Gå til innhold

Hvilke øvelser kan gjøres med disse utstyrene?


kimtony

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, NoBro skrev:

Har du lagd deg eget program ? 

Om du trener fullkroppsprogram eller en form for splitt er forsåvidt ikke det som er viktigst. Det viktigste er at du trener hele kroppen din og at du følger et kvalifisert program, dvs. et program som ikke du har lagd selv, det er du åpenbart kompetent til å gjøre. 

Du behøver ting inn med teskje. Du behøver å få det sort på hvitt hva du skal gjøre. Aller helst burde du også hatt en person med deg som passet på at du ikke skadet deg selv når du gjennomførte øvelser, er det mulig å få til tror du ? 

Meld deg inn på nærmeste senter.

Øvelsene jeg kjører er øvelser jeg har funnet ut på fitnessbloggen og derfra velger jeg meg bare 2-3 øvelser som jeg synes er greie nok å gjennomføre. Som de brystøvelser jeg har valgt ut, er meget greie og simple og som de fleste benytter seg av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, kimtony skrev:

Hva tenker dere om helkroppsprogram vs split for en nybegynner? Om helkropp er mer effektiv så tar jeg heller det.

Generelt sett kan man ha godt utbytte av begge deler, men i ditt tilfelle er det back to basics som gjelder, helkropp vil la deg fokusere på få øvelser pr. muskelgruppe, og da mest mulig baseøvelser - Men mange av disse er også de med størst potensiale for at du skader deg selv, eller andre (Dersom det raser av vekter på èn side etc. fordi du glemte å sette på en sikkerhetsklemme) - Hvis du har mulighet til å få fatt på en kyndig person til å hjelpe deg så vil det faktisk gagne deg veldig godt, nå og i fremtiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, NoBro skrev:

Generelt sett kan man ha godt utbytte av begge deler, men i ditt tilfelle er det back to basics som gjelder, helkropp vil la deg fokusere på få øvelser pr. muskelgruppe, og da mest mulig baseøvelser - Men mange av disse er også de med størst potensiale for at du skader deg selv, eller andre (Dersom det raser av vekter på èn side etc. fordi du glemte å sette på en sikkerhetsklemme) - Hvis du har mulighet til å få fatt på en kyndig person til å hjelpe deg så vil det faktisk gagne deg veldig godt, nå og i fremtiden. 

Har fått hjelp av en meget erfaren fyr til å løfte riktig og slik, så teknikken er iallfall på plass.

Men uansett. Hva hadde du gjort a? Hellkrop om du var meg? Tenker egentlig bare å kjøre en tosplit. Bryst og armer en dag og skuldre, bein og rygg en annen. På split programmer så er det også slik at jeg får tatt i mer, helt til jeg ikke orker mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, kimtony skrev:

Har fått hjelp av en meget erfaren fyr til å løfte riktig og slik, så teknikken er iallfall på plass.

Men uansett. Hva hadde du gjort a? Hellkrop om du var meg? Tenker egentlig bare å kjøre en tosplit. Bryst og armer en dag og skuldre, bein og rygg en annen. På split programmer så er det også slik at jeg får tatt i mer, helt til jeg ikke orker mer.

Ja, i dine sko hadde jeg kjørt helkropp. Basic, enkelt og effektivt. Nøyaktig hva du behøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, kimtony skrev:

Altså helkropp 3 ganger i uka? 

Har du no tips til et simpelt program da?

Du kan for eksempel sette deg inn i RYP-programmet som du kan laste ned på tech nutrition sine sider. Passer for alle, inkludert nybegynnere, mange som har meldt hjem om god progresjon. 

Men det forutsetter at du leser informasjonen som følger med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, NoBro skrev:

Du kan for eksempel sette deg inn i RYP-programmet som du kan laste ned på tech nutrition sine sider. Passer for alle, inkludert nybegynnere, mange som har meldt hjem om god progresjon. 

Men det forutsetter at du leser informasjonen som følger med.

Får ikke opp programmet da siden deres er lagt ned/nede. 

Uansett ser mye positivt om det på Google men folk sier programmet er ufattelig kjedelig og de føler ikke at de øker noe i muskelmasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, kimtony skrev:

Får ikke opp programmet da siden deres er lagt ned/nede. 

Uansett ser mye positivt om det på Google men folk sier programmet er ufattelig kjedelig og de føler ikke at de øker noe i muskelmasse.

Jeg har det programmet liggende på pcen, og sender deg det velvillig i morgen, lastet det nemlig ned til dama i fjor, og hun hadde fenomenal fremgang, og det med et viderekomment utgangspunkt. 

Med programmet følger det masse enkel men spesifik informasjon, med teskje, og det burde være midt i blinken for deg, akkurat det du behøver.

At folk mislykkes i å øke i muskelmasse er en kjennsgjerning, det er også en gjenganger og en kjennsgjerning at de skylder på treningsprogrammet - Mens feilen gjerne ligger hos dem selv: Den er svært ofte relatert til kosthold (For lite mat, feil mat etc.), og svært ofte folk som tror ting er gjort over natta, ofte er det mangel på kontiunitet (Slurv på trening, manglende fokus på å øke belastningen, slurv med å i det hele tatt gå på trening) 

Bevisst og ubevisst kostes forklaringer relatert til en selv under teppet når manglende fremgang skal forklares, og ofte er ikke folk klar over de virkelige årsakene selv engang.

Men veldig sjelden er det treningsprogrammet det er noe feil med - Da med forbehold om at det er snakk om et skikkelig treningsprogram utviklet av kyndige folk. Noe RYP er. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, NoBro skrev:

Jeg har det programmet liggende på pcen, og sender deg det velvillig i morgen, lastet det nemlig ned til dama i fjor, og hun hadde fenomenal fremgang, og det med et viderekomment utgangspunkt. 

Med programmet følger det masse enkel men spesifik informasjon, med teskje, og det burde være midt i blinken for deg, akkurat det du behøver.

At folk mislykkes i å øke i muskelmasse er en kjennsgjerning, det er også en gjenganger og en kjennsgjerning at de skylder på treningsprogrammet - Mens feilen gjerne ligger hos dem selv: Den er svært ofte relatert til kosthold (For lite mat, feil mat etc.), og svært ofte folk som tror ting er gjort over natta, ofte er det mangel på kontiunitet (Slurv på trening, manglende fokus på å øke belastningen, slurv med å i det hele tatt gå på trening) 

Bevisst og ubevisst kostes forklaringer relatert til en selv under teppet når manglende fremgang skal forklares, og ofte er ikke folk klar over de virkelige årsakene selv engang.

Men veldig sjelden er det treningsprogrammet det er noe feil med - Da med forbehold om at det er snakk om et skikkelig treningsprogram utviklet av kyndige folk. Noe RYP er. 

 

Setter stor pris på om du sender programmet ja ;) Forresten takk for svara.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså; ikke overtenk det med kosthold imo. Spis sunn mat (fisk, kylling, karbonadedeig, nøtter, frukt, grønnsaker), drikk vann og ligg unna sukker så vil vel de valkene gradvis bli mindre. 

Og som mange har foreslått; et fullkroppsprogram 3 ganger i uken. Det fungerte veldig bra for meg da jeg var helt fersk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, frodo123 skrev:

Altså; ikke overtenk det med kosthold imo. Spis sunn mat (fisk, kylling, karbonadedeig, nøtter, frukt, grønnsaker), drikk vann og ligg unna sukker så vil vel de valkene gradvis bli mindre. 

Og som mange har foreslått; et fullkroppsprogram 3 ganger i uken. Det fungerte veldig bra for meg da jeg var helt fersk. 

Det du nevner der angående fungerer ikke på meg iallefall. Var en periode der jeg lå på maks 1500 kcal om dagen og gikk ned både 4-5 kg men valkene var der enda, og like synlige når jeg satt....

Nå har jeg jo allerede kjørt et tosplit program i to dager men kan selvfølgelig bytte;). Har du noe tips til et simpelt program da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, kimtony skrev:

Det du nevner der angående fungerer ikke på meg iallefall. Var en periode der jeg lå på maks 1500 kcal om dagen og gikk ned både 4-5 kg men valkene var der enda, og like synlige når jeg satt....

Nå har jeg jo allerede kjørt et tosplit program i to dager men kan selvfølgelig bytte;). Har du noe tips til et simpelt program da?

Jeg er på langt nær noen kostholdsrådgiver, bare sier det som er mest nærliggende - sunn mat (i moderate mengder, for mye av det gode kan jo også lagres som magefett) og vann :D.

I mitt tilfelle slet jeg med å legge på meg. Kjørte en variant av Starting Strength og spiste alt jeg klarte. Men uviten som jeg var spiste jeg mye feil mat (helmelk, sukrede kornblandinger, altfor mye mandler osv) og det la seg som fett på magen . Etter det gikk kostholdet som en berg- og dalbane, men har fått bedre fatt på det nå. Anbefaler meal prep.

Leste fort gjennom kommentarene her, og du har vel fått mange eksempler på program allerede :p 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, frodo123 skrev:

Jeg er på langt nær noen kostholdsrådgiver, bare sier det som er mest nærliggende - sunn mat (i moderate mengder, for mye av det gode kan jo også lagres som magefett) og vann :D.

Leste fort gjennom kommentarene her, og du har vel fått mange eksempler på program allerede :p 

Joda men er meget lei av at uansett hvor sunt jeg måtte spise så er valkene der ennå. Vil ikke valkene forsvinne ved hard styrke?

Og forresten hvorfor anbefaler du heldag fremfor 2split? Synes 2split er veldig enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, kimtony skrev:

Joda men er meget lei av at uansett hvor sunt jeg måtte spise så er valkene der ennå. Vil ikke valkene forsvinne ved hard styrke?

Og forresten hvorfor anbefaler du heldag fremfor 2split? Synes 2split er veldig enkelt og greit.

Hvis 2-splitt fungerer for deg, så er jo det fantastisk :) Fortsett med det da. Så kan man jo finne på noe nytt etterhvert. Det viktigste er vel at man faktisk gidder og løfte de forbanna vektene et par ganger i uka :p 

Gi det tid og vær dedikert på matinntaket, så forsvinner nok de valkene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...