jeg tok Idag i innlegget over, og gjerne gi en kommentar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, kimtony skrev:

Hva mener du med split?

Treningsprogram der du deler opp kroppen og trener ulike muskelgrupper fra økt til økt. 

Når du trener bryst og armer på ei økt på den måten trener du altså ikke et fullkroppsprogram, det er en typisk splitt-økt (Bryst/armer) - Eller var det bare en sporadisk økt uten noe videre sammenheng ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, NoBro skrev:

Treningsprogram der du deler opp kroppen og trener ulike muskelgrupper fra økt til økt. 

Når du trener bryst og armer på ei økt på den måten trener du altså ikke et fullkroppsprogram, det er en typisk splitt-økt (Bryst/armer) - Eller var det bare en sporadisk økt uten noe videre sammenheng ? 

Ja stemmer. Denne økta kjørte jeg en split med bare bryst og armer. Imorra blir det skuldre, rygg og bein.

Det er ikke særlig effektivt? Kan selvfølgelig trene fullkroppsprogram om det er enda bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, kimtony skrev:

Ja stemmer. Denne økta kjørte jeg en split med bare bryst og armer. Imorra blir det skuldre, rygg og bein.

Det er ikke særlig effektivt? Kan selvfølgelig trene fullkroppsprogram om det er enda bedre.

Har du lagd deg eget program ? 

Om du trener fullkroppsprogram eller en form for splitt er forsåvidt ikke det som er viktigst. Det viktigste er at du trener hele kroppen din og at du følger et kvalifisert program, dvs. et program som ikke du har lagd selv, det er du som kjent ikke kompetent til å gjøre. 

Du behøver ting inn med teskje. Du behøver å få det sort på hvitt hva du skal gjøre. Aller helst burde du også hatt en person med deg som passet på at du ikke skadet deg selv når du gjennomførte øvelser, er det mulig å få til tror du ? 

Meld deg inn på nærmeste senter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...