Gå til innhold
msln

Hvordan blir du motivert til å trene?

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å begynne på igjen, men kommer nok til å slutte om et par måneder. Så hvordan blir du motivert til å trene?

Spesifille bøker, sosiale medier, grupper på nett?

For min del er det vel at å holde seg i form bremser aldringen, får opp testosteronet (i alle fall litt) og gir en mer energi i hverdagen. Litt rakere rygg, litt bedre utseende, mindre sannsynlighet for livstilssykdommer.

Jeg skulle gjerne hørt det om du har noen motivasjonsfilmer å anbefale, kontoer å følge i sosiale medier eller hva som helst, egentlig. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 03/09/2016 at 5.38, msln skrev:

Jeg har tenkt å begynne på igjen, men kommer nok til å slutte om et par måneder. Så hvordan blir du motivert til å trene?

Byttet fra å trene (av og på) på måfå, til å trene for strykeløft.

Fikk med det tall på alt av framgang, og mye mer motivasjon enn tidligere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest =xXx=
Den 3. september 2016 at 8.09, rudboy skrev:

Godfølelsen etter ei god økt, spesielt de øktene man er lite motiverte for å ta, men som blir bedre enn forventet :)

+1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Følelse av mestring og overskudd :D 
Trening er også ett fristed hvor jeg kun er MEG og ikke bør fokusere på noe som helt annet. 
At det gir helsegevinster,gleder og endorfinrush er også en bonus. 
Starter jeg dagen med en god økt så er nesten dagen garantert å bli kjempe fin :)
Ikke minst fasinerende å se hvordan man kan forme kroppen gjennom riktig kosthold og riktig trening. Kroppen er utrolig fasinerende. 
 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Det som motiverer meg er når eg klarar å løfte litt tyngre og springe litt fortare enn sist. Eller mykje :D Kjipt når eg ikkje klarar det, men desto betre når det går. Opp gjennom årene har eg hatt ganske mange setbacks, men eg er alltid bestemt på å kome sterkare tilbake! Alder er ingen hindring, Kim Collins sette pers på 100 meter i år (verdsmeisteren frå 2003), Chris Horner fekk gjennombrotet sitt då han var 42, Ole Einar Bjørndalen, osv. Med mindre du har vore topputøvar, kan du likevel setje pers til du er langt over 50!

Mitt forbilde: https://en.wikipedia.org/wiki/Ed_Whitlock

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det å gjøre det bra på trening gir meg lyst til å trene mer. Filmer, sitater, motivatorer og annet tull kan ta seg ei bolle. Mestring og konkurranse, er iallefall det eneste som funker for meg.

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som motiverer meg er først og fremst kongefølelsen etter å ha trent på morgenen. Når jeg går til jobb etterpå, føles det som om jeg eier verden ;-)

Jeg blir null motivert av treningsblogger og sitater fra kjendiser. Det er totalt uinteressant. Da er det mye mere motiverende å lese om innsats og fremgang blant helt vanlige folk her på Fitnessbloggen. B)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg pleier å si at (med noen få unntak) angrer jeg aldri på en trening jeg har gjennomført, og der ligger også motivasjonen. I tillegg er det stressmestrende for hodet og får ut rastløshet, og følelsen av mestring er uovertruffen når man går gjennom en litt tung periode i livet ellers.

Jeg er tung og sliten i kroppen nå, og har litt vondt i ryggen (har hanglet og vært småsyk, og ikke trent på en uke), men jeg skal bite tennene sammen og komme meg avgårde og løfte litt, så håper jeg at jeg føler meg bedre etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger du motivasjon for å pusse tennene, komme deg til jobb eller for å hente ungene i barnehagen?

Motivasjon fungerer bare i en viss tid så dersom du er avhengig av å være motivert for å dra på trening vil det bare holde noen måneder eller kanskje et år. Trening må bli en selvfølgelig del av hverdagen og noe man ikke skipper bare fordi en ikke er motivert en dag. På den måten kan treningen bli konsistent gjennom mange år.

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motivasjon for meg er den gode følelsen etterpå. Jeg trener på formiddagen, og føler meg skikkelig bra resten av dagen etter å ha trent. "Rusa" på endorfiner er også digg, føler at jeg kan klare alt når de slippes løs i kroppen. Har dager hvor motivasjon til å trene ikke alltid er på topp, og da er følelsen etter å ha kommet seg opp av sofaen, og gjennomført økta veldig herlig. Det er også gøy når man merker fremgangen både på styrkerommet, og at man slår forrige intervalløkt. Så er det også motiverende å se resultatene i speilet (slanker meg).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Det er flere ting som motiverer meg. Til å begynne med, så var det tanken av å være stolt av egen kropp som motiverte meg. Kunne gå med bikini på stranda og for en gangs skyld være stolt.

Deretter ble det den gode følelsen etterpå. Og så når man øker i styrke. Deretter var det målene rundt midja og rumpa (og resten av kroppen)som overasskende raskt kryper nedover.

Til sist så er det det hvor mye lettere hverdagen har blitt. Det er lettere å leke med barna, lettere å gå med tunge handleposer, gå opp lange trapper og alt det andre som kan være tungt i hverdagen. 

Ingen problemer med motivasjonen så langt her iallefall 😆👍

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her