Gå til innhold
msln

Hvordan få mer motstand på gåturer?

Anbefalte innlegg

Det er ingen bratte bakker i nærheten, jeg går på en flat gangsti, helst i et tempo som gjør at jeg kan lytte på lydbok. Men er det noen måter å få mer motstand? Jeg har sett advarsler mot vekter på beina, men en vektvest er det noe å satse på? Andre ideer?

Hvis det er noen gode apper for intervalltrening, som loggfører og legger inn strekk hvor man skal ha høyere tempo, tar jeg gjerne mot anbefalinger. Jeg har allerede en skritteller på mobilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har brukt ryggsekk med meis ca 17 kg, går i veldig kupert og bratt terreng -ca 200 høydemeter 1 gang i uka, trener mest for å "saft" i beina til sykling og det funker bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
On 26.10.2016 at 11:08 PM, Zmurph said:

Hvorfor skal du ha mer motstand? Hva er målet?

For å svette og bli andpusten, og dermed nå anbefalingen om 150 minutter i uken med moderat aktivitet. Jeg liker å gå, men blir hverken svett eller sliten.

Ryggsekktipset var bra. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det endte med at jeg tar på ryggsekk, fyller den med kjøleelementer og legger en drikkeflaske blant kjøleelementene. Det blir en forfriskende slutt på turen, før jeg vender hjemover igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her