Jump to content

Recommended Posts

Sist jeg var på trening fikk jeg beskjed av en bekjent om å kjøpe meg treningsbelte/løftebelte. Jeg løfter nå så tungt at jeg begynner å bli bekymret for ryggen. Jeg vil løfte tyngre, så å gå ned til lavere vekter er uaktuelt. Så derfor blir det belte :D

Jeg har ikke peil på åssen belte jeg skal ha. Ser mange bruker fra gasp. Trenger jo et belte som passer til meg. Derfor vil jeg høre med noen med erfaring:) Er rundt 160cm høy og i underkant av 70cm rundt livet. Har noen noe forslag, innspill og råd? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

"Jeg løfter nå så tungt at jeg begynner å bli bekymret for ryggen. Jeg vil løfte tyngre, så å gå ned til lavere vekter er uaktuelt. Så derfor blir det belte."

 

Idiot. Du har ingenting å gjøre på et helsestudio når antall kilo på stanga er viktigere enn helsa di. Vanlig logikk her er at du trener opp ryggen slik at du kan ta markløft uten belte. Utstyr kan man bruke som unntak på vektløftingsstevner for å få ny PR.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Marggy, prøv et belte som er til utlån eller lån av en bekjent du trener med. Slike belter er ikke bare laget for å avlaste ryggen og andre støttemusklatur, men for å hjelpe deg opparbeide buktrykk. Buktrykk er det som er viktig ved tunge løft som mark/knebøy. Et skikkelig buktrykk gir deg god stabilitet og kan hjelpe deg med å holde riktig løfteteknikk. 

 

Superspurv, det er en skuffende måte å svare en tråd på. Jeg har sett deg rundt på forumet og det virker som du er veldig trygg på det du vet om trening, det er flott, men vis litt mer respekt ovenfor de som trenger svar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvis du klarer å trene uten belte så gjør det. Ved å trene uten belte styrker du kjernemuskulaturen din. hvis du skal ha belte så kjøp for Guds skyld ikke et belte med borrelås. Jeg har gjentatte ganger opplevd at beltet løsner etter hvert som de blir litt slitt. Nei, en skikkelig spenne er tingen

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 timer siden, Superspurv skrev:

"Jeg løfter nå så tungt at jeg begynner å bli bekymret for ryggen. Jeg vil løfte tyngre, så å gå ned til lavere vekter er uaktuelt. Så derfor blir det belte."

 

Idiot. Du har ingenting å gjøre på et helsestudio når antall kilo på stanga er viktigere enn helsa di. Vanlig logikk her er at du trener opp ryggen slik at du kan ta markløft uten belte. Utstyr kan man bruke som unntak på vektløftingsstevner for å få ny PR.

Idoit var veldig barnlig å si? Og ikke minst offensive. Jeg er ikke idoit hvis jeg ønsker å forbedre meg? Var kanskje skrevet litt idiot skrevet, men ville få det frem.

Ikke noe hjelp å få fra deg nei. Så unødvendig å blande seg ;)                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

18 timer siden, Broseidon skrev:

Hvis du klarer å trene uten belte så gjør det. Ved å trene uten belte styrker du kjernemuskulaturen din. hvis du skal ha belte så kjøp for Guds skyld ikke et belte med borrelås. Jeg har gjentatte ganger opplevd at beltet løsner etter hvert som de blir litt slitt. Nei, en skikkelig spenne er tingen

Takk for svar! Trenger jevnt kjernemuskulaturen, så nå trenger jeg bare "en liten dytt". Hahah uffda, skal huske på det ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 timer siden, hbjorn skrev:

 Marggy, prøv et belte som er til utlån eller lån av en bekjent du trener med. Slike belter er ikke bare laget for å avlaste ryggen og andre støttemusklatur, men for å hjelpe deg opparbeide buktrykk. Buktrykk er det som er viktig ved tunge løft som mark/knebøy. Et skikkelig buktrykk gir deg god stabilitet og kan hjelpe deg med å holde riktig løfteteknikk. 

 

Superspurv, det er en skuffende måte å svare en tråd på. Jeg har sett deg rundt på forumet og det virker som du er veldig trygg på det du vet om trening, det er flott, men vis litt mer respekt ovenfor de som trenger svar.

Takk for svar! Nå lærte jeg noe nytt. Problemet er bare at jeg ikke kjenner noen på min egen størrelse som trener med belte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...