Gå til innhold

Hvilke øvelser kan gjøres med disse utstyrene?


kimtony

Anbefalte innlegg

Alle får valker på magen i varierende grad ved sitting. 

Det gjelder selv godt trente individer på lav fettprosent. 

Selv de som er rippa til det ekstreme på 5-6% fett ser ikke like bra ut på magen sittende som de gjør stående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, NoBro skrev:

Alle får valker på magen i varierende grad ved sitting. 

Det gjelder selv godt trente individer på lav fettprosent. 

Selv de som er rippa til det ekstreme på 5-6% fett ser ikke like bra ut på magen sittende som de gjør stående.

Joda men jeg har ikke sånn litt valker da. Er faktisk endel, selvom jeg ikke vil karakterisere meg som feit. Her ser du: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, kimtony skrev:

Hvorfor må jeg opp i kalorier, når jeg har såpass mye fettprosent på magen? Trodde jeg måtte ned i fettprosent og da kalorier

I ditt tilfelle vil nok fettprosenten gå ned når du går opp i vekt, så lenge du trener hardt og spiser bra. 

Du behøver muskelmasse, ikke en slankekur. 

En slankekur vil få deg til å se tilnærmet likedan ut på lavere vekt.

Dette har du forsåvidt fått svar på 100 ganger også, derfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, NoBro skrev:

I ditt tilfelle vil nok fettprosenten gå ned når du går opp i vekt, så lenge du trener hardt og spiser bra. 

Du behøver muskelmasse, ikke en slankekur. 

En slankekur vil få deg til å se tilnærmet likedan ut på lavere vekt.

Dette har du forsåvidt fått svar på 100 ganger også, derfor.

Ok skjønner! 

Nei men jeg tenker å kjøre bryst/armer/skuldre/bein på man, ons, fre, lør og søn. Ca 45 min ish pr økt. Tanker? Eller burde jeg ta flere hviledager 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, kimtony skrev:

Ok skjønner! 

Nei men jeg tenker å kjøre bryst/armer/skuldre/bein på man, ons, fre, lør og søn. Ca 45 min ish pr økt. Tanker? Eller burde jeg ta flere hviledager 

Du burde finne et kvalifisert nybegynnerprogram som forteller deg hvilke dager du skal trene, hvilke øvelser og hvor mange sett/reps.  

Det der er ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, NoBro skrev:

Du burde finne et kvalifisert nybegynnerprogram som forteller deg hvilke dager du skal trene, hvilke øvelser og hvor mange sett/reps.  

Det der er ikke det.

Det nybegynnerprogrammet du snakker om inneholder øvelser som dips, roing osv. Øvelser som jeg ikke har mulighet til å gjøre grunnet at jet bare har benk og manualer tilgjengelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kimtony skrev:

Det nybegynnerprogrammet du snakker om inneholder øvelser som dips, roing osv. Øvelser som jeg ikke har mulighet til å gjøre grunnet at jet bare har benk og manualer tilgjengelig..

Det finnes masse nybegynnerprogram der ute. Google it. 

Dips/roing er ikke noe nødvendighet, med benk/stang/manualer/skråbenk kan du trene absolutt hele kroppen din, effektivt, ikke optimalt, men effektivt, ved å gjøre det beste utav det du har tilgjengelig. 

Dessuten kan du fint trene feks stangroing med stang. Baseøvelse nr 1 for rygg sammen med markløft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, NoBro skrev:

Det finnes masse nybegynnerprogram der ute. Google it. 

Dips/roing er ikke noe nødvendighet, med benk/stang/manualer/skråbenk kan du trene absolutt hele kroppen din, effektivt, ikke optimalt, men effektivt, ved å gjøre det beste utav det du har tilgjengelig. 

Dessuten kan du fint trene feks stangroing med stang. Baseøvelse nr 1 for rygg sammen med markløft.

Jeg skjønner hva du sier. Men jeg har fått råd om en meget erfaren kar om at jeg må fokusere aller mest på overdelen, altså skuldre/arm og bryst øvelser, fordi det er den lubne magen som er problemet her.

Seff viktig å legge inn markøft og slikt får en bedre kjernemuskulatur men det er ikke øvelser jeg må gjøre.

Over til programmet. Hvorfor kan ikke jeg lage et eget program selv? Altså med div bryst arm osv øvelser ene dagen. Skuldre andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, kimtony skrev:

Jeg skjønner hva du sier. Men jeg har fått råd om en meget erfaren kar om at jeg må fokusere aller mest på overdelen, altså skuldre/arm og bryst øvelser, fordi det er den lubne magen som er problemet her.

Seff viktig å legge inn markøft og slikt får en bedre kjernemuskulatur men det er ikke øvelser jeg må gjøre.

Over til programmet. Hvorfor kan ikke jeg lage et eget program selv? Altså med div bryst arm osv øvelser ene dagen. Skuldre andre.

Hehe, høres ut som en klovn. Knebøy og markløft er sannsynligvis de to aller beste øvelsene du kan gjøre for å forbedre fysikken din, for det siste du behøver er et avansert program med masse forskjellige øvelser, keep it simple. 

Fordi du på ditt stadie ikke har kompetanse til det, du ønsker ikke å trene bein, du tror at å trene armer/skuldre/bryst masse masse på bekostning av bein er det beste du kan gjøre for magen din, og du tar ikke innover deg viktigheten av å trene hele kroppen, og ikke minst den positive effekten beintrening vil ha på overkroppen din og vice verca. 

Du er rett og slett en som trenger å bli fortalt hva du skal gjøre, og denne "Meget erfarne" ville jeg kuttet ut asap zulu. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, NoBro skrev:

Hehe, høres ut som en klovn. Knebøy og markløft er sannsynligvis de to aller beste øvelsene du kan gjøre for å forbedre fysikken din, for det siste du behøver er et avansert program med masse forskjellige øvelser, keep it simple. 

Fordi du på ditt stadie ikke har kompetanse til det, du ønsker ikke å trene bein, du tror at å trene armer/skuldre/bryst masse masse på bekostning av bein er det beste du kan gjøre for magen din, og du tar ikke innover deg viktigheten av å trene hele kroppen, og ikke minst den positive effekten beintrening vil ha på overkroppen din og vice verca. 

Du er rett og slett en som trenger å bli fortalt hva du skal gjøre, og denne "Meget erfarne" ville jeg kuttet ut asap zulu. 

Knebøy trener man ikke bare bein d? Hvilken effekt har det på overkroppen?:)

Han karen jeg snakker om er ganske bra ripped. Har trent i flere år nå og er ganske svær, har nok noenlunde peiling vill jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3.11.2016 at 20.26, NoBro skrev:

Videre vil det å trene beina skikkelig føre til mere testosteron = Mere muskelmasse og styrke overall. Ignorerer du å trene underkroppen vil du også få dårligere utvikling på overkroppen. Fact.

Det å trene beina skikkelig fører til økte blodkonsentrasjoner av testosteron, men det er veldig lite sannsynlig at det har særlig effekt på økt muskelmasse. Spesielt fordi man også slipper kortisol som har en katabol effekt til å motvirke testoets anabole effekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, kimtony skrev:

Knebøy trener man ikke bare bein d? Hvilken effekt har det på overkroppen?:)

Han karen jeg snakker om er ganske bra ripped. Har trent i flere år nå og er ganske svær, har nok noenlunde peiling vill jeg tro.

Hvis du vil få mindre mage så må du ned i fettprosent, det kan du gjøre ved å gå ned i vekt eller endre kroppssammensetning. Da kan du trene styrke, helst på hele kroppen, og spise litt i kaloriunderskudd, så vil du muligens gå ned i fettprosent og bevare muskelmasse. Du kan tilogmed gå opp i muskelmasse. Tunge øvelser som markløft og knebøy påvirker overkroppen din av den grunn at det er mange store muskelgrupper som jobber, og det brenner mer kalorier enn å kjøre bicepscurls. Er derimot målet å få store armer, så må du kjøre bicepscurls, men det koster lite å kjøre litt knebøy i tillegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, kimtony skrev:

Knebøy trener man ikke bare bein d? Hvilken effekt har det på overkroppen?:)

Han karen jeg snakker om er ganske bra ripped. Har trent i flere år nå og er ganske svær, har nok noenlunde peiling vill jeg tro.

Tviler sterkt på at noen med "Noenlunde peiling" råder deg til å kun trene overkropp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Strølle skrev:

Det å trene beina skikkelig fører til økte blodkonsentrasjoner av testosteron, men det er veldig lite sannsynlig at det har særlig effekt på økt muskelmasse. Spesielt fordi man også slipper kortisol som har en katabol effekt til å motvirke testoets anabole effekt. 

Det har du muligens rett i - Likevel vil skikkelig beintrening forbedre ens fysikk og styrke også på overkroppen mtp. alle musklene som involveres. Tenker da spesielt på bøy, mark etc.

Det siste TS ser ut til å trenge må være kaloriunderskudd. Det er godt mulig han kan bygge muskler i underskudd - En gitt periode - Så stagnerer han, og then what....? (Med bakgrunn i hans trådhistorikk her, og manglende evne til å ta til seg det folk sier, selv om mange har forsøkt med teskje)   (OOOoog med forbehold om at vedkomne bare troller)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, kimtony skrev:

Knebøy trener man ikke bare bein d? Hvilken effekt har det på overkroppen?:)

Han karen jeg snakker om er ganske bra ripped. Har trent i flere år nå og er ganske svær, har nok noenlunde peiling vill jeg tro.

Bah..Hvor svær da liksom ? Han-som-bicepscurler-mest-i-klassen-svær ?? 

last ned (3).jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Strølle skrev:

Hvis du vil få mindre mage så må du ned i fettprosent, det kan du gjøre ved å gå ned i vekt eller endre kroppssammensetning. Da kan du trene styrke, helst på hele kroppen, og spise litt i kaloriunderskudd, så vil du muligens gå ned i fettprosent og bevare muskelmasse. Du kan tilogmed gå opp i muskelmasse. Tunge øvelser som markløft og knebøy påvirker overkroppen din av den grunn at det er mange store muskelgrupper som jobber, og det brenner mer kalorier enn å kjøre bicepscurls. Er derimot målet å få store armer, så må du kjøre bicepscurls, men det koster lite å kjøre litt knebøy i tillegg. 

Jeg er ikke fet. Vil si skinnyfat. Her har du et magebilde: Og som du ser på bildet så har jeg ikke så stor magre, men derimot veldig slap. Og når jeg sitter kommet valkene tydelig fram og er store:). Ifølge NoBro brukeren må jeg ikke ned i kaloriunderskudd

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...