Jump to content
Sign in to follow this  
Sportyspice33

Vektnedgang kombinert med idrett

Recommended Posts

Hei! 

Jeg er en ung jente, gjennomsnittlig ganske tynn, men ønsker allikevel å bli kvitt det ekstra fettet jeg har. Det ligger for det meste på magen under navelen. Jeg prøvde en periode å ha et kaloriinntak på rundt 1500-1600, men i og med at jeg er en idrettsutøver som har trening to ganger per dag, hadde jeg ikke nok energi til skole og trening. Jeg vil si at jeg har et sunt og variert kosthold, men spiser mye. 

Noen som har tips til hvordan jeg kan gå ned i vekt? Ønsker å gå ned omtrent 5kg, fordi jeg har tro på at dette vil hjelpe meg i idretten. 

Takk på forhånd!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Hvor mye veier du? med 2 økter om dagen, så tenker jeg du fint kan spise 2000/2500 kalorier, og fremdeles gå ned i vekt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er 172cm, veier 61kg. Og trener 1,5t om morgenen og 2-2,5t på ettermiddagen. Jeg fikk en gang beskjed av treneren min at jeg kunne gå ned noen kilo. Fikk beskjed om å spise 150g frukt om dagen og ikke å spise meg fult mett under måltidene.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 timer siden, Sportyspice33 skrev:

Er 172cm, veier 61kg. Og trener 1,5t om morgenen og 2-2,5t på ettermiddagen. Jeg fikk en gang beskjed av treneren min at jeg kunne gå ned noen kilo. Fikk beskjed om å spise 150g frukt om dagen og ikke å spise meg fult mett under måltidene.

Hvor gammel er du ?

Med utgangspunkt i at du beskriver deg selv som en "Ung jente" - Samt din høyde, vekt og ditt høye aktivitetsnivå:

Det høres ut som en trener som er moden for skraphaugen. Og som definitivt ikke burde være i en posisjon hvor han trener eller gir råd til unge jenter eller andre mennesker i det hele tatt.

For det første fordi han ber en ung jente på 172/61 kg om å gå ned i vekt - For det andre fordi hans ekstreme kunnskapsløshet når det kommer til kosthold viser seg ganske klinkende klart idet han ber deg om å ikke spise deg mett.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det er relevant å vite hvilken idrett du trener for å komme med råd om du opp eller nedgang i vekt, eller om det så relevant overhodet?

Likevel, så vil jeg tro at i de fleste tilfeller så er ikke vekten hovedproblemet. Det er ofte mye å hente på å faktisk legge på seg muskler og å trene på riktig måte.  Om kostholdet ditt er bra og regulert, så vil også fett-prosenten gå ned. Dette er det optimale for nesten enhver idrettsutøver. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...