Jump to content
Stallion26

Fra smal til bred? Bygge muskler

Recommended Posts

Hei!

Jeg har nylig begynt med styrketrening. Har nå trent 3-4 ganger uken i en måned. Jeg har hele livet vært veldig tynn. Jeg er 189 høy og veier 76 kg. Jeg føler selv at jeg ser noe resultater, spesielt armer og kanskje litt bryst. Jeg vil si Jeg er spesielt smal rundt skulderpartiet og dårlig trent rygg. Jeg trener også fotball 3 ganger i uken. Så det blir en del cardio i tillegg. 

Hvordan oppnå best mulig resultater i forhold til rygg og skuldre? Eventuelt om noen har noen tips å komme med til meg? Jeg prøver å spise nok og riktig, men føler det er vanskelig å spise mye, men jeg vet det er nødvendig. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

22 minutter siden, Stallion26 skrev:

Hei!

Jeg har nylig begynt med styrketrening. Har nå trent 3-4 ganger uken i en måned. Jeg har hele livet vært veldig tynn. Jeg er 189 høy og veier 76 kg. Jeg føler selv at jeg ser noe resultater, spesielt armer og kanskje litt bryst. Jeg vil si Jeg er spesielt smal rundt skulderpartiet og dårlig trent rygg. Jeg trener også fotball 3 ganger i uken. Så det blir en del cardio i tillegg. 

Hvordan oppnå best mulig resultater i forhold til rygg og skuldre? Eventuelt om noen har noen tips å komme med til meg? Jeg prøver å spise nok og riktig, men føler det er vanskelig å spise mye, men jeg vet det er nødvendig. 

Siden du sparker fotball burde du å fokusere mest mulig å øke i muskelmasse/styrke i beinene, magen + rygg spesielt korsrygg pga stablitet, men spørs helt hva du vil med fotballen så klart. Om det er et mål å bli bedre der eller ikke. Isåfall kan du ta øvelser som Knebøy, utfall, strak markløft, pullups/chinups, nordic hamstring, sumo markløft, hyper exstension osv.  Skuldre kan du ta militærpress, skulderpess, sidehev med manualer/kabel, og facepulls. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg følger dette programmer http://fitnessbloggen.no/treningsmetoden-phat/

Jeg tenker etterhvert å prøve å sette opp mitt eget program, men siden jeg er forholdsvis ny i gamet Så trengte jeg å ha noe å følge spesielt nå i begynnelsen. Har jo trent litt styrke tidligere, så er kjent med mange øvelser. Jeg trente da uten noen spesielle mål. Nå er jo målet mitt å bli større. Følte dette programmet passet meg ettersom jeg ønsker å bygge muskler. 

Jeg vet ikke hvor fort jeg kan forvente å se resultater? Noe jeg evt burde endrepå? fokusere mer på rygg og skuldre? Litt usikker på hvordan jeg på best mulig måte skal få de resultatene jeg ønsker. Når det kommer til kosthold merker jeg at jeg syns det kan være vanskelig å få i seg nok mat til tider. Jeg blir fort mett og prøver å dytte i meg all maten. Spesielt nå som jeg spiser sunt. Prøver å få i meg sunne karb og fettkilder samt nok proteiner. Jeg drikker også gainer etter trening.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 timer siden, Stallion26 skrev:

Svarte deg på spørsmålet over her

Vanskelig å si om du bør fokusere på enkelte muskelgrupper uten å ha sett deg. Du kan legge ut et bilde. Sannsynligvis trenger du ikke ha fokusområder før du har trent i noen år.

Med din høyde og vekt så tror jeg nok fort det er kaloriinntaket som stopper deg. Du kan spise mer fett som kokosfett, kokosmelk, nøtter og faktisk fløte. Begrens poteter (mettende) og spis mer ris. Spis ca. 140g proteiner per dag, dette er nok. Mer protein vil kunne øke metthetsfølelsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...